Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Kodiaqdriver

Nieuw lid
Vraagje ivm de Skoda Connect op het Comumbus systeem bij de KODIAQ.

Ik ben sinds kort in bezit van de Kodiaq. Ik wil mij verbinden met Skoda Connect via een data kaart in het handschoenkastje. Helaas lukt me dat niet.
Via een hotspot van mijn smartphone geen probleem, werkt perfect.
Alleen wil ik dit via de simkaart doen die in de auto zit.
Iemand die weet hoe die te verbinden met Skoda Connect?
Bij dealer wist men geen raad.
 

Rallye

Forumguru
@Kodiaqdriver ”Helaas lukt me dat niet” biedt niet veel handvatten voor hulp. Wat wel iets zou kunnen verduidelijken is het antwoord op bijvoorbeeld de volgende vragen:
- wat voor navigatie heb je (type, bouwjaar/- maand auto);
- wat heb je zelf al geprobeerd (handleiding gevolgd?);
- wat voor datakaart gebruik je?

Wat gebeurt er als je contact wilt zoeken? Herkent de navi de simkaart? Zit er een pincode op de simkaart? Wat lukt er nu niet?
 

Rayzman

Actief lid
Er is sinds gisteren een storing met ŠKODA Connect waardoor de online zaken op je Columbus niet werken. Ik heb vandaag daarover gebeld met Skoda omdat ik constant fout: ŠKODA Connect kreeg.
 

Mali

Forumguru
sorry je hebt gelijk, staat uitgepakt op mijn sd kaart maar columbus vind de update niet.
zip bestand rechtstreeks op sd kaart ( fat 32) zetten geeft windows aan dat het bestand te groot is, maar uitgepakt met 7zip staat het wel op de sd kaart
 

Mali

Forumguru
F0E592AE-B524-4918-AE31-BF9BB61574BB.jpeg 656B664A-B5BB-48E0-9011-B9F9DE7CE1D4.jpeg
Kan ook zijn dat deze niet geschikt is voor de nieuwe Columbus, via Skoda update online geeft systeem aan dat de nieuwe er nog niet is.
 

Rallye

Forumguru
Je moet het bestand inderdaad uitpakken, dus daar kan het niet aan liggen. Of heb je een Mac?

Het kan zijn dat jouw Columbus (zonder knoppen) een andere versie van de kaart nodig heeft. Het is (mij) nog niet helemaal duidelijk of de Cilumbus in de Octavia FL nu een nieuwe versie (MIB3??) is of niet.
 

Mali

Forumguru
Op imac en windows geprobeerd, beide via downloads naar sd kaart uitgepakt.
Ben nu op windows rechtstreeks op de sd kaart aan het downloaden kijken of het dan wel kan.
Geef niet zomaar op.
Lukt het niet dan maar geduld tot het bij skoda update vrijkomt
En de columbus zonder knoppen heb ik inderdaad
 

Franklin_10

Nieuw lid
Er is sinds gisteren een storing met ŠKODA Connect waardoor de online zaken op je Columbus niet werken. Ik heb vandaag daarover gebeld met Skoda omdat ik constant fout: ŠKODA Connect kreeg.
Ik heb deze foutmelding ook... heb gevraagd wanneer dit verholpen zou zijn...
Na het weekend is het opgelost....nog niet dus....
 
Bovenaan Onderaan