Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Rick

Senior Member
Vanaf de Octavia 3 levert Skoda een nieuwe generatie Columbus. Deze versie is compleet vernieuwd t.o.v. de oude Columbus die o.a. in de O2 en Superb zit. Qua naamgeving gelijk, maar verder compleet anders. De oude is gelijk aan het VW RNS510 systeem en de nieuwe aan het VW Discover Pro systeem.

Post in dit topic al je vragen en opmerkingen over de MIB Columbus. Als je een oude Columbus hebt kun je hier terecht.
 

Rick

Senior Member
ik ben benieuwd hoe ik cd covers kan toevoegen, de radio logo's heb ik nu wel.
Zoals al eens door @Skoda liefhebber 1 opgezocht: er zitten vaste album covers in de aanwezige Gracenote database die op de harddisk staat. De handleiding geeft ook aan dat de album covers op het medium zelf kunnen staan maar zegt niet waaraan deze moet voldoen. Zie o.a. pagina 35.
 
500x500 iig, zal eens kijken. ik denk dat mijn logo's te groot zijn. ga zo even 1 proberen te resizen en dan kijken wat er dan gebeurd.
 
ik krijg logo in mp3 helaas niet voor elkaar....
Van elk medium die je kunt koppelen kun je kopieeren
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij hoef of kun je niets koppelen voor album covers.
Is het niet zo dat je de album cover gewoon in de root van de folder van het album moet zetten?
Miscchien met de naam Cover.jpg en dan een maximale bestandsgrootte?
 

paultie

Forumguru
Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom de MIB columbus niet in leverbaar is op de superb II Pre-FL en FL.
Ogenschijnlijk kan de MIB columbus fysiek gewoon in de superb II. (na het wegtrekken van het afdekscherm die over een Columbus zit) Enige probleem daarbij zou het airbag controle lampje zijn.

Iemand die al eens die maatvoering geeft gechecked?
Zouden er andere problemen zijn als een MIB columbus op een plek van een columbus wordt geinstalleerd? (canbus, andere controle modules, etc.)
 
Ik heb op mijn pc de albumcovers aan de mp3 getagd (met programma MP3tag), is dit voldoende om ze in mijn scherm weergegeven te krijgen?
 

Rick

Senior Member
@paultie de nieuwe columbus heeft een aparte unit in het dashboardkastje dus dat gaat fysiek alleen al niet passen, nog afgezien van de integratie met de auto zelf.
 
ook met mp3tag is het niet gelukt de covers erbij te krijgen. heb de ze cover.jpg genoemd.
Misschien nog folder.jpg proberen ofzo?
 
ook met mp3tag is het niet gelukt de covers erbij te krijgen. heb de ze cover.jpg genoemd.
Misschien nog folder.jpg proberen ofzo?

Als het taggen met MP3tag goed is gelukt dan hoeft het jpg-bestand niet fysiek op de SD kaart te staan. De afbeelding is namelijk getagd aan het nummer. (In Windows ziet je dan bij miniatuurweergave ook bij elk nummer de cover)
 
Bovenaan Onderaan