Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

waaltje

Senior Member
@Rallye thanks maar is idd wat kort had het instructieboekje ook al doorgenomen maar aan de hand daarvan was me nog niet alles duidelijk van het carmenu

is ook te veel om op te noemen:nailbiting: octavia0112 ik zie iedere keer weer wat anders als ik het bekijk, heb je misschien iets specifieks wat je wil weten?
 

Octavia0112

Forumguru
@waaltje thanks voor de foto's :thumbsup: kan hier zeker wat mee zit idd wel behoorlijk veel op. Ben ik wel ff bezig met instellen als ik de auto heb. Weet jij toevallig of de rechterspiegel na beneden gaat met achteruit rijden of is dit alleen in te stellen via vcds?
 
@waaltje thanks voor de foto's :thumbsup: kan hier zeker wat mee zit idd wel behoorlijk veel op. Ben ik wel ff bezig met instellen als ik de auto heb. Weet jij toevallig of de rechterspiegel na beneden gaat met achteruit rijden of is dit alleen in te stellen via vcds?
Alleen als je electrisch verstelbare stoel hebt anders niet.. op de vw golf van het werk zit het, ik heb het uitgezet.. ding gaat niet ver genoeg omlaag naar mijn idee.
 

waaltje

Senior Member
@Octavia0112 Spiegel gaat niet naar beneden, althans voor zover ik weet niet, heb dit eergisteren nog eens geprobeerd paleltje in R gezet versnelling achteruit maar gebeurde niks........ga het nog eens proberen door hem wat lager in te stellen nadat ik de bovenste handelingen gedaan heb, dan terug zetten en kijken wat er gebeurd, VCDS geen enkel verstand van trouwens hahaha
oooh ja instellen ben je idd wel ff mee bezig, dit is nog lang niet alles :sterretjes::maakmegek:
 

Mali

Forumguru
F7E62FCD-1149-4868-BC4D-0513AF3D72D5.jpeg A3D6A693-7A41-4F88-9DB7-9B8B35BF7070.jpeg Het verdwijnt met inzoomen maar ik snap de logica niet daar het niet de horizon is zie bijde foto’s vlak achter elkaar genomen.
 

vulkan

Nieuw lid
Vinden jullie ook dat Android Auto maar wat wazig op je mooie 9.2" scherm komt?
Je kan dit veranderen door AA op je smartphone te openen (zonder koppeling met Columbus), menu links boven openen en op "About" drukken. Dan tik je ettelijke keren op de titel "About Android Auto" totdat op het scherm komt dat je in developer mode zit. Open het menu rechts boven (3 puntjes), klik op "Developer settings", en vink "Allow 720p video output" aan.

:yeehaa:
 

Octavia0112

Forumguru
Vinden jullie ook dat Android Auto maar wat wazig op je mooie 9.2" scherm komt?
Je kan dit veranderen door AA op je smartphone te openen (zonder koppeling met Columbus), menu links boven openen en op "About" drukken. Dan tik je ettelijke keren op de titel "About Android Auto" totdat op het scherm komt dat je in developer mode zit. Open het menu rechts boven (3 puntjes), klik op "Developer settings", en vink "Allow 720p video output" aan.

:yeehaa:

Goeie tip zal het eens proberen als de auto geleverd is
 

Mark69

Senior Member
Vreemde aanwijzing van de navigatie.
2mo3wuw.jpg
de display op het dashboard geeft een andere richting aan.

Skoda Nederland verwijst mij naar de dealer maar het lijkt mij toch echt eerder een softwarematig probleem.
 

Rallye

Forumguru
Twee vragen:
- Doet ‘ie dat altjd of alleen hier?
- Je lijkt te vinden dat je voor een softwarematig probleem direct naar Pon zou kunnen, ook dan moet je inderdaad eerst naar de dealer - dat is je eerste aanspreekpunt....
 

Mark69

Senior Member
Er zijn er in de Flevopolder een aantal rotondes waar het zelfde probleem mee is. Maar omdat onze boot bij deze vlakbij ligt komen we deze regelmatig tegen. Het mooie is ook dat de aanwijzing van de stem is neem de aangegeven afslag.

Tja ik had deze foto naar Skoda nl getwittert omdat ik eigenlijk dacht dat dit gewoon een fout was in de navigatiesoftware maar zo simpel lijkt het dus nu ook weer niet.
 

EdK

Forumguru
Tja ik had deze foto naar Skoda nl getwittert omdat ik eigenlijk dacht dat dit gewoon een fout was in de navigatiesoftware maar zo simpel lijkt het dus nu ook weer niet.
Vergelijkend met de Yeti en de Zenec in maxidot scherm
Als ik rotonde voor 3/4 moet nemen geeft hij in maxidot aan met half ( dus eigenlijk rechtdoor ) terwijl in navigatie scherm het wel goed word aangegeven
Met zenec hierover contact gehad en met skoda toendertijd maar Skoda gaf aan dat het aan de Zenec zou liggen
Zenec is er serieus mee bezig geweest en had al eerder zo'n melding gehad van iemand en ook aan testen geweest
Maar zei vertelde dat het uitgaande signaal naar MDF gewoon goed zou zijn.

Dus tsja had een over en weer spelletje geworden waar ik tussenin had gezeten, dus maar geaccepteerd als zijnde toendertijd en moet zeggen dat ik er nu gewend aan ben en het me dus ook niet meer stoort...
 

Edwin

Lid
Een aantal jaren geleden waren er issues met de TMC (de verkeersmeldingen), de afgelopen weken lijkt het erop dat ze er weer zijn, ik krijg namelijk met geen mogelijkheid de meldingen van de NPO, terwijl ik gewoonlijk naar NPO Radio 2 luister. De meldingen welke nu in het systeem staan, zijn van Veronica, alleen daar heb je helemaal niets aan, aangezien bv gisteravond op de weg terug van Rotterdam naar het Noorden er allerlei meldingen in het systeem stonden met een datum/tijd, alleen de files waren allang weg. Zijn er meer mensen die deze irritatie weer hebben?
Ik kan inmiddels bevestigen dat het weer werkt; ik had het bij de NPO neergelegd en kreeg vandaag door dat het weer zou moeten werken; direct ook maar even aangegeven of ze er actieve monitoring op kunnen zetten.
 

leonpard

Actief lid
Ik heb een OIII Columbus MIB met DAB. In het noorden van het land (Gr, Fr, Dr) is DAB vrijwel onbruikbaar. Heeft iemand dezelfde ervaring? Of zou er iets mis zijn met mijn DAB-ontvangst?
Binnenkort hoop ik een OIII FL te bestellen (waar DAB standaard op zit), zou deze beter werken dan mijn huidige DAB???
 

elsinga

Forumguru
Ik kom uit Friesland en DAB+ is in het noorden goed te doen. Niet overal, maar ik heb in 90% van de gevallen gewoon DAB ontvangst (en daarbuiten bijna altijd terugval op FM).

Kijk eens of de adapters van GPS, telefoonopladers en dergelijke storen.
 
Bovenaan Onderaan