Amundsen Het grote Amundsen-topic

Ik wil muziek (MP3 of FLAC) op mijn Amundsen (Kodiaq 2020) gaan afspelen door gebruik van SD slot 2.
Ik heb in het forum en op externe websites gezocht naar welke sd kaarten geschikt zijn en lees verschillende antwoorden.

Wie kan mij uitsluitsel geven welke grootte (gb) en soort gebruikt kan worden?

Ik had mijn oog bijvoorbeeld laten vallen op: Kingston Canvas Select Plus MicroSDXC UHS-I 128GB + Adapter.

Tips zijn welkom!

Fat32 geformatteerd SD kaartje werkt prima, zit bij mij in SD slot 2. Heb alles in de root staan. Geen mapjes gemaakt. Of FLAC werkt weet ik niet, daarvoor mis je de CODEC denk ik. FLAC op een auto radio is ook een beetje overkill.
 

hemi24

Forumguru
Fat32 geformatteerd SD kaartje werkt prima, zit bij mij in SD slot 2. Heb alles in de root staan. Geen mapjes gemaakt. Of FLAC werkt weet ik niet, daarvoor mis je de CODEC denk ik. FLAC op een auto radio is ook een beetje overkill.

... en dat staat op blad 117...

:koffie:


66A57A2A-3C63-4F4C-8B35-595B49C27983.png
 

Yrreb

Lid
Fat32 geformatteerd SD kaartje werkt prima, zit bij mij in SD slot 2. Heb alles in de root staan. Geen mapjes gemaakt. Of FLAC werkt weet ik niet, daarvoor mis je de CODEC denk ik. FLAC op een auto radio is ook een beetje overkill.

Ik heb het Canton sound systeem en FLAC lijkt mij het beste resultaat te geven. Maar MP3 320kb geeft ook al een mooi geluid.
 

Rosinfield

† In Memoriam
@EdK Het werkt ook met een WD 500 Gb schijf. Heb er zo'n 65 Gb aan muziek op gezet. Nog wel een heel karwei, want wanneer je de mappen kopieert uit een Itunes bibliotheek, wordt alleen de eerste map afgespeeld. Moest dus alleen de mp3's zelf er op zetten.
 

EdK

Forumguru
@Rosinfield das mooi dat het werkt.
Maar heb je dan een WD laptopschijf ? Of een 3,5 inch schijf in USB bracket ?
Bij mijn Yeti en nu ook met de Fab kreeg ik het niet voor elkaar, de spanning van de USB poort was gewoon net te laag.
Je hoorde de schijf dan opstarten en weer uitgaan en weer opstarten...
Nu met de T5 SSD extern van Samsung werkt het probleemloos
En heb dus de CD's in MP3 formaat per groep in een map staan.

En heb ik map 1 (Marillion) beluisterd dan schakelt hij automatisch over naar de volgende map Queen
 
... en dat staat op blad 117...

:koffie:


Bekijk bijlage 78017

Naar aanleiding van dit bericht heb ik ook de handleiding van de octavia die ik volgende week ga krijgen gedownload. Die 5.1 weergave bij FLAC formaat viel me namelijk op.

Is dit ooit door iemand getest? Is 5.1 weergave van flac bestanden inderdaad mogelijk???

Nu ik er over nadenk vermoed ik dat dit niet echt mogelijk is. Oftewel dat dat formaat weliswaar ondersteund wordt, maar dat het gedownmixed wordt naar normaal stereo.
 

goom

Lid
Tot nu toe kon ik elk half jaar een update downloaden voor mijn amundsen
Echter vanaf begin dit jaar kan ik alleen een update downloaden van medio vorig jaar en daarna niet meer.
Wie weet hoe dit zit?
En kan mij vertellen waar en hoe ik een nieuwe update kan downloaden of verkrijgen?
 

Rallye

Forumguru
@goom Dit komt me niet bekend voor. Krijg je een een foutmelding? Is je SD-kaart te klein?

Welke Amundsen heb je? MIB1 of MIB2? Of anders: wat is het jaar/de maand wanneer je auto gebouwd is?
 

goom

Lid
Ik heb een octavia III van april 2014
Tot nu toe kon ik altijd een nieuwe updatefiles downloaden
ik krijg nu alleen de mogelijkheid van een ebstand van mei 2019
 

goom

Lid
ehh waar moet ik dan op die site zoeken? en staat daar ook de amundsen?
moet je dezelfde vin code invoeren?
 
Bovenaan Onderaan