Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

BWK

Lid
Mijn Columbus is gekoppeld via Bluetooth met mijn Samsung S7.
Bij de keuze van bron Bluetooth begint ALTIJD Spotify te spelen ook als de telefoon net herstart is.
Je kunt dan geen andere audio van je telefoon afspelen want dan gaat Spotify er gewoon doorheen of stopt de andere audio zodra je het volume aanpast.

Kent iemand ook dit probleem en nog beter een oplossing?
Bedankt.
 

Spector

Forumguru
Afgelopen maandag sprong er tijdens het instellen van de navigatie een waarschuwing in beeld dat er een update beschikbaar was van ca. 350mb. Aangezien ik redelijk gehaast was, heb ik deze weggedrukt met het idee dat ik deze vast nog wel een keer in het scherm zou komen, echter kan ik deze update niet meer vinden. Zowel Skoda Connect als het update gedeelte te bereiken via de setup van de navigatie geven aan dat het systeem volledig up to date is. Wordt deze automatisch gedownload zodra de auto ergens ( hetzij thuis, hetzij op kantoor ) verbinding maakt met de wifi?
 

Rayzman

Actief lid
Ik heb hem geprobeerd te downloaden aangezien ik hoopte dat dit het A2 file-informatie probleem zou oplossen, maar aan het eind van de rit was de download nog niet klaar. Toen ik dacht hem later op de dag verder wilde laten gaan was de update niet meer te vinden.
 

jp_f1

Senior Member
Update kan je vinden door bij skoda connect -> online update te klikken en dan alles te selecteren. Ik kreeg daar vanochtend een overzicht met alle landen (landdelen) die geupdate konden worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Update kan je vinden door bij skoda connect -> online update te klikken en dan alles te selecteren. Ik kreeg daar vanochtend een overzicht met alle landen (landdelen) die geupdate konden worden.
Betreft het dus een update van het kaartenmateriaal? of betreft het een update van de software versie?
 

Spector

Forumguru
Nog maar eens kijken dan, heb gisterenavond gekeken toen de auto aan de wifi gekoppeld was en toen stonden er bij de updates van Skoda Connect geen updates meer.
 
Bij mij ook geen enkele updates geweest het afgelopen half jaar, met uitzondering van de kaartupdate. Auto (Skoda Octavia HB MY2017) is van juni 2017 dus dan had ik ook een 'technical package' willen ontvangen... jammer
 

CDK

Forumguru
Update kan je vinden door bij skoda connect -> online update te klikken en dan alles te selecteren. Ik kreeg daar vanochtend een overzicht met alle landen (landdelen) die geupdate konden worden.

Correct, heb’m ook binnen geharkt, uiteraard GEEN kaartmateriaal, dat verbruikt te veel data.
 
Op verzoek van @Rallye in mijn voorsteltopic: de kaart op mijn navigatiesysteem (Columbus) was nog de originele versie (2013/2014 - kennelijk nooit geupdate).

Ik had eerder vanmiddag al de laatste versie (HIGH12_P166_EU_2018) gedownload van de Skoda site, na opgave van mijn VIN. Vanavond maar even installeren
 

Rallye

Forumguru
Bedankt! Goed om te weten dat in ieder geval de Columbus na meer dan drie jaar (uit welke maand is je auto overigens) nogsteeds kaarten krijgt van Skoda. Bij de Amundsen hoor ik andere berichten.
 

MartijnW

Actief lid
Goedemiddag,

sinds een week mijn nieuwe Superb in bezit en wat een heerlijke bak.

In de Superb zit de laatste versie van de Columbus navigatie met de touch-knoppen. In het Home scherm is je scherm verdeeld in 3 delen een groot deel navigatie en rechts twee kleinere delen met boven telefoon en onder radio/media.

Weet iemand of het mogelijk is om hier wijzigingen in aan te brengen dus ipv bijvoorbeeld in het deel telefoon de navigatiemanoevres te zien?
 

Bijlagen

  • columbus.jpg
    columbus.jpg
    236,6 KB · Weergaven: 154

Horkje

Forumguru
Ja dat kan volgens mij wel met deze nieuwe versie. Heb hem zelf ook.

Ik weet het niet uit mijn hoofd maar volgens mij kan je bij weergave wel het e.a. aanpassen.

Wat bedoel je trouwens met “navigatiemanoevres” bedoel je dan de routegeleiding of je positie (dat kompas)?
 

Horkje

Forumguru
Ok even voor je geprobeerd. Heel simpel:

Als je het scherm rechtsboven (waar je radio staat) een paar seconden aanraakt krijg je opeens de keuze tussen radio, telefoon of navigatie.

Bij keuze navigatie heb je ook weer wat opties. Ook routegeleiding.

Is dat wat je zocht? Denk het wel.

Niet alle foto’s kon ik helaas plaatsen maar dit zou al wel een indruk moeten geven.

44968771-CD06-41AA-AD65-360330B65A09.jpeg 63F67582-6297-4F02-A74B-845CC2C611D2.jpeg
 

Horkje

Forumguru
DC5C3AF9-8BA9-48F1-8BEB-BA34AB4D53C9.jpeg 3A4671AE-0AD6-4E12-96C2-ACFDAF108977.jpeg DD2F15C9-4665-4601-A2E7-6AB25F934AC3.jpeg Best veel variaties mogelijk trouwens. Kan ook extra in de volledige navigatie en daar weer radio enz enz. Mooier als in Home scherm eigenlijk....
 
Bovenaan Onderaan