Het grote S3 levertijden topic

PlannedObsol

Actief lid
Vanmiddag de dealer gebeld over de status van mijn bestelling. De Superb is vorige week gebouwd en staat sinds eergisteren bij de importeur (NL), dus binnenkort ophalen. Is besteld op 16-1-2016.

Steph@nie

Actief lid
Wij hebben de onze combi ergens eind januari besteld (belgie) en midden mei zou deze geleverd worden. Vandaag telefoon gehad dat deze binnen was... Dus maandag en langs de garage passeren

Bart81

Forumguru
@Steph@nie[/USER] dikke proficiat!!!

Hopelijk komt mijne ook snel! Heb hem bij dezelfde garage besteld... Wel de l&k versie-> lange wachttijd blijkbaar

Laat ff weten of ze hem ook onder een doek hebben staan...:tegek:

Steph@nie

Actief lid
Het is wel een tegenvaller dat ik vorig weekend een enkelbreuk heb opgelopen en nu in het gips lig waardoor ik dus 6 weken zeker niet kan rijden :banghead:

Hadden we maar een automaat genomen :maakmegek:

dirkr

Senior Member
Hoe lang duurt het normaal bij jullie tussen de effectieve bestelling en een mogelijke leverdatum?
Mijn leasemaatschapij heeft 2/3 de bestelling doorgegeven naar de Dealer (D'Ieteren Woluwe) maar wacht momenteel nog altijd op een bevestiging/mogelijke leverdatum..

Servaas

Actief lid
Normaal kan de verkoper dit direct op het scherm zien en zo de voorziene leverdatum in de bestelbon opnemen. afhankelijk van de gekozen versie en opties kan er wel veel verschil op zitten

Servaas

Actief lid
@Bartjanssens nee het is zelfs nog tragikomischer geworden. paar weken geleden nog bij de dealer moeten zijn voor de huidige wagen en toen ook contact met D'Ieteren gehad. Ze konden gewoon geen datum meer zeggen maar als ik het beige geperforeerde leder veranderde naar zwart leder kon de productie wel een week vervroegd worden. Vraag mij af hoe ze een onbekende datum een week kunnen vervroegen... :sterretjes: De leveringsdatum voorzien in de bestelbon was 10 maart 2016 dus vanaf nu is de wagen eigenlijk al te laat. De dealer zit er zelf ook mee verveeld

Bart81

Forumguru
@Servaas pfffff....
Dat beloofd niet veel goed precies!
Ik hoop echt zo hard dat ik geen 10 maand op mijn l&k moet wachten hoor!!

Maar begin het toch stillaan benauwd te krijgen.

Kan het niet helpen, maar ik vind dat toch niet echt normaal allemaal hoor

Servaas

Actief lid
Als ik dan hier lees dat de active, ambition en style versies bijna allemaal sneller geleverd worden dan voorzien, stel ik mij toch echt wel vragen bij de productieplanning. Is de L&K gewoon te moeilijk om te produceren dat ze eerst de gemakkelijke modellen nemen of zouden de panoramische daken echt allemaal worden opgeëist door VW voor de passat ?

Spijtige is dat volgens de bestelbon de overeenkomst met de dealer zelf is afgesloten als verkoper en niet met D'Ieteren of Skoda anders had ik nu een aangetekende ingebrekestelling gestuurd voor het niet naleven van de afgesproken leveringstermijn en bijkomende korting hiervoor geëist. Met de dealer heb ik een te goed contact om hem zo het mes op de keel te zetten

Bart81

Forumguru
@Servaas wel bizar dat ze nu zelfs helemaal geen datum meer kunnen geven...
Of wilt jou garage er gewoon geen uitspraak meer over doen ofzo?

Servaas

Actief lid
Ik denk dat het probleem bij D'Ieteren zit. De dealer heeft zelf hiervoor gebeld om na te vragen hoe het zat met de productie en werd wat afgewimpeld volgens mij

RefleCs

Forumguru
Het probleem voor de L&K speelt niet alleen in NL en BE. Als je op het Duitse forum gaat zoeken kom je dezelfde verhalen tegen. Daar wordt al geroepen dat ze hopen hem onder de kerstboom te vinden bijvoorbeeld. Waarop een ander weer reageert met waarom zo positief? We zullen hem toch in het nieuwe jaar krijgen?

Op een Engels forum idem dito.

Er is iets met de L&K waarom die vertraagt. Het panodak kan ik mij niet in vinden. Deze heb ik ook besteld op mijn Style BL en voorlopig nog steeds PW14.

Laatst bewerkt:
Toch ook wel vreemd dat je nu opeens bij de L&K kunt kiezen om geen panoramadak te nemen.

Wordt niet echt een positief verhaal. Ik hoop dat wanneer ik effectief de wagen ga hebben dat ik die lange wachttijd snel vergeet maar ik vrees dat ik nog een tijdje met mijn huidige wagen ga mogen rondrijden.

BBO

Senior Member
@canonex: Toen ik mijn L&K bestelde vorig jaar in augustus was een panoramadak een gratis optie/ pack. De eerste Superb combi die ik in het "wild" heb gezien in december was een witte L&K zonder pano dak (met Zwitserse nr platen).

Mijn dealer blijft de oorzaak steken op de trage levering van de L&K's dat het een te groot succes is in combinatie met enkele probleem optie's. Van de SII zie je amper een L&K rijden. En wat mijn dealer zegt en wat ik lees op het forum zijn er van de SIII al veel L&K's verkocht. En misschien doordat in de L&K zo goed als alles opzit dat te verkrijgen is dat ze een verkeerde inschatting hebben gemaakt naar hun toeleveranciers en die daardoor niet kunnen volgen?

Mijn Sub 3 Combi Style Business is eerste week jan besteld en staat sinds vorige week dinsdag bij de dealer. Nog even ruiten tinten, leer inbouwen, afneembare trekhaak plaatsen en verlagen. Vrijdag 25 maart kan ik hem ophalen. Korte levertijd in mijn geval. Nu nog even geduld.

Bovenaan Onderaan