Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoO2

Forumguru
'k heb het net ff door zitten lezen, maar 't is nog een heel werk! En ik ben altijd bang dat ik iets verkloot... dus denk dat ik het maar gewoon zonder blijf doen! Maar 't is wel de eerste echt duidelijke uitleg die ik tot nu toe heb gezien!

Eppiegrande

Actief lid
Schijnt toch simpel te zijn. De dir-structuur is anders dan in V3, maar als je de map nog hebt voor V3 moet je deze anders noemen en dan gewoon copy-paste.
Zal de link ff zoeken.

http://www.motor-talk.de/forum/rns-510-poi-t1690788.html?page=35

Bericht no 7.

Of:

Rename (for the english lang) the newly created file LSC_EXTENSION.LSC under \tpd\ntcWeu_eu_20081110\ to ENG_EXT.LSC and copy it to \tpd\ntcWeu_eu_20081110\ENG\

for the other langs rename the file to XXX_EXT.LSC and copy it to \tpd\ntcWeu_eu_20081110\XXX\

(met dank aan akoyl, vwnavi.com)

MK74

Lid
Ik had/heb ook interesse voor zo'n MDI aansluiting. Volgens mijn dealer is die nog niet leverbaar. Ze gingen wel e.e.a. voor mij navragen bij de importeur. Als ik meer weet, zal ik het wel even posten.

Ik ben wat aan het klooien geweest, maar het lukt niet helemaal. Ik zie wel de nieuw aangemaakte POI-categorieën, maar ze zijn leeg... Als ik zoek naar de dichtsbijzijnde flitspaal vindt hij niets (was het maar waar :) ).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

nomad

Senior Member
Gisteren heeft mijn S2 hele dag bij degarge gestaan. Alles is doorgemeten en alles functioneert goed. Wel blijft het probleem met de Canbus bestaan. Ondanks alle settigen die ,men heeft gebrpobeerd, nog steeds geen audio en navi in het MAXIdot. Wel weer als Bolero radio wordt teruggeplaatst. Ook POn weet het nu niet meer. Probleem hebben ze nu bij de fabriek neergelegd.

Wordt dus nog vervolgd....:mad:
Toevallig dit "probleem" vanmiddag opgelost bij een zeer blije Superb2 rijder :D
Ook hier geen weergave van audio en navi in de maxidot, maar met vcds en wat hulp van een ander foru, staat er nu keurig netjes in het rijtje opties ook de navi en audio. Ook de pijltoetsen op het stuur werken nu ook. Het is dus wel op te lossen.

Toevallig dit "probleem" vanmiddag opgelost bij een zeer blije Superb2 rijder :D
Ook hier geen weergave van audio en navi in de maxidot, maar met vcds en wat hulp van een ander foru, staat er nu keurig netjes in het rijtje opties ook de navi en audio. Ook de pijltoetsen op het stuur werken nu ook. Het is dus wel op te lossen.
Zoals al door Nomad vermeld, had ik dus dit probleem. Mijn dealer heeft het systeem ingebouwd, maar is niet erg bekend hoe deze auto's of iig in het specefiek hoe het software gedeelte werkt. Ik heb de uitleg over hoe je dit moet oplossen in een ander forum neer gepost. Ik ben wel wat bang dat je dealer dit niet voor je kan oplossen, door de gelimiteerde software waar ze mee moeten werken.

Schaf een VCDS aan, of zoek iemand welke een VCDS heeft, en het is binnen 5 minuten volledig gefixed. Lees het forum maar eens na, ik verwacht dat we EXACT hetzelfde probleem hebben of in mijn geval, hadden.

http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=9973
(geen idee of dit forum toestaat om naar een ander forum te linken, maar het is puur als informatie bedoelt).

Have fun fixing! Het is zeker mogelijk! Hopelijk stelt je dat wat gerust, dat is bij mij iig wel het geval. :489: en Nomad, ook via deze weg, wederom enorm bedankt! :473:

renYek

Lid
Gisteren V4 op die Festplatte gerost. Werkt allemaal prima, maar ik heb het idee dat de lokatie van mijn voertuig op de kaart een stuk minder accuraat is dan dat bij V3 het geval was (en die was al niet al te nauwkeurig vond ik). Vanmorgen bijvoorbeeld stond ik, samen met 7 km aan andere enthousiastelingen stapvoets de linkervoet te overbelasten op de A2 richting Eindhoven vanuit het zuiden, naast een tankstation terwijl ik volgens de kaart daar nog niet was (een stuk ervoor).

Iemand anders deze ervaringen?

Neptukker

Forumguru
andere oorzaak?

Gisteren V4 op die Festplatte gerost. Werkt allemaal prima, maar ik heb het idee dat de lokatie van mijn voertuig op de kaart een stuk minder accuraat is dan dat bij V3 het geval was (en die was al niet al te nauwkeurig vond ik). Vanmorgen bijvoorbeeld stond ik, samen met 7 km aan andere enthousiastelingen stapvoets de linkervoet te overbelasten op de A2 richting Eindhoven vanuit het zuiden, naast een tankstation terwijl ik volgens de kaart daar nog niet was (een stuk ervoor).

Iemand anders deze ervaringen?
Ik denk niet dat de kaart hiervoor verantwoordelijk is. Er zijn allerlei storingsbronnen die de kwaliteit van je positiebepaling negatief kunnen beinvloeden. Slechte positie van satellieten, grote zonactiviteit, atmosferische storingen enz.

Ik heb met de V4 kaarten geen TMC informatie meer! In het setup-menu zie ik wel de TMC zenders staan met prima kwaliteit, maar er komen 0 berichten binnen, ook op maandag om 17.00 uur...

Klaasje

Forumguru
Ik heb ook de V4 kaart erop gerost. Ik heb geen POI's meer.
TMC is geen probleem. ZO hebben we allemaal wel iets met deze V4.

Toppuntis dat deze kaart van Q42007 is, dus ook nog oude data en dat voor 249,--

legato23

Nieuw lid
Ik zie wel de nieuw aangemaakte POI-categorieën, maar ze zijn leeg... Als ik zoek naar de dichtsbijzijnde flitspaal vindt hij niets.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
MrWolf, dit zelfde probleem heb ik ook.
Na het lezen van allerlei fora de stap gezet om een custom 6673 te fabriceren.
Ik heb een .asc gebruikt van flitspaal.nl. Had ik beter een .ov2 kunnen gebruiken, en daarna via poiedit kunnen converteren naar een .asc?
Ik heb de parameter TPD-DEF 2 in het bestand info25.psc gewijzgd naar TPD-DEF 1
Ik heb met POI inspector 2.5 een POI toegevoegd in de taal DUT
Na het installeren van de DVD op de Columbus kan ik wel de categorie als POI selecteren, en zie wel het bijbehorende icoon, maar zie geen daadwerkelijke POI's op de map.

renYek

Lid
Ik denk niet dat de kaart hiervoor verantwoordelijk is. Er zijn allerlei storingsbronnen die de kwaliteit van je positiebepaling negatief kunnen beinvloeden. Slechte positie van satellieten, grote zonactiviteit, atmosferische storingen enz.
Lijkt mij ook niet, maar na wat gebrowse op, ik meen vwnavi.cum, kwam ik nog iemand tegen die ook een afwijking t.o.v. V3 in positionering meldde. Alleen in dat geval accurater.

Klaasje

Forumguru
Ik heb V4 nu goed aan de praat. De POI's zie ik nu ook.
Ik had ff V2 teruggezet en nogeens V4 er overheen en toen werkte alles.
Ik heb wel in V4 ind de DUT dir en ENG dir de DUT_ext .lsc en ENG_ext.lsc file moeten plaatsen.
Alleen in DUT werkte niet. (geen POI's)
Ik had ergens gelezen om dit ook in ENG toe te voegen.

TMC heb ik nog niet gechecked

renYek

Lid
Wellicht moet ik dat ook eens proberen, dank voor de tip! Zojuist had ik wel TMC informatie, dus dat lijkt wel weer te werken. Overigens heb ik dat al eens eerder gehad met V3. Een wisseling tussen TMC zenders (van BNR naar 3 FM en andersom) loste dat toen op.

legato23

Nieuw lid
Ik heb V4 nu goed aan de praat. De POI's zie ik nu ook.
Ik heb wel in V4 ind de DUT dir en ENG dir de DUT_ext .lsc en ENG_ext.lsc file moeten plaatsen.
Alleen in DUT werkte niet. (geen POI's)
Ik had ergens gelezen om dit ook in ENG toe te voegen.
En heb je ook de info25.psc aangepast, of is dit niet meer nodig als je zowel de DUT_ex.lsc als de ENG_ext.lsc aanpast?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan