Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

tist

Actief lid
Welke dealer? En heb je dat ooit in een PON-enquete teruggekoppeld? PON is namelijk scherp op dealers die de kantjes er vanaf lopen.

PON misschien wel maar ik ben belg en dan is het d'ieteren en die zijn niet zomaar te pakken te krijgen.
Al 3 andere dealers gecontacteerd maar dat gaf ook geen oplossing.
 

Joske

Forumguru
@tist
met ZO een negatieve ervaring, gestaafd door argumenten en feiten, lijkt het mij wél de moeite om de dealer van de naam te noemen hier.. beetje "reclame" kan nooit geen kwaad é :lezen:
 

tist

Actief lid
@tist
met ZO een negatieve ervaring, gestaafd door argumenten en feiten, lijkt het mij wél de moeite om de dealer van de naam te noemen hier.. beetje "reclame" kan nooit geen kwaad é :lezen:
Neen "reclame" zoals je zegt kan geen kwaad, echter hier in ons landje moet je erg opletten als je iemand .....
De fout in deze zo bekijk ik het, is de zo goed als onmogelijkheid om dat hogerop kenbaar te maken, laat staan om van enig begrip te mogen uitgaan.
Maak ik de naam kenbaar weten zij wie ik ben, en geef hen dan ook nog eens de kans om het "hogerop" recht te zetten en mijn woorden in twijfel te trekken waarbij men als eindgebruiker steeds aan het kortste eind trekt, dus....

Heb in een verleden probs gehad met een motor, men kende mijn moto niet, diende foto's op te sturen van het framenummer en motornummer want hij bestond niet eens volgens hen. Nadien heeft men dan geopperd dat het zeker en vast een parallel import was !!!
Heb hen dan duidelijk laten zien dat ik persoonlijk zelf de garantie documenten naar henzelf had verzonden, m.a.w. de dealer kon er niet mee weg gekomen zijn, en dan heb ik nog zelfs 3 stukken in garantie door hen in vervanging gekregen, en dat waren niet bepaald de goedkoopste, vond ik wel hoogst uitzonderlijk voor een moto en framenummer dat zij dan als parallel import plots bestempelden .... en dan was het helemaal einde verhaal.

Daar sta je dan als eindgebruiker in ons land, dus ..... 2 jaar verplichte waarborg laat me niet lachen, ook zoiets....
Maar ik wijk af en laat het hierbij, ik zoek nog en als ik een oplossing toch nog vind laat ik het wel weten.
 

EdK

Forumguru
ik zoek nog en als ik een oplossing toch nog vind laat ik het wel weten.
Dat heet advocaat die het aanvecht bij de rechter.....
Tsja dat kan dan een lange weg zijn, maar een advocaat kan zeker inschatten wat het percentage van slagen is hierin..
 
Maak ik de naam kenbaar weten zij wie ik ben, en geef hen dan ook nog eens de kans om het "hogerop" recht te zetten en mijn woorden in twijfel te trekken waarbij men als eindgebruiker steeds aan het kortste eind trekt, ...
Als je filmpjes en berichten hebt die gemaakt zijn in de garantieperiode is het lastig in twijfel te trekken toch?
 
Ik heb al een aantal keer gemerkt dat mijn Columbus me in nauwe straatjes, straten met plaatselijk verkeer en onverharde straten wil sturen. Dit terwijl er een deftige weg nabij is. Dit gebeurt bij alle opties (sneldte, kortste, economische).
Is dit normaal? Ik vind nergens een optie om dit te vermijden.
 

davey400

Nieuw lid
Ik heb sinds een maand ongeveer het probleem met DAB+ dat tijdens een uitzending 'data' opnieuw verstuurd word. Bijvoorbeeld iemand zegt een zin en dan in die zin worden ineens 2 woorden herhaald. Ook in de muziek merk je dat. Eerst dacht ik het alleen te horen op 538, maar nu hoor ik het ook op andere zenders. Na zo'n 'storing' gaat het dan meestal een aantal minuten goed en dan ineens weer zo'n herhaling. Zijn er anderen met dit probleem?
Sorry voor de late reactie.
Ik denk dat het verschijnsel inderdaad een gevolg is van het overschakelen (fallback) van DAB+ naar FM.
Het digitale pad is een stuk langer dan het analoge pad, alleen al door een aantal omzettingen die moeten gebeuren en de buffers die daarbij gebruikt worden om fouten in het uiteindelijke resultaat te voorkomen. Je mag van mij aannemen dat ze er bij de verzendende partij alles aan doen om dat tijdverschil bij de ontvanger zo klein mogelijk te maken door simpelweg het analoge signaal een stukje 'op te houden'. (invoegen kunstmatige delay). Helaas zijn er meerdere factoren die niet door de zender onder controle te houden zijn - waaronder jouw lokale afspeelapparaat - waardoor de omschakeling voor jou als luisteraar niet altijd volledig transparant is.

Ik hoop dat dit e.e.a. verduidelijkt.

Dave
 
Nu zag ik gisteren bij een collega met Passat GTE dat hij in zijn navi pro (de Columbus van VW) standaard Google Maps kan gebruiken als kaartmateriaal. Voorwaarde is wel dat er een 4G verbinding is vanuit de auto of door koppelen tel.

Weet niet of dit al eens behandeld is (69 pagina's doorzoeken wordt me wat gortig). Maar in de S3 heb ik de Google maps optie niet.

Zijn er Skoda rijders die dit wel hebben? En is dit te activeren? @Bakkertje heb jij dit ook in je Passat?
 
Ik heb het niet als optie in mijn O3. Het is wel een connected versie van eind 2016, maar helaas geen standaard Google map. Wel kan ik gebruik maken van Android auto en mirror link. Als ik hiermee mijn telefoon aansluit (via USB) dan heb ik wel de beschikking over Google map (en spotify )

Jammer maar niet heel erg. Wat ik wel heel erg jammer vind is dat ik de verkeersinformatie niet vanaf mijn telefoon kan binnen halen.
 
Oh ja, voor de duidelijkheid. Mirrorlink werkt alleen op mijn HTC en niet op mijn Motorola. Voor Android Auto moet je via een omweg een app downloaden. (deze is namelijk niet beschikbaar in de google play store)
 

RefleCs

Forumguru
Android auto is officieel in NL niet beschikbaar omdat het TR onveilig zou zijn volgens de wetgever. Via apkmirror kan je de applicatie downloaden en vervolgens installeren en dan werkt het gewoon.
 

Rallye

Forumguru
@RefleCs : heb je en linkje naar waar je je opmerking op baseert? Mij komt het namelijk vreemd voor dat Carplay wel zou mogen en Android Auto (ook nog eens alleen in Nederland) niet. Dan zou gebruik van Android Auto ook strafbaar moeten zijn en waar kun je dat dat vinden?
 

Rallye

Forumguru
En dan nog: je mag je smartphone wel gebruiken, maar niet vasthouden. Als hij vast gemonteerd is, is er (wettelijk) geen probleem. Zo'n verbod zou dan ook voor andere landen en alle niet hands free-apps) moeten gelden. Blijft een vreemde, en door Androidplanet niet onderbouwde, stelling, dus..
 
een vraagje, ik bezit een O3 inc Columbus MIB. Wat mij opvalt is dat mijn bleutooth verbinding met de carkit soms "kraakt" en tevens krijg ik vaker te horen dat ik ver weg klink. iemand een idee?
 
Begin deze week een vervelende 'kraak' door het geluid van mijn Columbus, met name bij de hoge tonen. Soort 'robot-geluid' dat de audio vervormd. Het ontstond spontaan en doet zich voor bij zowel FM, DAB, USB, BLUETOOTH, CD en SD-Card geluid. Bij de navigatiemeldingen en telefoon is het niet waarneembaar (misschien omdat deze tonen minder hoog zijn of doet het zich hier helemaal niet voor??).

Bij de garage is nog dezelfde dag een software-update doorgevoerd (dank voor deze service!), toen bleek het euvel weer weg. Maar op de weg terug naar huis .... * PLOP * .... daar was het weer. 's Avonds was het weer weg toen ik de auto starten maar wederom na 7 minuten * PLOP * het geluid werd weer 'gescrambled'. Erg vervelend...... de garage gaat overleggen met de leasemaatschappij en Skoda hoe nu verder. Vanochtend deed de radio het opeens weer als vanouds zonder problemen......

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? Ik vermoed ergens een defect in een condensator / printplaat ofzo dat zich spontaan openbaart en na enige tijd stilstand weer (tijdelijk) kan verdwijnen. Of klinkt dat onlogisch?

Op deze manier gaat je lol van de Columbus wel verloren.... :(

nb: het ligt overigens NIET aan de speakers, want het doet zich gelijktijdig bij alle speakers voor.
 

Antera

Donateur
gissen is missen maar klinkt me niet bekend in de oren . Dat het in de columbus zit lijkt me wel duidelijk
 
Bovenaan Onderaan