Amundsen Het grote Amundsen-topic

In mijn vorige week aangeschafte Karoq (occasion maar met nog fabrieksgarantie) zit een Amundsen MIB3 systeem. In Dashboard kastje zit een cardreader met 2 sleuven (zie foto 1). de linker is gevuld met een kaartje met een goudkleurig/messing randje. Deze krijg ik er met geen mogelijkheid uit, en als ik goed geïnformeerd ben heb ik deze nodig voor de online kaarten-update. Teven foto bijgevoegd van de huidige kaarten versie...lijkt mij toch een oude versie die te updaten moet zijn
iemand een idee of tips?
 

Bijlagen

  • IMAG4927-20200802-14394427 (002).jpg
    IMAG4927-20200802-14394427 (002).jpg
    157,9 KB · Weergaven: 115
  • IMAG4928-20200802-215009336 (002).jpg
    IMAG4928-20200802-215009336 (002).jpg
    120,9 KB · Weergaven: 103

064harry

Donateur
Ja ... het werkt met een klik systeem. Indrukken om het eruit te halen. (Ik had niet door dat je dat niet wist. )

De 17e Augustus wordt de mijne geüpdated.
Dan kan ik het je precies vertellen...
 

hemi24

Forumguru
Al met 2 balpennen geprobeerd het kaartje in te drukken? Dus het kunststof deel van de SD kaart aan beide zijkanten? Ik ga er vanuit dat het blikje tot doel heeft om indrukken tegen te gaan, dus daar hoef je niet op te drukken als je het mij vraagt...

Anders met een veiligheidsspeld proberen om tussen het blikje en de sd kaart door te steken, om het blikje naar buiten te kunnen trekken.
 
Druk eens op het kaartje...klikt er niet uit?

Daarnaast lijkt het mij een mib2 systeem.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

Volgens mij is dit toch een MIB3....of ben ik abuis?
Klik systeen van dat kaartje werkt op een of andere manier niet (bij de andere kaart wel gewoon)
 

Bijlagen

  • InkedScreenshot_20200802-221112-20200802-221146530 (002)_LI.jpg
    InkedScreenshot_20200802-221112-20200802-221146530 (002)_LI.jpg
    859,4 KB · Weergaven: 53

Rainesh

Forumguru
Hou eens menuknop ingedrukt tot je in service menu bent en dan kies je softwareversie. De regels Mu versie en Train versie zijn belangrijk

Dat ziet er toch uit als mib2

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Al met 2 balpennen geprobeerd het kaartje in te drukken? Dus het kunststof deel van de SD kaart aan beide zijkanten? Ik ga er vanuit dat het blikje tot doel heeft om indrukken tegen te gaan, dus daar hoef je niet op te drukken als je het mij vraagt...

Anders met een veiligheidsspeld proberen om tussen het blikje en de sd kaart door te steken, om het blikje naar buiten te kunnen trekken.
Ga ik proberen....thx
 
Al met 2 balpennen geprobeerd het kaartje in te drukken? Dus het kunststof deel van de SD kaart aan beide zijkanten? Ik ga er vanuit dat het blikje tot doel heeft om indrukken tegen te gaan, dus daar hoef je niet op te drukken als je het mij vraagt...

Anders met een veiligheidsspeld proberen om tussen het blikje en de sd kaart door te steken, om het blikje naar buiten te kunnen trekken.
denk dat ik nu verder van huis ben.....syteem geeft nu aan: navigatie database niet toegankelijk:banghead:
 

hemi24

Forumguru
Dan is er blijkbaar beweging in gekomen, kun je het blikje er nu niet uitpakken?

Wat heb je precies gedaan?
 
geprobeerd het kaartje in te drukken zodat hij middels het veertje er uit zou klikken...maar blijkbaar is het kaartje er verder in gaan zitten. Geprobeerd op het "blikje" te drukken, en voorzichtig op het plastic zijkantje
 

hemi24

Forumguru
Blikje hoef je niet op te drukken, dat gaat niet.
Als het kaartje nu dieper in het slot zit, zou je volgens mij het blikje eruit moeten kunnen trekken...
Veiligheidsspeld er achter steken (of paperclip) en voorzichtig naar buiten trekken maar!
 
nou dat randje zit vast aan t kaartje, maar ik ga morgen wel even kijken hoe of wat. Anders rij ik wel ff naar de dealer hier in de buurt
 
Update: kan prutsen wat ik wil, kaartje gaat er niet uit. Wel na het starten vanmorgen ineens weer navigatie beschikbaar:dankje:. Ook zie ik ineens tussen mijn tellers de rijrichting en straatnamen (zeg maar een soort analoge navigatie). Dit stond er eerst niet.:pieker: Ik zocht er al naar hoe ik dit tevoorschijn kon toveren, maar kon t nog niet vinden. (kon alleen display schakelen tussen telefoon en temp/verbruik/snelheid etc). Na ja...mysterieus.

Alleen dat kaartje hė....ga toch maar even langs de dealert
 
Update2: kaartje is eruit :yeehaa:. Bij de lokale dealer geweest, die kreeg t met een pinnetje en een tangetje voor elkaar. Was idd een soort clipje wat om de sd card gevouwen zat. Waarschijnlijk een anti-diefstal beveiliging.
Bedankt voor t meedenken
 
Bovenaan Onderaan