Amundsen Het grote Amundsen-topic

EdK

Forumguru
Tsja dan zal je een ander kaartpakket moeten downloaden die kleiner is dan de 8Gb

Of een nieuwe SD kaart bij de dealer aanschaffen ! (duur)

Kunt wel bij een ander een SDkaart aanschaffen maar die gaat niet werken op je amundsen.
Het waarom is al vele malen hier op forum beschreven
 

goom

Lid
Ja ik weet het dat het erg moeilijk is om de kaart te kopieren. Weet ook dat er verborgen bestanden inzitten.
Als ik wist hoe je die zichtbaar kan maken dan is een kaart kopieren naar een grotere sd kaart een mooie optie.

Maar is er een ander model vw die een amundsen van 2014 heeft?
 

EdK

Forumguru
Verborgen bestanden is er maar één en is zichtbar te maken in je windows file explorer ( view - hidden files )
Maar dat is niet het probleem dat je niet elke SD kaart kunt gebruiken
Ergens op de orginele sd kaart is een kenmerk geplaatst die ervoor zorgt dat de sd schijf wel of niet word geaccepteerd.

Maar is er een ander model vw die een amundsen van 2014 heeft?
Ga je niets mee opschieten, kom je weer op zelfde downloadsite terecht
De beperking is je SD nu tov de 14Gb die je er op wil hebben, dus zal je op zelfde site naar een optie met minder landen moeten zoeken die wel op die 8Gb sd kaart van je past.
Dus niet meer geheel europa maar dus naar benelux met duitsland frankrijk oid ( meerdere keuze's )
 

EdK

Forumguru
Dankjewel
Waar staan ze op de vw site eigenlijk?. ofwel hoe kan ik ze zelf volgende keer vinden?
Als je nu volgende keer @Rainesh vor je tekst zet dan krijgt hij een melding zodra hij weer op forum is en ziet hij je tekst meteen, anders is het afwachten tot hij het eens leest
 
Zeker, zal wel even duren (Aliexpres....)
Nou de SD-card extender heeft het 2-3 weekjes gedaan en is nu alweer kapot. Ik had hem zo gemaakt dat hij onder in het dashboard kastje lag waardoor je er makkelijk bij kon. Nu herkent hij de sd-kaart die er in zit al niet meer. Ik denk dat ik er met een gatenzaag een gat in boor.
 

jetipo

Nieuw lid
Ik heb deze week de Amundsen MIB2 in mijn Rapid Joy (2017) voorzien van een update van de POI. Dit moest via het sd kaart 2 slot. Sindsdien kan ik dit slot niet meer gebruiken voor muziek, want nadat ik een sd-kaart 2 als bron bij media aangeef krijg ik steevast de volgende melding:
SD kaart 2: bestanden voor softare-update zijn beschikbaar

SD kaart 1 lsot wordt gebruikt voor de kaarten navigatiesysteem.

Wat nu? Ik wil slot 2 weer graag gebruiken voor muziek.
 

jetipo

Nieuw lid
Hartelijk dank voor jullie reacties.

De POI-bestanden verwijderen heb ik gedaan, maar dat maakte niks uit. De kaart stond ook niet op lock. Ondertussen heb ik het aan iemand gevraagd die bij een VW-garage werkt. Wat blijkt? Als je het kaartje met de updates in het slot van de Amundsen stopt en gaat updaten, dan schrijft de Amundsen 'stiekem' een code bij de bestanden op het kaartje. Deze code zie je niet wanneer je het sd-kaartje weer gaat voorzien in je pc van muziek. Ik had dus die updfate naast de bestaande muziek op het kaartje gezet. Dus iedere keer als ik dat kaartje selecteerde zag die Amundsen die code en dacht het apparaat dat er een update kwam. Oplossing: FAT32 formatteren, maar niet de snelle methode, want die werkt niet voor die code.

Alles werkt weer.
 
Mensen, ja het is een feit ik heb weer een nieuwe Fabia Style besteld. Hij komt in September (model 2020\2021).
Ook hier zit een admunden radio op.

Nu heb ik 2 vragen

1 Word het nu standaard met DAB+ geleverd ?
(bij de vorige was dit een optie en heb ik dat erbij gekocht.)

2 Zit smartlink (mirrorlink) er nu standaard op want ik zie het niet als een optie terug in de lijst met extra opties ?
(Bij mijn huidige fabia was het een optie maar heb ik het uiteindelijk niet gedaan)

Ben gewoon benieuwd.
Groetjes Hotwheels
 

jongetje

Forumguru
Is het geen idee dat alk Amundsen systeem zijn eigen topic krijgt? Het wordt alleen maar onoverzichtelijker met alle verschillende versies en sinds kort ook een versie met ingebouwde opslag voor de kaarten.
 

jongetje

Forumguru
Volgens mij is dab nog niet verplicht. Een artikel van 2 jaar geleden zegt niets in dit geval. Als ik snel zoek is het pas vanaf 21 december 2020 verplicht.

Al zou je als fabrikant er wel al op moeten voorsorteren, anders mag je je voorraadmodel straks niet verkopen als nieuw.
 
Bovenaan Onderaan