Amundsen Het grote Amundsen-topic

nic86

Nieuw lid
Had gelezen dat de nieuwe amundsen helemaal geen video formaat ondersteund, ook niet mits aanpassing VCDS ?

Zoja, weet iemand daar de code voor?
 

Stian

Actief lid
Beste Allen,
Ik moet helaas mn Superb inleveren. Nu vroeg ik me af of ik eenvoudig alle bestemmingen, contacten en instellingen kan verwijderen uit de amundsen (S3 2015 amundsen met klein scherm). Iemand een idee? zeer gewaardeerd.
gr Stian
 

Stian

Actief lid
Dankjewel!
'Mijn' S3 is van november 2015 (productie half oktober).
In je gelinkte manual staat inderdaad gekoppelde telefoons en thuisadres wissen. Nu de laatste reisdoelen nog......
 

Heeringenleen

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje over het updaten van mijn Navigatie. Sinds december in het bezit van een Superb uit 2011. Hier zit een sd kaartje in van Bosch/TomTom uit 2013 als navigatie. Nu willen ik deze graag update voor een nieuwere versie. Ik heb als ik het goed heb een amundsen rns 310 radio er in zitten. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan updaten?? Liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk:jaja:

Groeten Evelien
 

EdK

Forumguru
En die kaartje die op MP staan voor 30 tot 50 euro dan gaat dan zeker niet??
Dat benne illigale kaartjes
En tsja gaan ze werken ...?
En hebbe je dan garantie ??
Kunt ook officieel nemen en dan van half of jaar oud
Ben je al goedkoper uit en toch meer up to date dan dat je nu bent..:pieker::jaja:
 
Mijn Rapid Spaceback van afgelopen najaar (MJ2018) bevat het Amundsen systeem met een wifi hotspot. Ik ben er alleen nog steeds niet helemaal achter wat nu de werking is van de wifi hotspot.

Ik had verwacht dat ik ergens een simkaart kon plaatsen in de Amundsen of in mijn dashboardkastje (waar de SD-kaarten ook zitten), maar die mogelijkheid is er niet. Zoals ik het nu inschat, kan ik alleen maar gebruik maken van een externe wifi hotspot en heeft mijn Skoda deze niet. De Amundsen kan wel wifi verbinden met mijn GSM (waarop ik de wifi hotspot aanzet), maar ik heb nog niet ontdekt waar die in de Skoda zit of hoe ik deze kan activeren/gebruiken.

Ik heb bewust het connectivity pakket mee besteld. De DAB+ werkt wel en de USB-poorten in de middenconsole zitten ook in de auto, maar geen wifi hotspot?!

Iemand hier ervaring mee?
 

Rallye

Forumguru
Als je geen simkaartmogelijkheid hebt, is het voordeel van de hotspot van de Amundsen inderdaad beperkt. In principe kun je dan ook je passagiers toegang geven op de hotspot op je telefoon, waar je (immers geen simkaart) ook je Amundsen mee verbindt. Enig nadeel: dan kunnen ze altijd via de hotspot op je telefoon internetten. Als je ze via de hotspot van de Amundsen laat verbinden, kunnen ze dat alleen in de auto.

Overigens: dit soort accessoires bestellen kun je beter niet doen op basis van je verwachting. Je goed laten voorlichten door je dealer (dat zal voor hem ook werk zijn, want meestal zijn ze niet geïnteresseerd in dit soort opties) of vooraf informeren op dit forum is dan beter. Voorkomt teleurstellingen!

Edit: je handleiding (https://ws.skoda-auto.com/OwnersMan...24144018-5d95c1b3-7966-4512-a3b8-991fd2729580) geeft wel de mogelijkheid om een Carstick aan te sluiten. Daar zit dan de simkaart in.

Anders dan Amundsen’s in andere Skoda’s lijkt die in de Rapid inderdaad geen mogelijkheid van een eigen simkaart te kennen.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik vraag mij af of er een manier is om tijdens het navigeren de audio van de navigatie uit te zetten of te MUTEN om dat ik op dat moment ook naar spotify aan het luisteren ben via bluetooth.

Elke keer als de Navigatie een instructie geeft (die ik ook duidelijk op het schermpje zie) gaat het geluid zachter van spotify en dat is echt een een irritatie puntje.

Ok als ik het geluid van mijn navigatie helemaal zachter draai dan nog gaat spotify op zacht voor een paar seconden.

Is hier toevallig wat aan te doen. is er een MUTE knop voor het geluid van de navigatie die ik nog niet heb gevonden ? :(
 

Horkje

Forumguru
Mute is niet echt uit. In de Columbus kun je gewoon meldingen echt uit zetten. Wellicht dat dat in de meeste andere navigaties ook kan.
 
Bovenaan Onderaan