Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Gizzmo

Forumguru
Heren, iemand hier ervaring met de nieuwe navigatie update?
Ik heb het al veel vaker gedaan, maar als ik nu de gedownloade bestanden uitpakt geeft die foutmeldingen.
Zowel met de unpacking van de downloader zelf, ook als ik rechtstreeks download, ook als ik uitpak met winrar of met windows, de download is gewoon niet goed, meerdere keren gedownload, geen verschil.
Alleen ik hoor hier niemand erover.
 

Gizzmo

Forumguru
1) Het helpt als je vermeldt welke foutmeldingen je krijgt...
2) Heb je een Windows- of een Apple computer?
3) Heb je de kaarten van VW al eens geprobeerd (te vinden via http://www.navigation.com/is-bin/IN...t=application/ApplicationFrame_campaign_light, een Columbus is een Discovery Pro)?

Eigenlijk niet echte concrete foutmeldingen, waar het op neer kwam was dat de bestanden corrupt waren en/of dat de bestandsgrootte niet klopte. Om preciezer te zijn zou ik het opnieuw moeten uitvoeren.

op een Windows 10 systeem

en via volkswagen zijn de nieuwste kaarten mei 2017, op skoda geven ze 2018 aan.

En mijn vraag was ook eigenlijk eerst of er meerdere mensen last van hebben, of alleen ik. In dat laatste geval kunnen we nog even verder stoeien, als iedereen er last van heeft dan hoef ik niet verder te zoeken.
 
@herby1 Het werkt helaas nog steeds niet. Krijg weer de melding dat de site te lang inactief is geweest.

Als ik kijk naar de toegelaten bestanden die je kunt uploaden dan staan .txt bestanden daar niet bij dus wellicht dat daar het probleem zit aangezien het bestand van SCDB een .txt bestand is.
 

Stuiver

Forumguru
Allen,

Het goede antwoord is een combinatie van @Okeee schreef in zijn post hierboven, en de vernieuwde link van @herby1 in de post hierboven.

Op de link klikken, POI maken, downloaden

En dan volgens instructie hieronder alles uit de directory naar de root van een sd kopieren.

In de zipfile die je download bevindt zich in de directory PersonalPOI een aantal subdirectories waarvan er één MIB2HIGH heet. De inhoud daarvan moet juist naar de root van de SD kaart of USB stick gekopieerd worden samen met het bestand metainfo2.txt.
Dan werkt het wel!


Ik heb nu de flitser van nl op mijn columbus, inclusief *ping* als je ze nadert.
Dank beiden!
 

Gege001

Actief lid
Hallo,

Reeds verschillende malen heb ik dit euvel voorgehad, laatst gisteren nog.

Ik wil de bestemming ingeven voor de navigatie via de Columbus en dit lukt maar niet.

Ik kies voor "Nieuwe bestemming " (keuze uiterst links) maar dan verschijnt het scherm nog met vorige bestemming en slaag ik er niet in om een nieuwe bestemming in te geven. Columbus weigert een andere gemeente en/of straat te aanvaarden ...
De wagen stilleggen en opnieuw starten biedt géén oplossing.

In sommige gevallen lukt het de dag nadien wél ineens .... ?!

Iemand dit ook al voorgehad ?
Doe ik iets verkeerd ?

G.
 
@Stuiver @herby1

Vandaag de eerste boete binnengekregen van 2 januari 2018. Gloeiende Gloeiende, dat is dus de eerste dag dat ik met deze auto heb gereden!

Ik krijg het niet voor elkaar om een bestand met flitslocaties op de VW site te uploaden.

1. Het Zenec bestand dat ik download van SCDB is een .txt bestand en dat wordt door de site niet ondersteunt.
2. Vervolgens TomTom geprobeerd maar dat is weer een ander bestandsformaat dat niet wordt ondersteund.
3. Daarna Garmin gedownload. Dat zijn diverse .csv bestanden. Hiervan 1 bestand geprobeerd te uploaden maar iedere keer krijg ik de melding dat de site te lang inactief is geweest terwijl dat dus niet het geval is.

Ik word hier dus weer helemaal gestoord van. Erg frustrerend allemaal.

Is er iemand anders die het eens kan proberen om dit voor elkaar te krijgen en mij dan wellicht de bestand kan mailen?

Alvast bedankt voor de moeite.
 

BWK

Lid
Goedemorgen,

ik heb laatste maanden IEDERE dag de zelfde filemelding in de navigatie staan
(ook in het weekend, met kerst en oud en nieuw)
"A20 Gouda-Hoek van Holland" (ja dat is een hele bekende maar iedere dag klopt natuurlijk niet)

iemand anders ook vergelijkbaar probleem en ook oplossing?

groet,

Bart
 

Gege001

Actief lid
IK denk dat er inderdaad nog een actieve route aanwezig is.
Ik weet alleen niet hoe ik deze dan moet verwijderen ?

G.
 

waaltje

Senior Member
idd raar en als je alles wist(oude routes en bestemmingen) of misschien die route ie erin staat nog eens rijden tot hij zelf stopt
 

Edwin

Lid
Goedemorgen,

ik heb laatste maanden IEDERE dag de zelfde filemelding in de navigatie staan
(ook in het weekend, met kerst en oud en nieuw)
"A20 Gouda-Hoek van Holland" (ja dat is een hele bekende maar iedere dag klopt natuurlijk niet)

iemand anders ook vergelijkbaar probleem en ook oplossing?

groet,

Bart
Was mij ook opgevallen, is al een aantal weken zo. Een tijdje terug was er een issue met de filemeldingen van de NPO; deze heb ik toen gemeld bij de NPO en een aantal weken later was het gefixed. Ik denk dat we het weer in deze hoek moeten zoeken....
 

Stuiver

Forumguru
Bericht mij eens jouw emailadres. Als je een superb III hebt, met nieuwe Columbus, dan mail ik je wat ik heb.
 

BWK

Lid
Was mij ook opgevallen, is al een aantal weken zo. Een tijdje terug was er een issue met de filemeldingen van de NPO; deze heb ik toen gemeld bij de NPO en een aantal weken later was het gefixed. Ik denk dat we het weer in deze hoek moeten zoeken....
Bedankt Edwin, ligt het iig niet aan de Columbus. Filemelding tijdstip verandert ook steeds daar had ik het aan kunnen zien...
 

Rayzman

Actief lid
Zijn er meer mensen die geen online file informatie hebben op de A2? Bij die weg zie ik geen meldingen en kleurtjes zoals bij de andere snelwegen.
 
Bovenaan Onderaan