Het laatste wat ik ga doen is zelf mijn auto wassen se.

Of gewoon bij de krasstraat langs blijven gaan als je dat deedWat zou jullie afweging zijn?
Poetser 1:
Full exterior detail (wassen, kleien, polijsten, aanbrengen van Chemical Guys Top Coat sealant).
Standtijd: +/- 1 á 1,5 jaar bij wassen volgens 2 emmer methode.
Kosten: +/- € 250,-.
Poetser 2:
Full exterior detail (wassen, kleien, polijsten, aanbrengen van Gyeon Cancoat) --> Cancoat blijkt geen glas maar gel coating?!
Standtijd: +/- 6 á 12 maanden/15.000 km bij wassen volgens 2 emmer methode en regelmatig voeden met Gyeon Cure.
Kosten: +/- € 390,-.
Ik moet de prijs nog krijgen voor de Mohs ipv. Cancoat, ben benieuwd hoe groot dit zal zijn.
Zelf rijd ik gemiddeld 7.000 km op jaarbasis. Maar moet ik die standtijden met een korreltje zout nemen...?
Wat zou het verschil zijn tussen de Cancoat van Gyeon, en de Top Coat sealant van Chemical Guys?
Wat zou jullie afweging zijn?
Welk wasmiddel gebruiken jullie om de mitt en doeken etc in de machine te wassen?
Grappig,
Website van Chemical Guys heeft het over een standtijd van Maximaal een jaar.
Om ook gelijk even op jouw kilometrage terug te komen, 7000 km per jaar is natuurlijk niet veel. Maar dat is niet de enige factor:
Cancoat is wel degelijk op basis van SiO2. Dus is het een "glascoating"
- Staat jouw auto binnen of buiten geparkeerd
- Woon je in een omgeving met veel luchtverontreiniging
- Hoe was je de behandelde auto
- Welke shampoo gebruik je
- etc
- etc
Alleen een met een lage SiO2 gehalte zodat het zeer makkelijk te verwerken is en met toevoeging van veel waterafstotend product.
Wat mijn afweging zou zijn?
Die vraag ga ik beantwoorden met een tegen vraag.
"Wat wil je precies en wat zijn jouw verwachtingen?"
Ik hoor goede verhalen over een zeer goedkope Aliexpress 9h ceremic coating. Heeft iemand dit product in huis en uitgeprobeerd. Misschien de moeite waard.
Natuurlijk zou het nooit beter zijn dan de A merken. Maar dit flesje kost volgens mij iets van 15 euro max.

€ 1000,- voor een detailbeurt gaat mij best ver eerlijk gezegd.