Amundsen Het grote Amundsen-topic

Don2

Nieuw lid
Ah zo, dat is niet de definitie zoals die in Windows wordt gebruikt:
https://www.computerhope.com/issues/ch001407.htm

Het beste is eerst een block level backup van de SD kaart te maken met bv "dd" dan kun je het altijd terugzetten als er iets mis gaat. Maar de "Download" optie in infotainment is het gemakkelijkste.

Maxidot en fileinfo werken erg fijn inderdaad! Zeker omdat de online file info ook de wegwerkzaamheden lijkt te kennen.
 

FWA

Nieuw lid
Je hebt gelijk,

Maar dat is meestal van had ik maar.....
Ik wist het donders goed, maar voor dat ik er erg in had was het kwaad al geschied.
Ach, volgende keer beter. Die fout maak ik nu niet meer (i hope).
Die download functie ga ik de volgende keer zeker proberen nadat ik een backup jeb gemaakt natuurlijk. Want dat wifi wil namelijk ook niet altijd werken.
 

SK_YR

Nieuw lid
“Helaas” het heeft een groot nav scherm. Maakt ook niet uit ga nog wel even op onderzoek voor een camera tbv achteruit rijden.. heb jij dat we standaard erop? Het plaatsen enz zal niet al te gemakkelijk zijn
 

GJS

Senior Member
Ik geef slechts mijn ervaring van de laatste twee jaar weer...... Bij mij zegt de Skoda-site overigens het volgende:

Als je echter je VIN invult dan krijg je wel maps updates te zien:
Maps and software updates
Maps
ECE 2018 For downloading ECE 2018 (5,00GB)

De kaart bestanden in die update hebben de datum 21-06-2017, kaart materiaal is dan minimaal 1 jaar oud.
Is in ieder geval nieuwer dan wat er nu bij mij inzit, die kaarten zijn nog uit 2014, nooit bijgewerkt door de vorige eigenaar blijkbaar.
 

Rallye

Forumguru
Klopt. Mijn auto is nieuwer (hoewel de site een MIB1-Amundsen laat zien na invoeren VIN heb ik een MIb2). Bij mij zegt hij:
“ECE 2018
Albania, Andorra, Austria, Belarus, Belgium, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Gibraltar, Greece, Hungary, Ireland, Island, Italy, Kosovo, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxemburg, Macedonia, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Ukraine, United Kingdom, Vatican City
Om te downloaden ECE 2018 (12,00GB)”

Site ziet er al een paar dagen erg slecht uit, op mijn iPad in ieder geval.....

CE04E4B2-7A28-4604-97A9-72A96DF4B976.png
 

Rallye

Forumguru
Uit welk jaar komt jou auto @Rallye ? Ik heb net een Skoda Octavia combi van juni-2015. Ik ben ook benieuwd naar de afspeelmogelijkheden voor muziek video’s...

P.s. Weet niet of ik in de goede topic zit.. Dit is mijn 1e bericht op het forum dus ben nog zoekende

@AndreM ik heb een Columbus radio, het grote scherm. Mijn O3 is van week 25 uit 2015... ook in het instructie boekje pag 145 staat beschreven vwb de achteruitrijcamera. Ik denk dat dit dus wel mogelijk is. Weet jij hoe ik achter de bestandsextensie die ik nodig heb kan komen?

Als ik het nu goed begrijp van jou en @Rallye is dat er een mogelijkheid is dat de Columbus MIB2 geen video format kan afspelen. Is daar een “tijdelijke” oplossing voor? Bv het inpluggen van een stekker zodat je diverse video’s (van verschillende formats) kan afspelen?

@Rallye de link die je stuurde gaf aan dat de achteruitrijcamera / kofferbakvergrendeling ook bij de Columbus 2 werkt. Dus in princiepe ook bij mij

Ah, nu weet ik waar ik het idee had opgedaan (al zeg je het niet expliciet) dat je een Amundsen had. Voor een vraag over het afspelen van video op een Columbus is dit inderdaad het verkeerde topic, omdat het topic over de Amundsen gaat.
 

GJS

Senior Member
Auto is van april 2015, gisteren opgehaald.
Amundsen zal dan een MIB1 zijn waarschijnlijk, kan je dat ergens zien in het menu, zal straks eens kijken, moet toch zo weg.
Moet eerst nog inlezen hoe je update e.d., vandaag dus helaas geen tijd meer voor.
 

Don2

Nieuw lid
Skoda connect/infotainment werkte bij mij vandaag nog steeds niet.

Ik heb Menu->Setup->Diensten(of zoiets dergelijks)->"Houder wijzigen" gekozen en vervolgens het voertuig opnieuw aangemeld.

Nu werkt het weer.
 

FWA

Nieuw lid
Oké,

Kan ik morgen ook wel eens proberen dan.
Heb ik dan ook weer een nieuwe aanmeldcode nodig of ben ik dan weer in de war met iets anders?
 

Don2

Nieuw lid
Je hebt inderdaad een aanmeldcode nodig. Als je de app opent dan ziet deze dat de auto is afgemeld, wanneer je vervolgens kiest voor "voertuig toevoegen" dan krijg je (na het inloggen) een code te zien die je moet invoeren. Volgens mij heb ik de "Mijn skoda" app daarvoor gebruikt.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij heb ik de "Mijn skoda" app daarvoor gebruikt.

Even voor de duidelijkheid. Zoals ik het begrepen heb, heb je Skoda Connect (OEM, waar het hier over gaat) en de MijnSkoda-module (van Pon). Beide hebben op dit moment problemen. Skoda Connect werkt met de MySkoda-app en De MijnSkoda-module met de MijnSkoda-app. Het komt mij dus vreemd voor als je een code moet aanmaken op de MijnSkoda-app voor Skoda Connect. Zoals ik het begrepen heb, hebben deze dus niets met elkaar te maken. Of begrijp ik het verkeerd?
 

overig

Nieuw lid
Het aanmaken van een POI file via de Skoda site werkt niet zoals op verschillende fora staat te lezen, de link naar de VW site waar het wel moet lukken werkt niet meer, je komt dan op een algemene VW site terecht, heeft iemand een werkende link?

Al vast dank!
 

FWA

Nieuw lid
Skoda connect/infotainment werkte bij mij vandaag nog steeds niet.

Ik heb Menu->Setup->Diensten(of zoiets dergelijks)->"Houder wijzigen" gekozen en vervolgens het voertuig opnieuw aangemeld.

Nu werkt het weer.

Heb de wagen geprobeerd om opnieuw aan te melden met de app maar na het aanvinken van de algemene voorwaarden krijg ik maar geen activerings code.
 

FWA

Nieuw lid
Het is dan toch eindelijk gelukt:jaja:
Ik moest wel helemaal opnieuw registreren.
Dus ook met een ander emailadres die nog niet bekent was bij Skoda connect.
Hopelijk is dit niet elke 2 weken, want dan heb ik straks wel heel veel email accounts zeg maar.
 

Don2

Nieuw lid
@FWA: Goed om te horen dat het gelukt is!

@Rallye: De naamgevingen vind ik persoonlijk bijzonder verwarrend.

Ik heb 3 apps:
Skoda Connect
Mijn Skoda
MySkoda

Misschien heb ik mij inderdaad vergist en heb ik Skoda Connect gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan