Amundsen Het grote Amundsen-topic

dirkie996

Forumguru
Gisteren de amundsen( 8" scherm) geüpdate ( 2017/2018) en ging probleemloos. Het zipbestand heb ik direct laten uitpakken op het sd-kaartje, en het werkt zo.
Als iemand zoals ik, dat kan ( lees: geen computerfreak), maar wel met de tips van het forum, kan het niet zo moeilijk zijn:D
 

rick_l

Lid
Iets buiten het updaten.

Vandaag mijn nieuwe Octavia opgehaald. 7 km op de teller. Heerlijk.
Dus ook de upgrade van het Amundsen gehad.

Maar ik kan de AM zenders nergens vinden.
Weet iemand wat ik over het hoofd zie?
 

rick_l

Lid
Oh jawel hoor.
Groot nieuwsradio bijvoorbeeld.

Maar normaal had ik een Am knop en veranderde ik de band door nog een keer op de radio knop te drukken. Maar nu vind ik hem niet. Niet een van de dingen waar je op let bij een proefrit.
 

rick_l

Lid
Tja, ware het niet dat mijn auto net 1 dag oud is. Hier moet ik weer 180000 km mee doen.

Maar het ging me ook niet of er iets te vinden was op de AM, maar of hij er was. Ik kan hem eventueel ook streamen natuurlijk. Oplossingen zijn er wel. Ik zal de zenders zelf niet missen, maar vrouwlief wel. En daarmee zien jullie vast mijn probleem ;)

Maar ik kan gewoon het knopje niet vinden en ik vroeg me af of ik niet voor niets aan het zoeken ben.
 

Rallye

Forumguru
Ik zal de zenders zelf niet missen, maar vrouwlief wel. En daarmee zien jullie vast mijn probleem ;)

Maar ik kan gewoon het knopje niet vinden en ik vroeg me af of ik niet voor niets aan het zoeken ben.

Het instructieboekje voor de 2017-Octavia, zie https://ws.skoda-auto.com/OwnersMan...l/Octavia/A7_Octavia_OwnersManual.pdf#page146, heeft het alleen over FM en DAB. Er zal dus wel geen AM meer opzitten.

Het lijkt er dus op dat je voor niets zoekt, en je vrouw zult moeten missen. Of lees ik iets verkeerd?:D
 
het probleem met een "algemeen topic" van 148 pagina's en meer is dat het geen eenvoudige zoektocht meer mogelijk maakt.
Ik ga dus maar proberen mijn vraag hier te plaatsen, en hopen dat iemand erop antwoordt desnoods met een link naar het hiervoor reeds ergens (onvindbare) geposte antwoord:

IS er een lijst met nuttige plaatsen op een amundsen (o3 facelift, bouwjaar 2017, met Amundsen)
zoals "winkels" , "musea", "pretparken", etc...
En: zoja hoe navigeer je ernaartoe
Zoneen: (hoe) krijg je ze erop?

op het SD-kaartje wat meegeleverd is vind ik volgens mij dat er weldegelijk POI bestanden op staan...
maar ik vind ze niet in de navigatiesoftware...

(op het kaartje staan ze hier: E:\maps\00\nds\product\Exx\POI.NDS
(met Exx zijnde E1 /E2 / E3 / E4 / E5 / E6 / E8 / E10 / E11 / E12 en E13 ; vermoedelijk is elke Exx een land...)
Deze file is een SQLITE databank, maar met een paswoord erop.. ik kkan dus niet met zekerheid zeggen wat het is, maar vermoedelijk dus een inventaris van nuttige plaatsen...
 

rick_l

Lid
het probleem met een "algemeen topic" van 148 pagina's en meer is dat het geen eenvoudige zoektocht meer mogelijk maakt.
Ik ga dus maar proberen mijn vraag hier te plaatsen, en hopen dat iemand erop antwoordt desnoods met een link naar het hiervoor reeds ergens (onvindbare) geposte antwoord:

IS er een lijst met nuttige plaatsen op een amundsen (o3 facelift, bouwjaar 2017, met Amundsen)
zoals "winkels" , "musea", "pretparken", etc...
En: zoja hoe navigeer je ernaartoe
Zoneen: (hoe) krijg je ze erop?

op het SD-kaartje wat meegeleverd is vind ik volgens mij dat er weldegelijk POI bestanden op staan...
maar ik vind ze niet in de navigatiesoftware...

(op het kaartje staan ze hier: E:\maps\00\nds\product\Exx\POI.NDS
(met Exx zijnde E1 /E2 / E3 / E4 / E5 / E6 / E8 / E10 / E11 / E12 en E13 ; vermoedelijk is elke Exx een land...)
Deze file is een SQLITE databank, maar met een paswoord erop.. ik kkan dus niet met zekerheid zeggen wat het is, maar vermoedelijk dus een inventaris van nuttige plaatsen...
Ja die is er zeker.
Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar op het moment dat je een bestemming gaat invoeren, kun je dat wijzigen in andere types. Standaard staat hij op die vreselijke free Text invoer, maar je kan het ook per land etc doen en per type bestemming. Schijnbaar kun je ook je eigen poi 's nu uploaden.
 
THX! net even gaan zoeken, en je hebt gelijk!
een "lijst" met categorieen is niet zichtbaar, maar zoeken lukt goed !
je wil niet weten hoeveel uur ik hiervoor al hebben zoeken, met het boekje op schoot, in de wagen vloekend op de navi!
 

rick_l

Lid
THX! net even gaan zoeken, en je hebt gelijk!
een "lijst" met categorieen is niet zichtbaar, maar zoeken lukt goed !
je wil niet weten hoeveel uur ik hiervoor al hebben zoeken, met het boekje op schoot, in de wagen vloekend op de navi!
En die lijst moet er ook zijn hoor. Ben ook even bezig geweest om hem in een andere instelling te krijgen. Als ik er aan denk, zal ik morgen kijken of ik de setting kan vinden.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Vraagje!

De Amundsen in mijn O3 uit 2013 doet soms wat vreemd. Wat is vreemd?
Ik heb altijd het 'car' / verbruik scherm geselecteerd tijdens het rijden.
Echter wil het wel eens voorkomen, dat als ik de auto weg heb gezet en hem de dag erop weer start, dat het scherm versprongen is naar de wagenstatus ipv. verbruik.

Enig idee hoe dit mogelijk is of wat de achterliggende reden hiervan is?
 
Mijn Amundsen+ heeft ineens 0 GPS ontvangst.

Ik lees dat je dan de GPS module moet vervangen die volgens mij in de haaienvin zit.
Of de spanning een paar minuten van je radio halen.

Achterop zit een simpele blauwe (coax?) connector.
Daar kan toch gewoon een simpele antenne op zoals deze
Raar dat zo'n antenne kapot gaat want zo veel zit daar niet in toch.

Iemand tips wat ik nog meer zou kunnen doen om een reset of zo te geven ?

En gaat die Amundsen+ niet op slot als de spanning eraf gaat ?
Ik heb geen PIN code of zo hiervoor...
 
Bovenaan Onderaan