Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Rallye

Forumguru
Versie 15 al uit?

@Kampie Gaat jouw vraag over kaartbestanden voor de RNS510-Columbus?

Ik heb een octavia 2 Rallye, dus als die er in zit bedoel ik doe...

Ja, dat is een niet-MIB Columbus, die bij VW RNS510 heet.

Ok. En wat wil je hiermee precies zeggen?

Ik hoop hiermee, samen met jou, duidelijk te hebben gemaakt waar je (zeer kort geformuleerde) vraag op ziet. Let wel: er zijn twee soorten Columbus (RNS510 en MIB) en dit is een verzameltopic. Als je dus een (eerste) vraag stelt, is het handig bij de vraag te vermelden over welke navi je het hebt.
 

st1100

Nieuw lid
Hallo,

Is er iemand die mij kan vertellen of en hoe ik GPX bestanden (het is een Garmin bestand) kan om zetten naar een Columbus

Al vast bedankt
 

TopCat

Nieuw lid
Woensdag nieuwe O3 style business afgehaald, full options. Skoda connect heeft pakweg een dag gefunctioneer, inmiddels niet meer. Geef melding: Service niet Beschikbaar. Werk met eeniphone maar denk er sterk over om een simcard in te steken. Moet het naturlijk wel werken. Heeft iemand een tip hoe ik het nu weer aan de praat krijg?
 

TopCat

Nieuw lid
Gezien......die is echter van de 4e november. Ik had donderdag nog verbinding. Skoda klantensevice (vrijdag) wist van niets, kende geen storing.
 

TopCat

Nieuw lid
Net even op skodacommunity.de gekeken: ik ben niet de enige met deze storing. Zal morgen de dealer eens diep in de ogen kijken.
 
Hoe zit het nu met de contact afbeeldingen bij Bluetooth ?

Ik had eerder ergens een bericht voorbij zien komen dat dit nu werkt sinds, gezien ik een iphone 7 (plus) heb, ios11.

Ik heb de iphone gereset en voorzien van ios 11.1.1.
Vervolgens de columbus bluetooth aparatenlijst geleegd en profielen opgeruimd. Telefoon opnieuw gekoppeld. En dan krijg ik bij een stuk of 5/6 wel afbeeldingen te zien maar bij de rest niet..?

Iemand enig idee ?
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
@Disaster-Master: bij sommigen lukt het wel, bij anderen minder. Ik heb bij alle contacten die ik favoriet wilde maken op de navi (Amundsen in mijn geval) plaatjes bij de contacten gezet. In mijn geval gaat het om de contacten die via google worden opgehaald (gmail-account). Heb jij je contacten ergens ander staan (simkaart, andere app)?
 

vulkan

Nieuw lid
Skoda connect werkt bij mij al een tijdje niet meer (België). Ik krijg de geweldige veelzeggende melding "error: skoda connect". Morgen naar de garage, zal jullie op de hoogte houden.
 
@Disaster-Master: bij sommigen lukt het wel, bij anderen minder. Ik heb bij alle contacten die ik favoriet wilde maken op de navi (Amundsen in mijn geval) plaatjes bij de contacten gezet. In mijn geval gaat het om de contacten die via google worden opgehaald (gmail-account). Heb jij je contacten ergens ander staan (simkaart, andere app)?
Staan lokaal in de contacten app; standaard van iOS
 

Rallye

Forumguru
Het enige verschil met de situatie bij mij is dan dat ik een iPhone 5s en 6 (en mijn vrouw een SE) gebruik en mijn contacten via Google worden opgehaald, en natuurlijk een Amundsen, maar de mogelijkheid plaatjes naar een navi “over te stralen” is een iOS 11 dingetje. Vreemd.
 

vulkan

Nieuw lid
Wat betreft de skoda connect error. Die moest even in de computer "bevestigd" worden volgens de garage. Dat heeft wel 90 minuten geduurd... :pieker:
 

Stuiver

Forumguru
Allen, goedemiddag,

Ik heb een Superb van 2 weken oud met een nieuwe columbus (9.2", zonder "knoppen").
Ik probeer daar PPOI's op te zetten en dat moet je doen door op http://mydestination.skoda-auto.com/POIs de POI's op te laden, en deze vervolgens te downloaden in een bestandje, dat je uitpakt op de USB/SD, in de auto stopt en vervolgens update je de "database" in de auto.

Op de SD (gefomateerd en al) zijn de volgende <mappen> en bestanden gezet:
<destinations>
<gps-pictures>
<PersonalIPOI>
metainfo.txt

In de mappen diverse submappen.

Zo gezegd zo gedaan.
Nee hoor.

Alles gaat goed totdat ik de kaart in de auto stop en op updaten heb geklikt. Dan verschijnt in het scherm:
Storing : Software update
twee knoppen: ok en Details

Onder details verschijnt de tekst:
Software update werd onderbroken. Het opslagmedium weer plaatsen, alstublieft. Om een softwarefout te voorkomen wordt het systeem herstart.
Vervolgens wordt de columbus volledig herstart.

Heeft iemand enig idee wat er fout gaat, en hoe het dan beter kan?
 

waaltje

Senior Member
@Stuiver heb je geen skoda connect? Daar voer je ze in, stuurt ze naar je auto, je auto verbinden met wifi en hij haalt ze binnen, stuk makkelijker en je hoeft niets via een kaartje ofzo te doen
 

Stuiver

Forumguru
@waaltje Dank voor het meedenken. Heb nog niets met Connect gedaan, want ik dacht dat is voor apple of google, en die heb ik niet.
Is het echt zo simpel? Haalt de auto die gegevens dan zelf op, of moet ik nog op knoppen duwen?
 

waaltje

Senior Member
Graag gedaan, hier: https://www.skoda.nl/skoda-connect kun je wat filmpjes kijken over hoe en wat (infotainment online aanklikken). Heb het zelf met routes en adressen gedaan, officieel moet je nog wat handelingen doen in de auto om het binnen te halen maar de 1e keer ging het bij mij automatisch, 2e keer wat gestuurd voor mijn vrouw maar daar deed hij het niet bij en de handelingen waren niet bekend bij haar, maar je ziet vanzelf of ze er wel of niet tussen staan in je navigatie.
Hoor wel of het gelukt is ,succes ermee
 
Bovenaan Onderaan