Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Fabia II Sport

Actief lid
Het klinkt als het probleem dat ik zelf beschrijf met een Octavie uit 2020 en iPhone 11.
Ik heb het zelfde met een Octavia uit 2016 en de iPhone 11, als ik gebeld word kan ik niet opnemen of het geheel blijft hangen en alleen het uitzetten van de bluetooth verbinding helpt.
Ik heb de telefoon opnieuw gepaird met de Columbus maar zonder succes. Als ik bel zie ik dat de verbinding opgebouwd word, vreemde is dat ik dan een gesprek kan starten maar volgens de Columbus is de telefoon nog steeds aan het bellen. Gevolg is dat de verbinding na x (ik dacht 30 seconden) afgesloten word. Zal eens gaan kijken of er een update beschikbaar is.
 

Fabia II Sport

Actief lid
.... weet iemand hoe je in deze nieuwe columbus versie de zoom level van de gps kan vast zetten? Nu zoomt hij automatisch helemaal in, ook als ik manueel uitzoom....?

Volgens mij om op het icoontje te drukken, dan krijg je de zoom schaal te zien. In ieder geval dit is zo bij de wat oudere Columbus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DaveW

Forumguru
Volgens mij om op het icoontje te drukken, dan krijg je de zoom schaal te zien. In ieder geval dit is zo bij de wat oudere Columbus.
Dat was inderdaad zo bij de Columbus (de iV is mijn 5e superb, dus ik had mijn gewoontes al zo wat), en ik gebruikte dat altijd, omdat ik wat overzicht hield op die manier (en dan meer detail in het DIP).
Maar, de garage heeft bevestigd dat dit in de nieuwe versie niet meer kan (ze hadden gecheckt bij wat ze staan hadden, en die optie is er niet meer). Maar ik heb nog maar 50 km op de teller staan, dus nog ruim tijd om te ontdekken hoe alles werkt in het nieuwe type.


Overigens, de DVD speler, SD kaart lezers en SIM kaart lezer zijn ook weg uit het handschoenkastje. Ik dacht eerst dat ik een pack was vergeten aanvinken maar blijkbaar ook niet meer beschikbaar (in de iV of algemeen, dat weet ik niet).

Skoda Connect heeft nu wel gewoon data connectie aan boord (bvb voor updates, traffic data), en daarnaast kun je nog met een extra esim (vendor lock!) data bijkopen voor je hotspot in de auto, maar dat is pokke duur, dus no go voor mij.

Het linken van het profiel, app, inladen onboard was wel een dingetje, maar het is gelukt. Op een bepaald ogenblik vroeg de Columbus naar mijn S-PIN, en de app waarin ik mijn S-PIN kon aanmaken vroeg om mijn Connect op de columbus te activeren. Alles gewist, reset, en opnieuw. 2x. Het systeem is er niet gebruiksvriendleijker op geworden.
 

Tom D

Actief lid
@DaveW: raar, in Nederland is de Columbus volgens mij altijd standaard met dvd-speler, sim en dubbel sd-kaart slot uitgevoerd, en de Amundsen niet. Tenminste op de diesel en de benzine uitvoeringen. In mijn zoektocht naar een nieuwe Sup werd ik ook op het verkeerde been gezet door de grotere Amundsen(met nog 2 knoppen). Ik dacht dat dit de Columbus was, maar de verkoper verzekerde mij dat de Columbus volledig touch en 9,2 inch groot is, en dat de Amundsen een 8 inch scherm heeft gekregen.
Wellicht dat jullie importeur D'Ieteren andere keuzes maakt dan Pon?
 

DaveW

Forumguru
Wellicht dat jullie importeur D'Ieteren andere keuzes maakt dan Pon?
Wellicht. Dus sinds de facelift zit die module in het handschoenkastje niet meer, maar enkel een zwart plastic plaatje. Ik vind het een gemis. Werd ook niet gezegd tijdens het bestellen. Kan iemand in NL bevestigen dat een MY2020 of 2021 nog steeds deze module heeft?
 

Tom D

Actief lid
@hemi24

Ik heb sinds een week een MY2020 Skoda "voorraadvoordeel" auto, productiedatum sept 2019, en daar zit het wel degelijk op hoor. Zojuist Vim laten vrijschakelen:-)
Wellicht dat dit bij nieuw te configureren auto's verdwenen is. Zou wel jammer zijn, want die sd-kaart en soms de cd-(dvd)speler gebruiken is toch wel erg fijn.

Dat ik ernaast zit klopt: de sd-kaart unit met dvd-speler zit aan de passagierskant:D
 

hemi24

Forumguru
En bij de update naar MY’21 is het dus verdwenen...
Nu zonder CD/DVD speler en ook geen SD en Sim slots meer, maar wel eSim.
 

Gege001

Actief lid
Sorry, wat is e-Sim ?
Hoe kan je dan nog mp3’s kopiëren op de Hdd ? Ik deed dit vroeger met een SD-kaartje....

G.
 

hemi24

Forumguru
@Gege001 : eSIM staat voor ‘embedded SIM’ en is de elektronische variant van de SIM-kaart. Dus geen fysiek kaartje meer.

Er zij nog altijd USB-slots als je MP3’s wilt afspelen...
 

Gege001

Actief lid
En MP3’s kopiëren op de harde schijf en update van de GPS-kaarten via USB dan voortaan ? Het rechtstreeks afspelen van muziek vanop een USB-stick werd mij altijd afgeraden door de dealer...

Ben eens benieuwd, mag morgen mijn nieuwe ‘beer’ gaan ophalen, deze zou al MY 2021 zijn ... wat er nog overblijft van de vroegere connectiemogelijkheden van in mijn vorige modellen ....
 

Gege001

Actief lid
Geen idee ... ik dacht dat het te maken had met het regelmatig vastlopen van de Columbus in mijn Superb II, is al wel even geleden ...
 
Bovenaan Onderaan