Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

mothergoose

Actief lid
Weet iemand of je op de Columbus ook extra schermpjes kan aansluiten voor achterin? En dat dan natuurlijk in combinatie met een DVD afspelen tijdens het rijden....

Rallye

Forumguru
Op het duitse forum hebben ze het over een digitenne ontvanger, want analoog is er bijna niets meer te ontvangen.
Er zijn toch van die USB sticks met een digitale ontvanger erin voor digi-tv op de laptop?

Analoog is er niet bijna niets, maar helemaal niets te ontvangen. Zo'n USB-stick past wel op je computer, maar niet op de Columbus.

Wat wel kan:
http://www.jncs.nl/winkel-filter.asp?aantal=1&groep1=Volkswagen navigatie&id=785&shop=1

met:

http://www.jncs.nl/winkel-filter.asp?aantal=1&id=1017&groep1=Volkswagen&shop=5

en:

http://www.jncs.nl/winkel-filter.asp?aantal=1&shop=4&groep1=Digitenne&id=840

Neeeeeeeeeee! Vanochtend belde de buurman aan met slecht nieuws....en ja hoor:ik ben nummer zoveel van wie de zijruit is ingeslagen en de Columbus is gejat :407:. Net is er een mannetje van Carglass langsgeweest en die zei dat ik nummer vier in onze buurt was. Volgens hem staan Skoda en Volkswagen met stip op nummer 1 als het gaat om diefstal van de navigatie.

Ik weet dat het al vaker is gezegd:maar het is toch niet te geloven dat dit zo makkelijk eruit te halen is? Op alle zooi van het glas na, hebben ze de radio er bij mij namelijk eigenlijk keurig uitgehaald.

Ik denk niet dat ik nu weer een Columbus laat plaatsen. Ze zijn gewoon te makkelijk te jatten en je kunt er op wachten dat het jou een keer overkomt.

grt!

Icepegel

Nieuw lid
Antidiefstal Folie op je ramen plakken. 20x slaan met een honkbalknuppel, (trekt wel aandacht) Maar erg moeilijk in te komen. Tevens weinig splinters in de auto.

Weet zo alleen niet meer hoe het heet.

MarcoO2

Forumguru
Antidiefstal Folie op je ramen plakken. 20x slaan met een honkbalknuppel, (trekt wel aandacht) Maar erg moeilijk in te komen. Tevens weinig splinters in de auto. Weet zo alleen niet meer hoe het heet.

Leuk ook als je met je auto het water in duikt en je ruit in wilt tikken... (zie ander topic op dit forum)

Icepegel

Nieuw lid
Jup, das inderdaad wel weer minder.

Het blijft gewoon een feit dat die Columbus makkelijk te jatten is. Er zijn niet echt concrete oplossingen voor, zonder te veel poespas.

Het is inderdaad allemaal gewoon verdraaid lastig. Want de Columbus is an sich echt een supersysteem en vind maar eens iets vergelijkbaars! Maar ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat die dingen zo makkelijk te jatten zijn en dat Skoda hier weinig aan lijkt te doen. Pas de Columbus een beetje aan met een afneembaar frontje ofzo. Of bouw 'm steviger in. Ik bedoel: voor sommige mensen is dit misschien wel dé reden om geen Skoda te kopen. Het is dat ik een leasewagen rijd, maar anders had ik het wel geweten.....

floris

Lid
Pas de Columbus een beetje aan met een afneembaar frontje ofzo. Of bouw 'm steviger in. Ik bedoel: voor sommige mensen is dit misschien wel dé reden om geen Skoda te kopen. Het is dat ik een leasewagen rijd, maar anders had ik het wel geweten.....

ga je lekker!!!!!! Omdat bij een aantal mensen iets eruit wordt gejat een hele auto niet kopen :crazy:. je kan hem natuurlijk ook bestellen zonder nav maar om hiervoor een auto te laten staan..........

rcFred

Senior Member
Lijkt me dat een alarm ook wel iets uitmaakt om diefstal tegen te gaan van de columbus of hebben mensen hier al ervaring mee dat dat niet zo is?

WillemJan

Forumguru
Er zijn genoeg mensen die ondanks een loeiend alarm toch hun Columbus kwijt raakten... helaas!
MarcoO2,

Ik heb ook een Columbus plus alarm klasse 3 besteld, en ik hoop dat je ongelijk hebt... Dat ze dankzij een loeiend alarm heel erg hard wegrennen!

Groetjes... Willem-Jan

MarcoO2

Forumguru
Ik help het je hopen... Het blijft een kwestie van (on)geluk hebben, maar er zijn hier meerdere forumleden mét alarm en zónder Columbus. Niet voor niets is hier wel eens geopperd dat je auto onder 220V zetten de enige oplossing is tegen diefstal! :D

Maar het hangt er wel erg vanaf waar je woont volgens mij. Ik hoor met name in de Randstad de verhalen over diefstal van Columbussen (daar zal de "columbus-dichtheid" ook het grootst zijn).

Tja, eigenlijk belachelijk dat je dit soort maatregelen moet treffen. Ze moeten gewoon met hun poten van je spullen afblijven.

Maar ik blijf erbij dat Skoda best wel eens werk mag maken van een serieuzere beveiligingsoptie op de Columbus.

Zojuist bericht gehad van de leasemaatschappij. Ze hebben liever niet dat ik weer een Columbus laat plaatsen....Twee alternatieven:
- de pioneer Avic X-3
- de JVC KW NX-7000

Tja, beide systemen hebben toch duidelijk minder opties dan de Columbus. Wordt nog een lastige keuze.....

Ik heb een JVC en moet zeggen dat het systeem goed bevalt. Natuurlijk is het 7 inch scherm redelijk groot om mee te slepen maar in de praktijk levert dit niet echt problemen op. Het is wel noodzaak om een goede bescherming te kopen want de standaard hoes biedt dit onvoldoende.

Het systeem start snel op, navigatie gaat goed wel een rare stem, dvd afspelen, SD kaart, externe harddisk, Ipod, telefoon het kan allemaal. Ik gebruik vooral de SD kaart veel.

JoKing

Lid
Ik heb een JVC en moet zeggen dat het systeem goed bevalt. Natuurlijk is het 7 inch scherm redelijk groot om mee te slepen maar in de praktijk levert dit niet echt problemen op. Het is wel noodzaak om een goede bescherming te kopen want de standaard hoes biedt dit onvoldoende.

Het systeem start snel op, navigatie gaat goed wel een rare stem, dvd afspelen, SD kaart, externe harddisk, Ipod, telefoon het kan allemaal. Ik gebruik vooral de SD kaart veel.

Werkt de stuurbediening ed ook?

Ik zou het erg vervelend vinden als ik voor een ander systeem zou moeten kiezen. Ik heb voor de Columbus gekozen juist voor de intergratie met de auto zodat ik niet meer met frontjes hoef te lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan