Amundsen Het grote Amundsen-topic

Goedemorgen,

Even een vraagje....ik heb de instructies over het updaten van de navigatie-kaarten gelezen. Update gedownload (via download site van skoda, op VIN nummer enzo). Bestand gedownload, met de download manager van skoda. Bestand laten uitpakken naar lege originele skoda-sd kaart ('lock' schuifje naar unlock gedaan). Geen foutmeldingen, alleen meldingen dat alles goed gaat.

Echter, als ik de kaart wil updaten (eerst schuifje op sd-kaart naar 'lock' gedaan) krijg ik de melding dat er geen navigatiebestanden op staan. Hebben jullie enig idee hoe dit komt?

Ik heb dit topic al doorgespit....maar kom geen dingen tegen die ik niet gedaan heb voor zover ik weet.....

VTS 16v
 
Heeeeeel raar, zelfde poging nog een keer, weer een foutmelding....maar als ik bij de versie kijk, laat 'ie wel 2018 zien.....geen idee waarom, maar het is blijkbaar toch gelukt.....
 

Manakita

Nieuw lid
Goedemorgen
Ik heb misschien een hele domme vraag.
Ik heb een fabia 2 uit 2010 met een verouderde navigatie die niet online is te downloaden. Amundsen 310 met 1 sd slot. Wel een aux. Is er een mogelijkheid om hier een aansluiting om muziek vanaf een usb af te spelen?
 

cortrans

Forumguru
Goedemorgen
Ik heb misschien een hele domme vraag.
Ik heb een fabia 2 uit 2010 met een verouderde navigatie die niet online is te downloaden. Amundsen 310 met 1 sd slot. Wel een aux. Is er een mogelijkheid om hier een aansluiting om muziek vanaf een usb af te spelen?
Welkom Mankita,
Je kunt het SD kaartje in je computer/laptop thuis prikken, en daar een map aanmaken met de naam "muziek".
Die plaats je alle muziek die je hebt in, en daarna plaats je je SD kaartje weer terug in de Amundsen, en whala, je kunt je muziek via je media systeem afspelen.....
 

cortrans

Forumguru
Ja, op het zelfde kaartje van de navigatie, moet je een map aanmaken met de naam "muziek". Hier plaats je alle muziek (mp3) in.
 

Rallye

Forumguru
Heeft de oude Amundsen (dus niet MIB en niet +) wel een SD-kaart nodig voor het navigeren? Ik meen mij te herinneren dat hij de kaart (of de CD??) naar zijn geheugen laadt.
 

Rallye

Forumguru
Dat kan, maar mij staat bij dat dat kaartje eruit kan als je de gegevens naar het interne geheugen hebt geschreven. Maar goed, ik ben daar niet zeker van....
 

jongetje

Forumguru
Je kunt het kaartje eruit halen en een sd met muziek erin doen. Dan werkt de navigatie natuurlijk niet meer maar dat vind je volgens mij geen probleem
 

Rallye

Forumguru
@jongetje Dat geldt inderdaad voor de MIB Amundsen (je lijkt volgens je avatar een Octavia III te hebben), maar geldt dat ook voor de RNS 310 van de vragensteller?
 

cortrans

Forumguru
Heeft de oude Amundsen (dus niet MIB en niet +) wel een SD-kaart nodig voor het navigeren? Ik meen mij te herinneren dat hij de kaart (of de CD??) naar zijn geheugen laadt.
De eerste keer de kaarten in het geheugen lezen zal (mogelijk) met een CD kunnen, maar ik heb het hele systeem toch echt op het geheugen kaartje staan hoor
 

Rallye

Forumguru
De vraag is of de Amundsen ook kan navigeren zonder kaartje. Mijn MIB-Amundsen kan dat niet. De RNS310-Amundsen dus ook niet?
 

Roeland80

Forumguru
De vraag is of de Amundsen ook kan navigeren zonder kaartje. Mijn MIB-Amundsen kan dat niet. De RNS310-Amundsen dus ook niet?
Klopt ook niet!

RNS315 = Amundens +
Hiermee kan je vanaf de interne harddisk en van de sd kaart zelf navigeren wanneer je van hardisk wil navigeren moet hij wel eerst op de hardisk geïnstalleerd worden van af een SD kaartje

RNS310 = Amundsen
Deze heeft geen interne hardisk hier navigeer je vanaf de sd kaart in de gleuf hierop kan je ook nog muziek zetten als je dat wil
 

Roeland80

Forumguru
OK. Heb ik er dus toch twee door elkaar gehaald. Navigeren zonder HD kan alleen op de Amundsen+/RNS315.
"Zonder SD kaartje"
op de Amundsen+ kan je bijvoorbeeld West-Europa instaleren op het intern geheugen zelf en wanneer je naar oost Europa gaat vanaf sd kaartje Oost Europa navigeren. moet je wel speciaal kopen. ik weet niet zal eens proberen of je dan nog muziek op het sd kaartje kan zette. bij oost Europa op.

Op de Amundsen zonder + kan je alleen van de sd kaart navigeren en daarbij op muziek plaatsen deze heeft geen interne geheugen
 
Bovenaan Onderaan