Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rallye

Forumguru
Als je het versienummer even opschrijft en vergelijkt met het nummer dat bij VW voor je klaarstaat (zie eerder genoemde link, maar dan kiezen voor de Discover Pro), dan kun je zien of er verschil is.
 

servies

Forumguru
Hmm... dan ga ik die vw route maar eens bewandelen om m'n kaarten te updaten. De navigatie in de omgeving hier gaat nu helemaal de mist in, iedere keer weer horen dat je moet omkeren/afslaan terwijl helemaal niet kan begint snel te irriteren...
Zo... zojuist de kaarten van VW geinstalleerd.
En inderdaad de nieuwe N18 staat er op, maar er wordt niet via die weg genavigeerd als ik vanuit Groenlo een route naar Enschede centrum plan... Maar met een beetje mazzel ben ik van het gemekker af dat ik moet afslaan...

Gegevens van systeem hiervoor waren:
Navigatiedatabase:
5L0051236AD
0915
ECE1 2018
 

Rallye

Forumguru
Mijn vrouw had inderdaad geen route ingesteld toen ze er gisteren achter kwam dat de N18 wel op de kaart staat. Dat hebben we dus nog niet geprobeerd.....
 

servies

Forumguru
Mijn vrouw had inderdaad geen route ingesteld toen ze er gisteren achter kwam dat de N18 wel op de kaart staat. Dat hebben we dus nog niet geprobeerd.....
Ik ben vanochtend naar Vreden genavigeerd, maar de N18 staat er nog niet goed in. Het lijkt er aardig op maar bij het industrieterrein in Groenlo klopt er geen snars van. Ik vermoed dat het nog grotendeels het oude tijdelijke traject is...
 
Gisteren raake mijn Columbus ook bij Groenlo de weg kwijt, toen heb ik hem uitgezet en geconcludeerd dat de nieuwe N18 er niet in staat. Grote kans dat het dus de helft is.
 
Heb het vanaf de Skoda-server gedownload, maar de update is nog niet als klikbare link beschikbaar. Versie is 0169 ECE 2018/2019. (Voor de MIB2 Columbus dus.)

Versienummer komt overeen met wat ik nu vanaf de VW site zou kunnen downloaden.
 
Columbus was ook niet al te best in navigeren, hij was toch echt in de veronderstelling dat hij in Indië was, echter zat hij er duizenden kilometers naast... :tongue:
 

ralma

Lid
Gisteren is in Frankrijk op alle secundaire wegen de snelheid van 90 naar 80 kmu gegaan.
Vandaag van Tom Tom een grote update met aangepaste snelheden in Frankrijk flits en gebruikers updates ben benieuwd wanneer Skoda zover is.
We dienen het te weten als we gaan reizen maar ben benieuwd hoeveel bekeuringen er daar uitgedeeld gaan worden aan vakantiegangers die niet op de hoogte zijn?
Heb de navigatie met de Amundsen maar opgegeven en gebruik mijn oude vertrouwde en up to date Tom Tom weer.
 

Rallye

Forumguru
@Jorg Edelbloedt Kun je uitleggen wat jij verstaat onder “het geheel vastloopt”? Ik gebruik CarPlay nog niet veel (mogelijk verandert dat met iOS12) maar de keren dat ik er gebruik van gemaakt heb, heb ik geen erg rare dingen meegemaakt. Heel af en toe dat hij mij iPhone niet leek te vinden bij het verbinden, verder niet.
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
@Jorg Edelbloedt Kun je uitleggen wat jij verstaat onder “het geheel vastloopt”? Ik gebruik CarPlay nog niet veel (mogelijk verandert dat met iOS12) maar de keren dat ik er gebruik van gemaakt heb, heb ik geen erg rare dingen meegemaakt. Heel af en toe dat hij mij iPhone niet leek te vinden bij het verbinden, verder niet.
Vastlopen, touch screen werkt niet meer, navigatie gaat niet meer verder, tot het uitschakelen vh systeem aan toe.
 

Dhyan

Lid
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum (zie voorsteltopic)
Sinds Maandagavond in het bezit van een Skoda waar ik nu al helemaal gelukkig mee ben! Overtreft mijn verwachtingen.

Echter, we hebben Amundsen+ navigatie erin zitten. Heb al lopen zoeken welke update we nu wel kunnen gebruiken. Sommige mensen hadden problemen na de update omdat zoals ik begrepen heb, ook onze navigatie op een harde schijf staat. Ofschoon er wel een SD kaart sleuf op zit.

De navigatie is wel wat verouderd dus we zouden hem graag updaten.
Tips en suggesties?

Ik las zoveel tegenstrijdigheden dat ik niet zo goed meer weet welke nou wel goed is.

Bv op de Skoda site zelf, wanneer ik ons nummerbord invoer krijg ik wel een update als suggestie maar staat er bij dat hij toch niet op een Amundsen+ kan.

Hoe zit dat?

Alvast bedankt!
 
Bovenaan Onderaan