Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Begin deze week een vervelende 'kraak' door het geluid van mijn Columbus, met name bij de hoge tonen. Soort 'robot-geluid' dat de audio vervormd. Het ontstond spontaan en doet zich voor bij zowel FM, DAB, USB, BLUETOOTH, CD en SD-Card geluid. Bij de navigatiemeldingen en telefoon is het niet waarneembaar (misschien omdat deze tonen minder hoog zijn of doet het zich hier helemaal niet voor??).

Bij de garage is nog dezelfde dag een software-update doorgevoerd (dank voor deze service!), toen bleek het euvel weer weg. Maar op de weg terug naar huis .... * PLOP * .... daar was het weer. 's Avonds was het weer weg toen ik de auto starten maar wederom na 7 minuten * PLOP * het geluid werd weer 'gescrambled'. Erg vervelend...... de garage gaat overleggen met de leasemaatschappij en Skoda hoe nu verder. Vanochtend deed de radio het opeens weer als vanouds zonder problemen......

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? Ik vermoed ergens een defect in een condensator / printplaat ofzo dat zich spontaan openbaart en na enige tijd stilstand weer (tijdelijk) kan verdwijnen. Of klinkt dat onlogisch?

Op deze manier gaat je lol van de Columbus wel verloren.... :(

nb: het ligt overigens NIET aan de speakers, want het doet zich gelijktijdig bij alle speakers voor.


Uiteindelijk kwam er helemaal geen geluid meer uit de radio. De versterker (onder de passagiersstoel) bleek defect te zijn. Is inmiddels uit coulance vervangen door de garage. :thumbsup: Ik kan nu weer genieten van perfect geluid gelukkig.
 

AndreM

Forumguru
Coulance, auto is 3 jaar oud dus dit valt niet meer onder de 2 jaar fabrieksgarantie. Ik begreep dat Skoda 70% voor zijn rekening neemt van de kosten.

WoW, dit klopt niet. :pieker:
Mijn O3 is van 2014 en vanwege de dieselgate is de garantie verlengd van 2 naar 4 jaar.
Hiervan heb ik bericht gekregen van Skoda Nederland. :lezen:

Ik zou als ik jou was even navragen. :jaja:
 

AndreM

Forumguru
Op de navigatie? Kun je een scan van die brief plaatsen?

Ik ontvang geen brieven op mijn huisadres, aangezien het een leaseauto is.
Van de dealer en Skoda Nederland ontvang ik alleen mail berichten.
En alles wat ik gelezen heb gooi ik weg, helaas. :koffie:
 

AndreM

Forumguru
Grappig. Ik bewaar juist alles wat ik gelezen heb. Zakt vanzelf naar onderen en is altijd terug te vinden.

Tja, weet je hoeveel mail ik per dag krijgt, ik bewaar alleen belangrijke mail.
Maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben dat ik het verkeerd gelezen heb. :thumbsup:
 

EdK

Forumguru
Ook niet gewoon in de manual van de wagen zelf dan ?
Is namelijk bij de Fabia ( voorbeeld ) wel het geval.....
Vloegel waren het inderdaad aparte boekkies...

Ps: verwijder even één bericht ! Om één of andere reden is hij 2keer geplaatst het bericht :pardon:
 
Eind van deze maand zal ik (als alles volgens planning loopt) zowel de auto als de bijbehorende boekjes ontvangen, maar in het kader van voorbereiding en digitalisering, wilde ik hem alvast digitaal ergens vandaan halen.
 

Octavia0112

Forumguru
Ff een vraagje heeft iemand een overzicht van wat je allemaal kan instellen in het carmenu van de Columbus 9,2 inch van de octavia facelift 2017? (Ik bedoel bijvoorbeeld instellingen lampen, spiegels, boardcomputer enz.)
Heb wel een filmpje gevonden maar is van een bolero systeem van een octavia van voor de facelift.
Alvast bedankt:dankje:
 

Edwin

Lid
Een aantal jaren geleden waren er issues met de TMC (de verkeersmeldingen), de afgelopen weken lijkt het erop dat ze er weer zijn, ik krijg namelijk met geen mogelijkheid de meldingen van de NPO, terwijl ik gewoonlijk naar NPO Radio 2 luister. De meldingen welke nu in het systeem staan, zijn van Veronica, alleen daar heb je helemaal niets aan, aangezien bv gisteravond op de weg terug van Rotterdam naar het Noorden er allerlei meldingen in het systeem stonden met een datum/tijd, alleen de files waren allang weg. Zijn er meer mensen die deze irritatie weer hebben?
 

Bertuz

Lid
Ik heb sinds een aantal weken ook nagenoeg geen TMC meldingen meer in mijn Discover Pro in mijn golf. Je bent dus niet de enige ;)
 
Bovenaan Onderaan