Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rallye

Forumguru
Bedankt! Dan is lijkt mijn versie inderdaad iets nieuwer. Kijken of me de komende tijd veranderingen opvallen.....
 

Rallye

Forumguru
Vanavond niet ver weg geweest, maar wel de eerste wijziging ontdekt: de redelijk nieuwe rotonde vlak buiten mijn woonplaats is toegevoegd!
 

Rallye

Forumguru
Ja, die kaarten zijn, zoals hier vaker beschreven, hetzelfde. De Amundsen heet bij VW Discover Media. Wel even een versie zoeken die overeenkomt met die van jouw Amundsen (zelfde platform en bouwjaar).

Dit is de eerste maal in de bijna drie jaar dat ik een Amundsen heb dat er bij VW recenter (en dus ander) kaartmateriaal staat dan bij Skoda.
 

servies

Forumguru
Vanavond niet ver weg geweest, maar wel de eerste wijziging ontdekt: de redelijk nieuwe rotonde vlak buiten mijn woonplaats is toegevoegd!
Laat me raden: de N18, de aansluitwegen en andere wegen in die omgeving zijn nog niet aangepast...
Daarmee is de navigatie in de Achterhoek voor een flink deel niet bruikbaar...
 

Señor Sjon

Nieuw lid
Heb ik weer wat geleerd. Dus als ik een MIB2 Amundsen heb dan kan ik de discover media kaarten van VW gebruiken?

Ja, voor ECE 1 - 2017 heb ik toentertijd ook VW-kaarten gebruikt. Toen liep de Skoda site ook meer dan een maand achter. Let wel, de updatedatum is 3 april 2018. Ze hadden dus al dik 2,5 maand online kunnen staan. Ook VW heeft dit pas recent gedaan.
2016 - 0521
2016-2017 - 0635
2017 - 0730
2017-2018 - 0820
2018 - 0915
2018-2019 - 1030
 

GJS

Senior Member
Voor een Amundsen MIB1 heb ik de update gedownload op de VW site na keuze voor VW Golf GTD until 2015 Discover Media, bestandsgrootte ong. 5,8Gb.
Je kan trouwens ook voor Golf GTI until 2015 kiezen, krijg je hetzelfde bestand.

Bij Muiden klopt het nu, in de ECE 2018 versie stond de splitsing Almere/Lelystad (links) en Zwolle/Amersfoort (rechts) nog andersom.

Hier staat trouwens:
Update: Datum : 25-4-18

Maar de kaarten zelf zijn van 6 dec 2017 als ik naar de bestandsdatums kijk.

@ralma : Wat betreft die TomTom updates, ik heb gisteren nog even gekeken in de mailbox naar de update aankondigingen van TT, blijkt toch maar 1 per jaar geweest te zijn, dacht dat het in het begin vaker was maar dat waren functie updates en geen kaartupdates.
Kaartupdates: 29/8/15, 25/6/16, 11/9/17 en 16/6/18
Functieupdates: 17/9/15 en 9/2/16
Het is trouwens een GO500, misschien dat jouw model wel vaker updates krijgt maar deze i.i.g. niet.
 

Rallye

Forumguru
@servies De nieuwe N18 zal er wel niet op staan, maar gisteravond was ik niet zo ver van huis.

Gezien de datering van de kaarten ligt het niet voor de hand dat een weg die begin mei geopend is er al op staat. Dat doen we dan wel met Apple Kaarten of (vanaf september - iOS 12) met Google Maps, Waze of Flitsmeister.
 

Skotavia3

Senior Member
Gisteren een update gedaan voor de O3 amundsen.
had ik al eerder geprobeerd op een gewone SD kaart, (de amundsen navi draait direct vanaf SD.)
Maar dat werkt dus niet, op de update site staat dat het met de orginele SD moest, dat durfde ik eerst niet, omdat je die dan eerst moet formateren waarna, als het mis gaat, niets meer werkt.
Maar wonderwel ging het prima en ik heb nu de 2018 navi.
Ik ben super blij. :yeehaa:
 

Señor Sjon

Nieuw lid
Ik heb de kaart nog nooit geformateerd. Oude kaarten eraf, nieuwe erop en we gaan weer verder met navigeren.

Materiaal lijkt van januari dit jaar te zijn. Althans, die datum hebben diverse bestanden in de mapjes.
 

Rallye

Forumguru
Overigens hoor ik zojuist van mevrouw Rallye, onderweg van Enschede naar Eibergen (zojuist ter hoogte van de Grolsch), dat de nieuwe N18 wel op de nieuwe kaarten staat......
 

Rallye

Forumguru
Hij staat er inderdaad op! Vanaf het zuiden splitst hij zich voor Eibergen van de oude N18 af en loopt ten westen van Eibergen en Haaksbergen. Na Haaksbergen weer naar de oude N18. Dan naar de Westerval bij Grolsch........

1A761741-F0D6-4A46-9567-4EF406549FBA.jpeg
 

servies

Forumguru
Hij staat er inderdaad op! Vanaf het zuiden splitst hij zich voor Eibergen van de oude N18 af en loopt ten westen van Eibergen en Haaksbergen. Na Haaksbergen weer naar de oude N18. Dan naar de Westerval bij Grolsch........
Hmm... dan ga ik die vw route maar eens bewandelen om m'n kaarten te updaten. De navigatie in de omgeving hier gaat nu helemaal de mist in, iedere keer weer horen dat je moet omkeren/afslaan terwijl helemaal niet kan begint snel te irriteren...
 
Hij staat er inderdaad op! Vanaf het zuiden splitst hij zich voor Eibergen van de oude N18 af en loopt ten westen van Eibergen en Haaksbergen. Na Haaksbergen weer naar de oude N18. Dan naar de Westerval bij Grolsch........
Bij mijn Columbus niet! Ik rij met de Skoda ECE 2018/2019 kaarten, niet die van VW. Vraag me af waar het verschil in zit...
 
Bovenaan Onderaan