Amundsen Het grote Amundsen-topic

servies

Forumguru
Had idd wel een tweede gezien in de systeem info. Maar waarom ze die verstopt hebben is me ook een raadsel. En ja, USB sticks met muziek werken prima
Omdat het waarschijnlijk goedkoper is om 1000000 units met 2 SD sloten te kopen en er 1 achter een plaatje te verbergen dan 600000 units met 2 SD sloten en 400000 units met 1 SD slot...
Zal denk ik wel een max aan zitten, staat vast in het boekje
Zal hetzelfde zijn als het andere SD slot. Vermoedelijk 2TB (het theoretisch maximum van de SDXC klasse). Praktisch ligt het momenteel op 256GB.
 

Rallye

Forumguru
Ligt het niet aan het ontwerp van het dashboardkastje? Mogelijk was het voor het goed kunnen monteren van het dashboardkastje nodig dat een deel ervan het SD-kaartslot afdekt?
 

tlberg

Nieuw lid
Hallo,
Ik heb sinds kort een Octavia van april 2012. Het navigatiesysteem Amundsen+ plaatst mij ergens in Noord Frankrijk. Terwijl ik toch echt in de Betuwe woon. Iemand ideeen hoe ik mijn navigatie "op de juiste plek" krijg?
Fabrieksinstellingen herstellen heb ik tevergeefs geprobeerd.
Alvast bedankt voor je reactie!
 

tlberg

Nieuw lid
Heb een eerdere topic over mijn probleem gevonden. Het blijkt dat het vervangen van de gps-antenne door een interne eigen antenne een oplossing is. Betekent dat meteen dat de radio ook via die antenne werkt? Op het dak lijken er nl. 2 antennes te zitten, vandaar mijn vraag.
 

erto171

Actief lid
Amundsen , nieuwste kaarten geïnstalleerd, nov. 2017, valt tegen in vergelijking met TomTom, max. toegestane snelheid verschijnt te pas en te onpas op scherm, geeft niet de snelheid aan die de auto rijdt, ook geen signaal bij overschrijding toegestane snelheid, geen duidelijke rijbaan begeleiding, met boven de weg de bekende blauwe borden, als je een afslag krijgt terwijl je rechtdoor moet geeft het maxidot met een pijl aan dat je naar linkerbaan moet of een rechtdoor pijl met met een pijl naar de linker baan, dit laatste is wel duideijk.
Stembegeleiding is duidelijk. Wij blijven de losse TomTom met !ifetime gratis 3 maandelijks kaart update. gebruiken. jammer
 
Laatst bewerkt:

overig

Nieuw lid
Gelukkig is de omlegging op de A9 rond Badhoevedorp nu wel aangepast in versie V10

Bijzonder, op mijn laatste kaart, ECE1 2018, staat nog steeds de oude situatie de nieuwe situatie staat er in aanleg op maar de navigatie gebruikt die niet. De A9 vanuit Haarlem en Amsterdam gaat nog steeds door Badhoevedorp op mijn kaart. De TomTom die ik in mijn vorige auto gebruikte was al meer dan een half jaar uptodate.
 

robzie

Senior Member
Ben niet helemaal zeker of dit het goede topic is, maar is er wellicht nog iemand die problemen heeft met zijn BT icm een Nokia 5 telefoon. Bellen gaat moeizaam, ik hoor 3 zinnen loud and clear en dan weer een krakende, haast overstaanbare zin enz. enz. De andere kant schijnt mij wel goed verstaanbaar te kunnen horen.
Nog iemand met dit probleem, weet iemand een oplossing?
 

robzie

Senior Member
Tja weet ik niet precies, ik heb geen andere ter beschikking. Hoopte eigenlijk op een bekend euvel.....
 

Fabia 123

Forumguru
Tja weet ik niet precies, ik heb geen andere ter beschikking. Hoopte eigenlijk op een bekend euvel.....

Wel ik heb verschillende merken telefoon aangesloten op de Amundsen, Nokia, Microsoft, Samsung, Wiko, en het geluid is altijd goed. Wanneer de Amundsen kuren heeft kan recetten ( 20 seconden de startknop ingedrukt houden bij draaiende motor) helpen. Bij een telefoon met kuren kan opnieuw opstarten van de telefoon ook helpen.
 

cortrans

Forumguru
Bijzonder, op mijn laatste kaart, ECE1 2018, staat nog steeds de oude situatie de nieuwe situatie staat er in aanleg op maar de navigatie gebruikt die niet. De A9 vanuit Haarlem en Amsterdam gaat nog steeds door Badhoevedorp op mijn kaart. De TomTom die ik in mijn vorige auto gebruikte was al meer dan een half jaar uptodate.

bij mij gaat hij wel rond Badhoevedorp in de 2018 versie
 

robzie

Senior Member
Wanneer de Amundsen kuren heeft kan recetten ( 20 seconden de startknop ingedrukt houden bij draaiende motor) helpen. Bij een telefoon met kuren kan opnieuw opstarten van de telefoon ook helpen.
Ik zie je reactie nu pas, ben nogal druk geweest de laatste dagen. Zojuist mijn Amundsen eens gereset, telefoon start ik regelmatig nieuw op. Dus morgen maar eens proberen of het helpt. Dank voor je tip overigens!
 

robzie

Senior Member
Ik zie je reactie nu pas, ben nogal druk geweest de laatste dagen. Zojuist mijn Amundsen eens gereset, telefoon start ik regelmatig nieuw op. Dus morgen maar eens proberen of het helpt. Dank voor je tip overigens!
Amundsen een paar maal gereset, helaas ook dat helpt niet. Ik ben eigenlijk een beetje aan het einde van mijn latijn. Kan het wellicht aan het bluetooth signaal van mijn telefoon liggen?
 
Bovenaan Onderaan