Amundsen Het grote Amundsen-topic

EdK

Forumguru
@EdK : daar heb ik niet naar gekeken, maar de Amundsen toont toch geen snelheid?
Klopt mbt snelheid, amundsun geeft het niet weer, ook niet na gekeken te hebben in menu dat onlangs iemand riep hier.
Maar zat ff twee merken door elkaar te halen, de TT zakelijk en de Amundsun Privé
 

robzie

Senior Member
De nieuwe kaarten 2018 staan op de update portal van Skoda....downloaden maar!
Is er iemand in het Limbugse die mij daarbij kan helpen, en met het correct installeren van de laatste nieuwe kaarten 2018.
Ben een beetje huiverig dat het allemaal niet werkt en wellicht voor veel geld aan bestanden zoek is. Ben niet zo'n computeraar.
 
D

Deleted member 24009

Is niet heel moeilijk hoor: kopie maken van huidige sd card, sd kaart leegmaken en de bestanden die je hebt gedownload laten uitpakken naar de sd card. Kan haast niet misgaan, maar kan wel even duren. Limburg is mij helaas iets te ver, had je anders graag geholpen.
 

robzie

Senior Member
Is niet heel moeilijk hoor: kopie maken van huidige sd card, sd kaart leegmaken en de bestanden die je hebt gedownload laten uitpakken naar de sd card. Kan haast niet misgaan, maar kan wel even duren. Limburg is mij helaas iets te ver, had je anders graag geholpen.
Niet te geloven, maar het is me nog gelukt ook, heeft me wel van 20.00 uur tot middernacht gekost, maar het werkt en inderdaad de juiste "procedure" is:
12gb

Nog 1 keer de stappen:

• sd kaartje uit auto halen
• nieuwe map aanmaken op pc
• bestanden van sd kaartje kopiëren naar die nieuwe map
• bestanden op sd kaartje verwijderen (niet formateren!)
• nieuwe bestanden downloaden naar pc
• gedownload zip bestand uitpakken (met winzip of via windows)naar de sd card
• de 2 uitgepakte items (1 bestand en 1 map) kopiëren naar het sd kaartje

Niet op een eigen geheugenkaartje proberen te zetten of daarvanaf (uitgepakt en wel) naar je Skoda geheugenkaartje te kopieeren, dan doet ie 't NIET ;)
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Gevalletje RTFM, zie bijlage. Fijn dat het je toch gelukt is. De volgende keer kun je het sneller!
 

Bijlagen

  • 021C38D3-4B75-4E1E-AC15-4F070E7C145E.jpeg
    021C38D3-4B75-4E1E-AC15-4F070E7C145E.jpeg
    600,7 KB · Weergaven: 59

robzie

Senior Member
Gevalletje RTFM, zie bijlage. Fijn dat het je toch gelukt is. De volgende keer kun je het sneller!
Ja joh.....zei ik al een paar quotejes hogerop, ik ben niet zo'n computeraar, altijd heel voorzichtig maar in dit geval was voorzichtigheid een tijdrovende zaak.
 
Klopt het dat in de laatste update (november '17) nog steeds de nieuwe situatie op de A9-A1-A6 tussen Amsterdam (Z.O.) en Muiden/Almere niet is verwerkt? Volgens mijn Amundsen moet ik met de laatste update nog steeds bij Muiden (vanuit A'dam) de rechterbanen aanhouden, terwijl dit toch echt al heel lang links is...

Ook vanuit Almere richting de Gaasperdammerweg (A9 t.h.v. A'dam Z.O.) zegt mijn navi nog steeds dat ik de brug over het kanaal moet blijven volgen en daar rechts aanhouden. De nieuwe bocht naar de A9 kent hij ook nog steeds niet.
 

andrehj

Forumguru
Tsja, op de net uitgekomen V15 update voor de Columbus (a.k.a. RNS 510) waren alle kaartbestanden van april 2017, de data dus nog ouder....:nono:
 
D

Deleted member 24009

Klopt het dat in de laatste update (november '17) nog steeds de nieuwe situatie op de A9-A1-A6 tussen Amsterdam (Z.O.) en Muiden/Almere niet is verwerkt? Volgens mijn Amundsen moet ik met de laatste update nog steeds bij Muiden (vanuit A'dam) de rechterbanen aanhouden, terwijl dit toch echt al heel lang links is...

Ook vanuit Almere richting de Gaasperdammerweg (A9 t.h.v. A'dam Z.O.) zegt mijn navi nog steeds dat ik de brug over het kanaal moet blijven volgen en daar rechts aanhouden. De nieuwe bocht naar de A9 kent hij ook nog steeds niet.
klopt helaas.....navi raakt nog steeds van de leg op deze plekken
 

overig

Nieuw lid
Beste lezers,
Ik ben net in het bezit van een nieuwe Skoda Fabia, en ik wil de kaarten updaten. Op de update site de vin-code van de auto ingevoerd en met de downloader de zip-file opgehaald. De downloader geeft onbekende fouten aan als ik de data naar het (originele) SD kaartje wil schrijven. Ik heb het lock schakelaartje in de goede stand staan. Er worden een aantal bestanden op het kaartje geschreven en dan gaat het mis.
De zip file heb ik uitgepakt met 7-zip en die geeft ook errors aan, een aantal files in het bestand zijn corrupt.
Met fileverifier++ heb ik de MD5 check uitgevoerd met gebruikmaking van de summd5.txt bestand welke in de zip-file zit.
Fileverifier++ geeft aan dat er een aantal files corrupt zijn. Ik heb opnieuw het zip bestand gedownload en gecontroleerd, weer blijke er files corrupt, maar niet allemaal de zelfde als de vorige download. Het aantal corrupte files verschilt per download. Ik beschik over internet via glasvezel met een redelijk snelle verbinding.
Herkent iemand dit probleem of gaat bij jullie de download goed?

p.s. De beste download heb ik met 7-zip op het kaartje geplaatst en daar werkt het systeem wel op maar ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd als de corrupte bestanden worden aangesproken door de navigatie.

Jan Willem
 

overig

Nieuw lid
@ Rallye en jongetje, Jullie suggesties opgevolgd, downloaden van een andere site leverde 1 foute file op, downloaden via een andere PC werkte foutloos, daarbij heb ik de skoda downloader gebruikt.
Ik heb nu dus een ander probleem maar dat hoort niet op dit forum thuis.
Hartelijk dank voor jullie reacties en de oplossing voor mijn update probleem.
Hartelijke groet, Jan Willem
 
Bovenaan Onderaan