Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

andrehj

Forumguru
MODEDIT: Lees de forumregels even hierover... ook maar geen verwijzingen doen ok?

Morgen eens kijken of mijn Columbus hem lust.
Overigens is de data wel weer een aanfluiting: alle databases zijn van april 2017 :nono:.
En dat brengt VAG dan net voor de kerst uit...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

andrehj

Forumguru
en heeft je columbus je dvd'tje nog opgegeten ??
Hij is nu op zo'n 15%. Vooralsnog lijkt het hem prima te smaken.
Ik vraag me alleen af wanneer de Columbus vanzelf uitschakelt. Aan de boordspanning zal het niet liggen, want ik heb uiteraard een lader aangesloten.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

mart3ns

Nieuw lid
Hebben meer mensen last van dat de Columbus console knoppen en touchscreen het eerste 15-30min na een koude start niet werkt. Op zich werkt de media speler en parkeer scherm wel, maar ik kan niks veranderen of selecteren.
Als hij de vorige rit op telefoon stond, kan ik hem bijvoorbeeld niet op radio krijgen en vica versa.

ik heb een Skoda octavia combi uit 2014/8 en heb hem net een paar weken. Terug naar de garage waar ik heb gekocht heb?
 

scartuz

Nieuw lid
Allen, goedemiddag,

Ik heb een Superb van 2 weken oud met een nieuwe columbus (9.2", zonder "knoppen").
Ik probeer daar PPOI's op te zetten en dat moet je doen door op http://mydestination.skoda-auto.com/POIs de POI's op te laden, en deze vervolgens te downloaden in een bestandje, dat je uitpakt op de USB/SD, in de auto stopt en vervolgens update je de "database" in de auto.

Op de SD (gefomateerd en al) zijn de volgende <mappen> en bestanden gezet:
<destinations>
<gps-pictures>
<PersonalIPOI>
metainfo.txt

In de mappen diverse submappen.

Zo gezegd zo gedaan.
Nee hoor.

Alles gaat goed totdat ik de kaart in de auto stop en op updaten heb geklikt. Dan verschijnt in het scherm:
Storing : Software update
twee knoppen: ok en Details

Onder details verschijnt de tekst:
Software update werd onderbroken. Het opslagmedium weer plaatsen, alstublieft. Om een softwarefout te voorkomen wordt het systeem herstart.
Vervolgens wordt de columbus volledig herstart.

Heeft iemand enig idee wat er fout gaat, en hoe het dan beter kan?


Ik heb hetzelfde probleem met skoda octavia 2014 en heb geen skoda connect. Heeft iemand hier een oplossing voor?
 

scartuz

Nieuw lid
Hebben meer mensen last van dat de Columbus console knoppen en touchscreen het eerste 15-30min na een koude start niet werkt. Op zich werkt de media speler en parkeer scherm wel, maar ik kan niks veranderen of selecteren.
Als hij de vorige rit op telefoon stond, kan ik hem bijvoorbeeld niet op radio krijgen en vica versa.

ik heb een Skoda octavia combi uit 2014/8 en heb hem net een paar weken. Terug naar de garage waar ik heb gekocht heb?

Ik heb het probleem ook sinds enkele weken. Sinds laatste update gps eigenlijk...
 

Rallye

Forumguru
Vreemd. Ervan uitgaande dat je update een kaartupdate is, zou dat verder geen bedieningsproblemen uit mogen lokken.
 

Stuiver

Forumguru
Hoeraaaaa! Vandaag stond zomaar opeens een download klaar met ppoi’s in skoda connect! Duurde een paar minuten om die binnen te halen, maar na anderhalve maand (!) werkt er opeens iets.
 
@herby1 Is dit alles nog steeds actueel?

Ik rijd in een Superb van eind 2016 met Columbus erin. Vandaag navi geüpdate naar 2018 versie (overigens belachelijke dat de nieuwe delen van de A4 er niet in staan, deze zijn resp. 1 en 2 jaar open!!!).

Wil graag voor de vaste flitspalen gewaarschuwd worden omdat ik dit gewend ben van mijn vorige auto.
 
En gelijk een rectificatie, ondanks dat op de Skoda site bij de update staat dat de A4 er niet op staat, is dit wel het geval. De info op de site lijkt dus verouderd.
 

AndreM

Forumguru
En gelijk een rectificatie, ondanks dat op de Skoda site bij de update staat dat de A4 er niet op staat, is dit wel het geval. De info op de site lijkt dus verouderd.

Opgelost :pardon:


Ik zou Flitsmeister gebruiken, die palen kunnen wel eens een wandeling maken en opeens op een andere plek staan en dan is jou database niet actueel van je Skoda. :jaja:

Maar uit jou naam begrijp ik dat Skoda niet jou keuze is, wandel eens langs Meet & Greet en stel je even voor. Dit wordt hier zeer gewaardeerd.:bloemen:
 
Laatst bewerkt:

herby1

Lid
@herby1 Is dit alles nog steeds actueel?

Ik rijd in een Superb van eind 2016 met Columbus erin. Vandaag navi geüpdate naar 2018 versie (overigens belachelijke dat de nieuwe delen van de A4 er niet in staan, deze zijn resp. 1 en 2 jaar open!!!).

Wil graag voor de vaste flitspalen gewaarschuwd worden omdat ik dit gewend ben van mijn vorige auto.

Ik denk dat het nog steeds werkt, bij mij met een 2015 Columbus in ieder geval wel.
 
Opgelost :pardon:


Ik zou Flitsmeister gebruiken, die palen kunnen wel eens een wandeling maken en opeens op een andere plek staan en dan is jou database niet actueel van je Skoda. :jaja:

Maar uit jou naam begrijp ik dat Skoda niet jou keuze is, wandel eens langs Meet & Greet en stel je even voor. Dit wordt hier zeer gewaardeerd.:bloemen:

Hoi,

Dank voor de snelle reactie. Ik rijd teveel en ben ook te vaak de auto uit om Flitsmeister prettig te vinden. In mijn vorige auto (Mazda) gaf de navi standaard de flitspalen aan en weinig tot geen problemen daarmee (zelden een boete).

De Skoda was inderdaad niet mijn keuze aangezien het een jaar oude auto van een ex collega betreft. Ik ken de navi uit de VAG groep al een beetje van de auto van mijn partner en vindt het een zeer matig systeem. Volgens mij is de navi van de Mazda gebaseerd op TomTom (en zoals gezegd is deze redelijk perfect).

Mijn nieuwe auto had een (redelijk volle) BMW 1 moeten worden maar dat liep dus even anders. Mijn rijstijl is wat aan de sportieve kant en ik heb de ruimte van de Superb ook niet nodig omdat deze auto alleen zakelijk wordt gereden.

Moet zeggen dat de Skoda bij niet tegenvalt. Wel een paar kleine minpunten zoals het niet kunnen uitschakelen van het start stop systeem, het niet automatisch vergrendelen bij weglopen (moet op sleutel of handgreep drukken) en de navi (geen flitspalen en toch minder accuraat dan de Mazda navi)
 
Ik denk dat het nog steeds werkt, bij mij met een 2015 Columbus in ieder geval wel.

Het gaat bij mij fout na het invoeren van de gegevens op de VW website. De door jou gegeven link gaat niet meer naar de juiste pagina (denk dat website is aangepast). Ik heb op andere wijze de pagina nog wel gevonden maar na het invoeren van de gegevens geeft hij aan dat de pagina is verouderd. Eerste keer dacht ik nog dat ik de pagina te lang open had laten staan, maar de 2e en 3e keer gaf hij dezelfde melding. Er dus ergens iets niet goed.

Nog suggesties?
 

xplain

Forumguru
Laatst meegereden met een recente VW Passat en die kon via zijn Discover Media systeem de tekstberichten (SMS) lezen/tonen via Bluetooth. Ik spreek hier dus niet over een telefoon due gekoppeld was via Apple Carplay, maar gewoon draadloos via Bluetooth. En ja deze persoon had een iPhone (want met Android toestellen wist ik al dat het ging). Aangezien de Columbus een afgeleide of een kopie is van de Discover Media van VW, moet die dat dan ook kunnen?

bNPuQDt.jpg


Zie ook: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?8627937-Discover-Media-MIB-II-and-reading-text-messages
 

Rallye

Forumguru
Bij mijn Amundsen uit 2015 (gecombinerd met mijn iPhone) kan dat ook. Is wel beperkt tot de sms-jes die gedurende de rit binnenkomen. Dat klopt ook, want de Amundsen is een Discover Media. Op de Columbus (= Discover Pro) werkt dat dus niet?
 
Bovenaan Onderaan