Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neptukker

Forumguru
Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken of het mogelijk is om domdom bestanden om te zetten naar een formaat (*.vcf ofzo) wat Columbus kan lezen zodat ik mijn favorieten over kan zetten in keer zonder alles handmatig op moet gaan zoeken in het Columbus systeem.
Ik had al wel hier op het forum en andere fora het tooltje van VW gevonden (Nav companion) om *.vcf bestanden aan te maken, maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek.

Hierin vind ik de handleiding toch echt te kort schieten door niet te vertellen wat voor bestanden de Columbus kan lezen en dat je er via het internet achter moet komen hoe het importeren werkt.
begrijp ik goed dat je op dood spoor zit? :1761::rockon::super::1761:

M

mfbhfb

Tmc

Mijn ervaring is ook niet best met TMC in Frankrijk. Ik denk dat de dienst erg matig wordt onderhouden. Mijn advies, is de file nog een uurtje rijden dan niet ontwijken. Regelmatig wordt er op de TMC file aangegeven op een traject waar ik dan gewoon 130 kan door rijden.

Ik navigeer de laatste twee weken mbv. DVD ipv HDD dit om te zien of deze kaarten beter zijn alleen wat ik mer is dat als je vanaf DVD navigeert er geen aankomst tijd wordt weergegeven op zowel de Maxi-dot als op de Columbus.

Is er hier iemand die de RNS510/BMW2009-02 DVD naar HDD heeft gezet ik wil namelijk weten of de aankomst tijd dan wel aangegeven wordt want ik vindt dat namelijk nogal belangrijk.

Ik heb al geruime tijd de BMW2009-2 versie geladen op de Columbus.
Geen probleem met eindtijd.

Maar wel twee andere opmerkingen!
- Rijbaan advies werkt niet meer. (functie staat aan)
- TMC issue. De BWM kaart die ik heb gecombineerd met de Columbus software versie geeft één probleempje. Het was blijkbaar de duitse versie kaarten, met NL software van de Columbus. Ik zit nu in Tsjechie. Maar als ik dit land zoek onder de "T" wordt deze niet gevonden. Het is in het Duits iets wat begint met en "C". resultaat is géén TMC in dit land. Totdat je de Columbus éénmaal opstart vanaf de orginele DVD terwijl je in het betreffende land rijdt. Daarna kan je de DVD weer verwijderen en blijft het gewoon werken. Ook na een reset van de Columbus.

Ik heb dit nu voor NL-BE-DU en Tsjechie al één keer moeten doen.
Wellicht kan je dit voorkomen door de Nederlandse versie van de BMW kaarten te gebruiken.

McDeanski

Nieuw lid
Ik heb ook de BMW-2009 versie op de HDD staan en geen problemen met de eindtijd, wordt keurig op scherm en de DOT getoond. Wel had ik ook problemen met de TMC in Duitsland, geen enkele doorgifte van files, eenmaal weer in NL kwam alles weer binnen. Ik zal de tip eens onthouden met de DVD starten!

Klaasje

Forumguru
Ik heb de V5 kaart geinstalleert en heb nu overal zonder problemen TMC.
Met V4 had ik altijd problemen en ook met de BMW maps. De V5 versie is een fix van de V4 versie omdat daar TMC blijkbaa rniet mee werkte. In V5 zijn ook flitspalen meegenomen

Was laatst in duitsland en in Polen en ik kreeg daar alle TMC meldingen binnen.
Langs de Tsjechische grens zelfs Tsjechische TMC info

bobsel

Nieuw lid
misschien een domme vraag maar wara kan ik zien welke versie ik heb draaien?
Op de dvd hoes? / dvd zelf? (nu niet bij de hand)

MarcoO2

Forumguru
Ik heb ook de BMW-2009 versie op de HDD staan en geen problemen met de eindtijd, wordt keurig op scherm en de DOT getoond. Wel had ik ook problemen met de TMC in Duitsland, geen enkele doorgifte van files, eenmaal weer in NL kwam alles weer binnen. Ik zal de tip eens onthouden met de DVD starten!

Ik heb nog de software nog niet geupdate. Maar in Duitsland kreeg ik de TMC-meldingen keurig door, zowel werkzaamheden, files en flitsers. Vooral dat laatste werd gewaardeerd (ze stonden te flitsen 100 meter na een 80km-bord, vlak na een stuk waar je de hele tijd 200 km/u kon rijden...) Dankzij vriend Columbus had ik genoeg afgeremd!

nomad

Senior Member
Voor de liefhebbers: Firmware 2660 is beschikbaar.
Let op: Er zwerven diverse images rond op de internets. Ze zijn niet allemaal goed. Je zou zomaar geen stuurbediening meer kunnen hebben, dus weet waar je aan begint !

WanderZ

Actief lid
misschien een domme vraag maar wara kan ik zien welke versie ik heb draaien?
Op de dvd hoes? / dvd zelf? (nu niet bij de hand)

Setup 15 seconden ingedrukt houden op het moment dat je columbus opstart. (je ziet dan het welkom scherm dingetje)

Bartez

Lid
Voor de liefhebbers: Firmware 2660 is beschikbaar.
Let op: Er zwerven diverse images rond op de internets. Ze zijn niet allemaal goed. Je zou zomaar geen stuurbediening meer kunnen hebben, dus weet waar je aan begint !

Wat zijn de wijzigingen??? En is het de moeite waard om te upgraden?

nomad

Senior Member
Wat zijn de wijzigingen??? En is het de moeite waard om te upgraden?

• Voice control (alleen als je af-fabriek carkit hebt)
  • start sneller op
  • snelheidsaanduidingen op kaart
  • SDHC ondersteuning !
  • tijd in display als columbus uit is.

ceesdd

Lid
Update

• Voice control (alleen als je af-fabriek carkit hebt)
  • start sneller op
  • snelheidsaanduidingen op kaart
  • SDHC ondersteuning !
  • tijd in display als columbus uit is.

Misschien domme vraag, maar wat is SDHC ondersteuning?
Voice control zit al op mijn carkit, d.m.v. stuur bediening, kan dat of is dit weer anders?
Hoe kun je een up-date uit voeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan