Het grote S3 levertijden topic

Bart81

Forumguru
@Steph@nie pffff als het 10 maand wachten is voor de lederkleur, dan stel ik me serieus vragen bij de aanleveranciers hoor...
Ach ja we zien wel en blijven hopen op een snellere levering!!

Tis wel zoals ge zegt... Het gaat best een graaf machien zijn denk ik!
En zalig om mee te rijden

DavidV

Forumguru
Lederkleur, panodak, 220v, ... ? Ik vind het een leuke auto, en wachten moet je erbij nemen, maar de wachttijden voor de L&K en vooral de communicatie errond is echt Schandalig ! Bij een bestelling van eender wel product van deze omvang (maakt niet uit of het nu 1.000 of 50.000 euro is - het is in ieder geval geen brood dat uitverkocht is), waarvan de levertijd niet kan gerespecteerd worden, zou ik het zeer netjes vinden dat ze kunnen zeggen "excuses, maar onderdeel 123 van toeleverancier xyz zorgt in jouw persoonlijke situatie voor een extra levertijd van 47 dagen", in plaats van nu elke week te moeten horen "we doen ons best, maar weten het echt niet, en vermoeden dat als je een zwarte koe neemt ipv een bruine koe, je levertijd 1 week korter zal zijn, zonder te weten of dit dan binnen 2 maand of 7 maand zal zijn - Sorry !" En dan plots "oh, je wagen stond al op de trailer, heb jij even geluk !"

Onbegrijpelijk dat dit getolereerd wordt. Ipv dat de pers focust op sjoemelsoftware en groepsclaims hiervoor, zouden we beter eens hierop focussen. Ook al heb ik een lease wagen, en zorgen ze voor een vervangend voertuig binnenkort, toch kost het me zeer veel energie en meer dan 400 euro (trekhaak-keuring trekhaak-hobby/sport dit voorjaar suboptimaal kunnen uitoefen), waar best wel wat meer dan een "sorry" en een dom gezicht tegenover mag staan. Vooral als dan plots blijkt dat hij er - verrassing - dan toch staat, en je al die extra kosten voor niets gedaan hebt.

En een "sorry" van mijn kant om mijn gedacht hierover op dit toch zeer leuke forum te plaatsen :pardon::bloemen:

Blackokkie2

Forumguru
Tja, als Mazda bijvoorbeeld (en dan praat ik over 15 jaar geleden) zijn auto's binnen 3 maanden kan leveren, waarbij ze ook nog een paar weken op de boot moeten, snap ik niet waarom het zolang moet duren. Zorg er dan als fabriek voor dat je alvast een paar duizend auto's hebt geproduceerd voor je hem op de markt gooit, dan begin je tenminste niet met een achterstand.

BadBert

Forumguru
Dat gaat niet omdat bij skoda bijna alles een fabrieks optie is, en bij mazda bijna alles dealer opties/accessoires... Dus skoda kan ook niet veel op voorraad zetten omdat er zoveel verschillende configuraties mogelijk zijn in de fabriek....

Blackokkie2

Forumguru
Nou van de veel verkochte standaardmodellen kun je best wat voorraad neerzetten. En je kunt ook een grotere voorraad onderdelen inkopen voor je begint met produceren, zodat je niet direct in de knel komt als de vraag wat hoger is. Maar ja, voorraad kost geld.

Schep

Forumguru
Nou van de veel verkochte standaardmodellen kun je best wat voorraad neerzetten.
Die staan er toch ook gewoon?
Kiest u maar: http://www.skoda.nl/voorraad?model=superb combi
Gok zomaar dat je nog deze maand kunt rijden.
Maar ja, voorraad kost geld.
En dat telt ook flink mee. Alle fabrikanten passen JIT toe, en de toeleveranciers van die fabrikanten ook weer. Daarnaast is dit een gloednieuw model. Als dat ding straks een jaar op de markt is gaat het allemaal ongetwijfeld soepeler.
De mijne is besteld zonder dat combi in de showroom stond ...

D.A.V.E.

Nieuw lid
Vandaag is de status aangepast bij de leasemaatschappij naar "in afwachting productie". Op zich niet veel veranderd, aangezien 1 juli al van in het begin als verwachte termijn werd opgegeven.

Orderstatus
Datum bestelling bij leverancier: 1 februari 2016
Huidige status: in afwachting productie
Vermoedelijke leverdatum: in de week van 1 juli 2016
Geschat aantal dagen voor levering: 106

Betreft Superb Combi Style 2.0 TDI met pack Style GPS, Style Premium, trekhaak + nog enkele losse opties. Geen leer of panodak.

BBO

Senior Member
Bij de Superb active kan je de meeste opties nemen die ook te krijgen zijn op een L&K. Er zijn veel merken waar je amper optie's kan nemen op een uitrustings niveau. Wil je een bepaalde optie dan ben je verplicht van een hoger uitrustings niveau. Bv (ik ken de optie/ standaard lijst van de superb niet uit het hoofd) in een active zit geen gps, vanaf de style wel. Is de active uw smaak naar uitrusting en wil je juist een gps als extra, dan ben je verplicht een style te nemen. Doordat Skoda echt 'a la carte' werk zoals de meeste europeese merken is het veel moeilijker om een grote voorraad aan te leggen. Ik denk door de vele optie's en mogelijke kleuren, velgen dat er weinig identieke Superb'en zullen rondrijden in Belgie en Nederland.

RefleCs

Forumguru
Dat geldt vooral voor de auto's uit verre oorden. De tijd tussen productie en transport wordt dan te groot en men produceert voor de Europese markt dan dus heel veel auto's die men maar met beperkte opties kan uitbreiden.

Vandaag is de status aangepast bij de leasemaatschappij naar "in afwachting productie". Op zich niet veel veranderd, aangezien 1 juli al van in het begin als verwachte termijn werd opgegeven.

Orderstatus
Datum bestelling bij leverancier: 1 februari 2016
Huidige status: in afwachting productie
Vermoedelijke leverdatum: in de week van 1 juli 2016
Geschat aantal dagen voor levering: 106

Betreft Superb Combi Style 2.0 TDI met pack Style GPS, Style Premium, trekhaak + nog enkele losse opties. Geen leer of panodak.

Bizar want mijn leasemaatschappij heeft op 2 feb. een Combi style 2.0 TDI DSG besteld met pack Style GPS, Style Premium en nog wat toeters en mijn wagen zou einde april geleverd worden. (Productie begin april)

D.A.V.E.

Nieuw lid
Bizar want mijn leasemaatschappij heeft op 2 feb. een Combi style 2.0 TDI DSG besteld met pack Style GPS, Style Premium en nog wat toeters en mijn wagen zou einde april geleverd worden. (Productie begin april)

Ik denk dat niemand er hier (nog) iets van begrijpt. Welke leasemaatschappij en garage heb je besteld?

Fin, hij is nog niet geleverd hé!!! Er kan nog zoveel misgaan.... :( Laten we hopen dat alles volgens 'plan' verloopt.

Bovenaan Onderaan