Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Bart81

Forumguru
Ik vermoed een probleem met de mappen.
Je moet het uitgepakte bestand in de hoofdmap op de sdkaart ol usb-stick zetten. Dus niet in een submap.
Als ik me niet vergis gaat het hier toch niet over 1 bestand? Maar over heel veel bestandjes... per land 1?
 

MaxN

Donateur
Als ik me niet vergis gaat het hier toch niet over 1 bestand? Maar over heel veel bestandjes... per land 1?
Je download 1 bestand en hierin staan inderdaad vele bestanden.
Meerdere bestanden voor elk land.
Er staat een map in voor de MIB1 en MIB2 navigaties, met elk de kaarten en spraakgegevens.
En 1 map verwijderen accepteert de navigatie niet.
Deze 4 bestanden/mappen moeten op je sd-kaart/usb-stick komen te staan.
Nav update.PNG
 

Michel

Forumguru
Een kleine irritatie bij mijn Columbus: het volume van radiomeldingen wijzigt telkens. Onder “Volume” heb ik die redelijk laag ingesteld, maar ik ben me al een paar keer te pletter geschrokken als bijv. BNR met de filemeldingen komt. Nadien controleer ik de bijbehorende schuif onder “Volume” en dan staat deze weer een stuk hoger dan ik oorspronkelijk had ingesteld.

Wat veroorzaakt dit en hoe kan ik dit oplossen?
 

Rallye

Forumguru
De meldingen gaan harder (of zachter natuurlijk) als je de volumeknop bedient tijdens de melding. Heb je het misschien zelf gedaan?
 

Michel

Forumguru
Uitschakelen is inderdaad niet hetgeen dat ik wil. Mijn punt is dat ik die info wel wil horen, maar dat ik niet iedere keer een hartverzakking krijg als zo'n bericht begint. Ik begrijp de Columbus op dat punt ook niet. Als je het volume in het menu voor nieuwsberichten hebt ingesteld, wat is dan de reden dat die alsnog steeds verandert, terwijl ik er verder niet meer aan kom? Anders kan je die volume optie in het menu net zo goed weglaten.

In de Amundsen+ van mijn Superb zat die volume optie er niet in en moest ik ook vaak naar de volumeregelaar grijpen, dus daar heb ik mee leren leven. Maar ik had verwacht dat de Columbus op dat punt zich ook zou gedragen zoals verwacht.
 

Rallye

Forumguru
Nou heb ik een Amundsen, maar bij mij verandert het volume van de berichten volgens mij niet als ik het niet zelf (evt. per ongeluk) aanpas.....
 

Michel

Forumguru
Wellicht dat het normale volume op de één of andere manier toch is gekoppeld aan het TA volume. Iets om even uit te zoeken. Dank voor de suggestie.

De Amundsen in een Superb II is een ander apparaat dan degene die in een Octavia III zit.
 

CDK

Forumguru
Normaliter zou het zo moeten zijn dat je tijdens een navigatie / verkeersinfo melding het volume kan aanpassen van die melding, deze staat los van het radiovolume.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij is dit niet veranderd van RNS 510 naar MIB Columbus. Maar ik had inderdaad niet gezien dat het om een “oude” Columbus ging......
 

Michel

Forumguru
Het betreft een nieuwe Columbus.

@Corné: klopt, maar dat is ook niet het probleem. Ik wil dat die radiomelding op één volume blijven, ongeacht hoe hard je de muziek zet. Op de één of andere manier wordt het volume steeds aangepast, ook al heb ik het in het menu op een laag niveau ingesteld. Net alsof die optie gewoon niet werkt.
 

Bart81

Forumguru
Je download 1 bestand en hierin staan inderdaad vele bestanden.
Meerdere bestanden voor elk land.
Er staat een map in voor de MIB1 en MIB2 navigaties, met elk de kaarten en spraakgegevens.
En 1 map verwijderen accepteert de navigatie niet.
Deze 4 bestanden/mappen moeten op je sd-kaart/usb-stick komen te staan.
Bekijk bijlage 65164

het lukt me niet om de navigatieupdate op de wagen te krijgen.
volgende stappen al meermaals geprobeert:

- eerst via skoda website de downloader.exe binnengehaald op pc.
1.PNG
- dan via dat programmatje de volledige zip binnengehaald op pc.
2.PNG
- dan via winrar bovenstaand zip bestand uitgepakt naar usb stick 64gb geformatteerd in 64kb/kluster in FAT32
volgende mappen komen dan op usb stick te staan:
3.PNG
4.PNG

er komen maar 3 mappen te voorschijn ipv 4 ???

Als ik usb stick in wagen plaatst en via menu navigatie probeer de versieupdate uit te voeren kan mijn wagen hier niet mee verder?
zegt telkens dat er geen bestanden gevonden zijn.
al 10 keer geprobeert ofzo...

kan iemand mij aub helpen? of heeft iemand die laatst esoftware nog op sd of usb liggen om het in orde te krijgen
?

HELP????
 

MaxN

Donateur
Balen dat het nog niet lukt. Als ik dichterbij had gewoond wou ik je graag helpen. Maar 4 uur rijden is wel leuk, maar wel erg ver.

Ik wil we even kijken of ik je een link kan sturen per PM met de uitgepakte bestanden. Die heb ik wel ik mijn Dropbox staan.
Miss dat je dan verder komt.
 

Bart81

Forumguru
Balen dat het nog niet lukt. Als ik dichterbij had gewoond wou ik je graag helpen. Maar 4 uur rijden is wel leuk, maar wel erg ver.

Ik wil we even kijken of ik je een link kan sturen per PM met de uitgepakte bestanden. Die heb ik wel ik mijn Dropbox staan.
Miss dat je dan verder komt.

Zou leuk zijn!
Kan het ook te maken hebben met windows 10?
Of met de usbstick zelf? Aangezien je inwindows 10 enkel kan kiezen tussen ntfs en exfat... en om naar fat32 te gaan jeweer aparte convertor moet gebruiken?

Zou het graagin orde krijgen
 

EdK

Forumguru
heb je in windows wel verborgen bestanden zichtbaar maken ?
Want meen gelezen te hebben dat 1 van de 4 bestanden en verborgen bestand is
Dus tsja die zie je ziet en kun je niet kopieëren als in windows verborgen bestanden zichtbaar uit staat....

File explorer > view > Hidden items aanvinken
 
Ik heb je pb gestuurd, mijn broer woont in België en ik heb de navi update op dvd gebrand en toen deed ie het bij mij wel. Als je in de buurt van kaullile woont kunnen we elkaar wel even treffen van de week dan is die update zo gebeurd. Of je moet er voor naar Eindhoven willen komen rijden? Ik hoor het wel
 
Bovenaan Onderaan