Amundsen Het grote Amundsen-topic

Señor Sjon

Nieuw lid
Eindelijk. Hopelijk zijn nu de laatste 5 meter verbonden van een 2 jaar oude verbindingsweg hier.

Nu mag er van mij ook wel een firmware update van de Amundsen komen
- max snelheid verdwijnt nog steeds snel uit beeld, terwijl dat wel nuttig is hier.
- rechterbalk met icoontjes gaan niet weg. Kompas staat al op het dash, waarom altijd in beeld? Net als de hoogte-indicatie en schaal. Dat kan ook aan als je in de buurt van het scherm komt.
- bij telefoon beantwoorden staan speaker en mic uit. Dan moet ik nog 2x op het icoontje drukken om de ander te horen. Kom daar maar eens achter...
 

Señor Sjon

Nieuw lid
Bij het opnemen van de telefoon (groene telefoontje) neemt ie wel op, maar is het gesprek mute. Dan moet ik eerst weer op het middelste icoontje drukken om wat te horen. Als ik zelf bel, is er niks aan de hand.

Ik heb er in ieder geval geen instelling voor gewijzigd en ook op mijn telefoon (HTC U11) vind ik er geen optie voor.
 

rick_l

Lid
Eindelijk. Hopelijk zijn nu de laatste 5 meter verbonden van een 2 jaar oude verbindingsweg hier.

Nu mag er van mij ook wel een firmware update van de Amundsen komen
- max snelheid verdwijnt nog steeds snel uit beeld, terwijl dat wel nuttig is hier.
- rechterbalk met icoontjes gaan niet weg. Kompas staat al op het dash, waarom altijd in beeld? Net als de hoogte-indicatie en schaal. Dat kan ook aan als je in de buurt van het scherm komt.
- bij telefoon beantwoorden staan speaker en mic uit. Dan moet ik nog 2x op het icoontje drukken om de ander te horen. Kom daar maar eens achter...
Dat van die telefoon heb ik echt nog nooit gehad. En ik word vaak gebeld.
Welk toestel heb je?

Dat van de maximumsnelheid valt me ook op. Mijn aanname is dat je dan dus 130 mag, maar ik zal er eens wat beter op letten.



Er viel overigens op de nieuwe kaart op dat de snelheden rondom Bremen nog niet helemaal klopten.
 
Ik denk dat ik erachter ben wat het 'probleem' is.

Ik woon zelf inderdaad onder zee niveau en gebruik de auto voornamelijk ook onder zee niveau.

De Columbus in de Kodiaq geeft wél waardes onder de 0m weer, maar het lijkt erop dat de MIB II Amundsen in de OIII toch niet lager gaat dan 0m, ik heb namelijk vandaag even aandacht besteed aan de hoogte, en zag deze bij een stijging van zo'n 8m oplopen naar 3m (-5m (wekrelijke hoogte) + 8m), dus dit zou ongeveer moeten kloppen.

Kan iemand anders met een Amundsen wellicht bevestigen dat de waarde nooit onder de 0m komt?

Bij mij in de Coentunnel Amsterdam geeft hij -31 aan.
 
Da's komisch, want in de tunnel heb je geen GPS-ontvangst voor je navi...........


In mijn ervaring krijg je daarvan dan ook een melding op het scherm. "geen gps ontvangst".

Verbaasde mij daar ook over maar heb de melding "geen gps ontvangst" nog nooit gezien eigenlijk, zal er eens op gaan letten in tunnels.
 

dirkie996

Forumguru
@EdK : daar heb ik niet naar gekeken, maar de Amundsen toont toch geen snelheid? M’n losse gps van Garmin blijft gewoon de laatste snelheid aangeven, totdat ie er de brui aangeeft en meldt dat er geen signaal meer is.
 
Bovenaan Onderaan