Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Avond,
Sinds de 31e de blijde berijder van deze nieuwe Octavia met de laatste facelift:

Op de foto reeds te zien, de dealer hangt al eventjes in de wagen om de mobiel te koppelen, helaas.....
Het gaat om een Samsung SGH-I600.
De BT van de auto kan de telefoon vinden echter bij koppeling krijgen we de melding 'not compatible', nou vrees ik dus het ergste alhoewel dit nog niet met zoveel woorden is gezegd. Van de week nog even terug om de expert van het bedrijf er naar te laten kijken....
Iemand ervaring met soortgelijke telefoon?
De auto is een Elegance met Business pakket, dus BT en Columbus af fabriek.

Groeten Ron

Avond,
Sinds de 31e de blijde berijder van deze nieuwe Octavia met de laatste facelift:

Op de foto reeds te zien, de dealer hangt al eventjes in de wagen om de mobiel te koppelen, helaas.....
Het gaat om een Samsung SGH-I600.
De BT van de auto kan de telefoon vinden echter bij koppeling krijgen we de melding 'not compatible', nou vrees ik dus het ergste alhoewel dit nog niet met zoveel woorden is gezegd. Van de week nog even terug om de expert van het bedrijf er naar te laten kijken....
Iemand ervaring met soortgelijke telefoon?
De auto is een Elegance met Business pakket, dus BT en Columbus af fabriek.

Groeten Ron

Ik zou zeggen kijk hier eens..; http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=9150

bobsel

Nieuw lid
via de sateliet?

Ik was gisteren bij een Skoda dealer om de Octavia II FaceLift wat beter te bekijken en daar hoorde ik een verhaal wat ik (bijna) niet kon geloven...

Er werd beweerd dat de columbus-navi zichzelf up-date via de sateliet? en dat je dus geen up-dates van kaarten nodig hebt???:crazy:

renYek

Lid
Lijkt me sterk,want dan had die A73 zuid langs mijn deur er al lang in gestaan en die ligt er toch al even..

Bartez

Lid
Zou wel gaaf zijn!

Overigens....iemand enig idee of BTIII icm de Columbus ook het adresboek wat niet op de SIM kaart staat overtankt? Ik maak namelijk gebruik van een TytnII icm outlook exchange....en heb al mijn contacten dus NIET op de SIM staan, alleen in het adresboek.

Iemand enige ervaring hiermee?

Bartez

Lid
Ik gebruik zelf ook een Tytn II icm exchange en de contacten uit outlook 2007 worden netjes gesynct.

De contacten van de sim heb ik uitgezet.

SUPER!!!!!:yeah::yeah::yeah::yeah:

Heb je BTII of BTIII? En heb je nog een bepaalde handeling moeten uitvoeren om de contacten van SIM uit te zetten? zoja...op de columbus of op de TytnII?

Bakkertje

Forumguru
Er werd beweerd dat de columbus-navi zichzelf up-date via de sateliet? en dat je dus geen up-dates van kaarten nodig hebt???:crazy:

Ik heb dat ook eerder gehoord en zelf ervaren dat een weg (lees fietspad) waar ik eerst volgens de columbus in mocht, later niet meer mocht. Ik heb ook van iemand gehoord dat een een kruispunt automatisch omgezet werd naar een rotonde (de weg was natuurlijk ook daadwerkelijk veranderd :tongue:)

Het klinkt onwaarschijnlijk maar het lijkt er op dat er inderdaad dingen veranderen...

Bartez

Lid
Of ik BTII of BTIII heb weet ik eigenlijk niet.
Mijn Octavia is van Jan 2008 misschien dat je daar iets mee kunt ?

Ik zou even moeten uitzoeken hoe ik de sim contacten heb uitgezet, daar kom ik nog op terug.

Top....ik denk dat je BTIII of iets dergelijks moet hebben, anders kun je volgens mij de contacten niet overnemen bedenk ik me nu....BTII kan alleen opnemen en ophangen zover ik weet...

TL@

Forumguru
Ik was gisteren bij een Skoda dealer om de Octavia II FaceLift wat beter te bekijken en daar hoorde ik een verhaal wat ik (bijna) niet kon geloven...

Kan volgens mij toch echt niet. Hij maakt alleen contact met de gps-satellieten en die kunnen echt geen data versturen.

cloink

Actief lid
Hij kwam met de mededeling dat er een adapter besteld diende te worden à 159 euro.
Eh? Begrijp ik het nu goed: jij gaat een adapter installeren om automatisch kaartupdates te krijgen en dit a 159€?

Ben wel eens zéér benieuwd naar welke technologie hier achter zit. Volgens mij kan zulke data-overdracht enkel via een mobiel internet net (type 3G, EDGE, etc.) en dat is dan zeker niet gratis.

Laat ons zeker even weten hoe de vork nu echt in de steel zit, want ik blijf het een erg vaag verhaal vinden! :ahum:

Ik ben ook erg benieuwd hoe deze wonderlijke automatische kaart update functie werkt.
Voor het geval dit toch allemaal niet zou werken: Is er iemand die weet wanneer er nieuwe kaarten worden uitgebracht? (dit zijn dezelfde kaarten als voor de RNS510, wellicht dat iemand hier weet wanneer die uitkomen?)

Er is maar 1 DVD voor VW, SEAT en SKODA, als je de DVD in je PC bekijkt zie je ook dat hij voor alle drie de systemen is, hij zoekt zelf uit in wat voor auto hij zit VW, SEAT of SKODA.

Ik heb hier ook een versie 2 DVD waar ik mee bezig ben om zelf POI's ed toe te voegen wat het grootste nadeel van de Columbus \ RNS510 is, maargoed ik kan nog niets aftesten omdat ik nog tot halverwege Maart moet wachten op m'n nieuwe auto.

Bartez

Lid
Ik heb er nu iets meer instaan als 200 en de columbus neemt ze tot nu toe nogsteeds aan.
Wat de max is weet ik eigenlijk niet.

Aangezien je ook een TytnII gebruikt vroeg ik me af hoe je het activeert in de auto. Heb je standaard Bleutooth aanstaan en signaleert de auto dan automatisch de TyntII? of moet je telkens op je telefoon aangeven dat hij de carkit moet zoeken?

Daarnaast vroeg ik me af hoe op de columbus zichtbaar is dat de telefoon verbonden is, krijg je dan een bepaald icoon waardoor je weet dat je 'online' bent met je telefoon?

Ben erg benieuwd....heb vandaag namelijk een Fiat 500 met Blue & Me mee gehad en telkens als de auto werd uitgezet en weer aan en er zat een geruime tijd tussen kreeg de telefoon geen connectie. pas nadat ik handmatig weer conncetie had egzocht had ik connectie. Deed ik vervolgens bleutooth uit en weer aan, dan ging het wel goed. Hopelijk is dat ook niet op deze manier bij de S2, maar gaat dat soepeler....dsu gewoon bluetooth aanhebben en hup connectie.....

Bartez

Lid
Er is ook een tool voor om poi`s toe te voegen aan je kaart.
Dat werkt iets makkelijker als handmatig alle files editten (wat ik heb gedaan).
Naderhand ben ik tester geworden van die tool en het werkt prima.

Ik heb 1 malig de tytn laten zoeken naar een BT apparaat daarna laten verbinden dmv pincode in te geven.
Vervolgens kwam de tytn met de vraag of ik standaard de verbinding wou activeren als ze elkaar zagen, dit heb ik met ja beantwoord en nu hoef ik maar in te stappen en de verbinding word opgebouwd.

Als de verbinding word opgebouwd hoor je een toon over de speakers en kun je via de knop telefoon zien of je verbonden bent.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

aha...en hoe heet die tool en hoe kom je er aan?:489:

Ten aanzien van de bluetooth....top! En wat is je gemiddelde connectietijd als je auto in stapt? een paar seconden of minuten?

Super trouwens dat je kan zien dat je verbonden bent...vaak is dat lastig te achterhalen....met name bij een storing...OF je nog wel verbonden bent...

hbo

Lid
aha...en hoe heet die tool en hoe kom je er aan?:489:

Ten aanzien van de bluetooth....top! En wat is je gemiddelde connectietijd als je auto in stapt? een paar seconden of minuten?

Super trouwens dat je kan zien dat je verbonden bent...vaak is dat lastig te achterhalen....met name bij een storing...OF je nog wel verbonden bent...

Bartez... Hier even een linkje voor rSAP tooltje in combi met een windows smartphone.. Het enige wat ik moest doen was al mijn contacten overzetten van telefoon naar SIM. Maar die zijn dan ook stuk voor stuk te bedienen via touchscreen op de columbus of natuurlijk via de Maxidot.. Ik heb zelf de Samsung Omnia en daarmee werkt het dus prima. De software die je moet installeren op je smartphone installeert rSAP access, waarmee rSAP Skoda jouw toestel kan detecteren en vervolgens de koppeling tot stand kan brengen, werkt op alle windows 6x versies.

Hier de link...

http://briskoda.net/superb-ii/howto-...mobile/131709/

groeten,

hbo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan