Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Ja, Dynamische route staat aan. Maar ik krijg dus nooit de melding dat er een route is aangepast. Krijg ook nooit de keuze of ik een alternatief wil hebben ivm drukte onderweg... Kan dat echt niet ingesteld worden?
De TMC module van de Columbus krijgt nagenoeg geen filemeldingen binnen. Zelf maak ik bij lange ritten gebruik van mijn hotspot (WLAN) met de mobiele telefoon. De navigatie haalt dan de filemeldingen van internet. Het kan even een paar minuten duren voordat hij ze laad, maar vervolgens krijg je wel de meeste optimale route, welke gedurende de rit aangepast zal worden indien er een betere route beschikbaar is.
 

Rallye

Forumguru
@Ruudjuh De vragensteller heeft de verkeersmeldingen wel in het scherm Verkeer staan, dus de Columbus haalt ze wel binnen. Vreemd dat hij er niet op reageert.

@mister9 Als gezegd krijg je (bij mijn Amundsen in ieder geval) geen keuze. De route wordt aangepast en je krijg daar (tot vervelens toe) een melding van.
 

mister9

Actief lid
Ik zie niets aan melding of route veranderen. Vandaag van Amersfoort naar Zwolle heerlijk een uur in de file gestaan. Alles brulde file: Het nieuws, flitsmeister, google Maps, zelfs de columbus onder de knop Menu - Verkeer. Maar niets dat er met mijn route gebeurde...
 

Kampie

Lid
Even een (prettige) constatering: mijn columbus in de O2 heeft dus dezelfde 'ziektes' in vergelijking met de columbus uit de O3...gelukkig.

De vraag is dan nu of het te verbeteren en hoe dan eventueel?
 

mister9

Actief lid
Ik ben nu gekoppeld met Skoda Connect via hotpot.

Kan ik nu gewoon via navigatie de route doen, en regelt het online gebeuren de updates en alternatieven, of moet ik daarvoor weer naar de button "Skoda Connect - Verkeer"?
Wat is sowieso het verschil tussen verkeer onder "Skoda Connect" en de normale navigatie?

Bedankt!!
 

waaltje

Senior Member
Hoi Mister,

Wat ik ervan begrijp is verkeer via connect vanaf internet en via de andere weg via TMC geen idde of daar dan verschil inzit,wellicht via internet wat actueler? ik heb vandaag ook geprobeerd hem connected te krijgen, alles lijkt gelukt tot ik in de auto connect aantik en dan geeft hij een fout aan. Bij de soorten staat dan dat er een licentie nodig is??
 

Wilbendtc

Nieuw lid
Sinds vrijdag heb ik een Octavia FL met Columbus. Nu wil ik graag foto's bij mijn contacten hebben. Dit doet hij niet terwijl dit in de instellingen wel staat aangevinkt. Foto's zijn toegevoegd aan contacten in men telefoon. Telefoon is een IPhone 6S.

Iemand die een idee heeft?
 
Sinds vrijdag heb ik een Octavia FL met Columbus. Nu wil ik graag foto's bij mijn contacten hebben. Dit doet hij niet terwijl dit in de instellingen wel staat aangevinkt. Foto's zijn toegevoegd aan contacten in men telefoon. Telefoon is een IPhone 6S.

Iemand die een idee heeft?
Nieuwste versie van ios geïnstalleerd? Bij mij werkt het namelijk pas na update ios 11. Ik heb wel de contacten opnieuw moeten toevoegen.
 

Rallye

Forumguru
Klopt. Is een feature van iOS 11. Even de telefoon verwijderen uit de carkit en de carkit uit de telefoon, dan opnieuw pairen en opnieuw de favorieten instellen kan helpen, maar dat zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn.
 

waaltje

Senior Member
Hoi Mister,

Wat ik ervan begrijp is verkeer via connect vanaf internet en via de andere weg via TMC geen idde of daar dan verschil inzit,wellicht via internet wat actueler? ik heb vandaag ook geprobeerd hem connected te krijgen, alles lijkt gelukt tot ik in de auto connect aantik en dan geeft hij een fout aan. Bij de soorten staat dan dat er een licentie nodig is??

Inmiddels werkt het goed
@mister9 als je de nav met je hotspot gebruikt is e.e.a. wel aktueler, voorbeeld bij ons ligt de weg naar de rijksweg eruit bij een eerst test van de nav. gaf hij dit niet aan, eenmaal gekoppeld aan de hotspot en opnieuw deze route geprobeerd gaf hij dit wel meteen aan.
 

RobertJB

Nieuw lid
De TMC module van de Columbus krijgt nagenoeg geen filemeldingen binnen. Zelf maak ik bij lange ritten gebruik van mijn hotspot (WLAN) met de mobiele telefoon. De navigatie haalt dan de filemeldingen van internet. Het kan even een paar minuten duren voordat hij ze laad, maar vervolgens krijg je wel de meeste optimale route, welke gedurende de rit aangepast zal worden indien er een betere route beschikbaar is.
Ruud,

Ik ben in het bezit van een 2017 S3 met Columbus Navi. Kun jij uitleggen hoe het werkt met de WLAN verbinding en de verkeers informatie.
Ik heb voor mijn Skoda 2 jaar met een 3 Serie gereden die Real Time Trafic had en in het verleden gereden met TomTom het HD trafic en dat werkte perfect.
Als de WLAN oplossing vergelijkbeer is dan maak ik hier graag gebruik van.

thanks.

Robert
 

Rallye

Forumguru
@RobertJB “Hoe het werkt met de WLAN verbinding” is een erg ruime vraag. Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je het instructieboekje gelezen? En waar gaat het dan mis?

Heb je de Columbus als geconnect met de hotspot van je telefoon? Heb je Android of een iPhone? Werken andere internetzaken wel?

Of wil je alleen weten of via de internetverbinding goede verkeersinfo binnenkomt? Zijn jouw ervaringen dan anders?
 

DVDguy

Forumguru
Klopt. Is een feature van iOS 11. Even de telefoon verwijderen uit de carkit en de carkit uit de telefoon, dan opnieuw pairen en opnieuw de favorieten instellen kan helpen, maar dat zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn.

Ik heb een O3 van januari 2015 en iPhone 6S Plus met iOS 11 en bij 5 of 6 contacten heb ik een foto, maar bij de rest niet. BT op zowel telefoon als O3 uitgezet, daarna opnieuw laten pairen, maar zonder resultaat . Doe ik iets fout?
 

DVDguy

Forumguru
Ik heb een O3 van januari 2015 en iPhone 6S Plus met iOS 11 en bij 5 of 6 contacten heb ik een foto, maar bij de rest niet. BT op zowel telefoon als O3 uitgezet, daarna opnieuw laten pairen, maar zonder resultaat . Doe ik iets fout?

Niemand?
 

Rallye

Forumguru
Ik neem aan dat je over alle contacten waarover je hier spreekt ook in de contactlijst van je iPhone (dus niet bijvoorbeeld enkel bij Whatsapp) een foto zit? Zit er dan een verschil tussen de contacten (de één op simkaart, de ander bij google o.i.d.)?
 

RobertJB

Nieuw lid
Ik heb afgelopen week de Columbus Navi in mijn S3 geupdate. Ik blijf mij toch verwonderen dat b.v. de weg aanpassing op de A1 bij Diemen/ Weesp nog steeds omnbekend is voor de navigatie. NU maar afwachten of het bij de November updat er wel in zit.

Heeft er iemand ervaring met het toevoegen van b.v. "BP" stations aan de navigatie. Van diverse merken zijn de logo's gegeven in de navigatie en kan je ze als voorkeur opgegeven. Nu ben ik een Freebees spaarder en geef de voorkeur aan de BP maar deze zit niet in de navigatie als voorkeur en ook is er geen logo zichtbaar.

Heeft er iemand ervaringen om b.v. een lijst aan de navigatie toe te voegen met een logo en kan deze dan opgenomen in de voorkeur pomp stations?
 
Bovenaan Onderaan