Amundsen Het grote Amundsen-topic

Nee, op geen enkele weg meer.... vreemd zal morgen eens kijken of het een instelling is die veranderd is maar volgens mij niet.

Vandaag nog eens gekeken, binnen bebouwde kom en provinciale wegen gewoon netjes Max snelheid melding maar zodra ik de snelweg op ga niets meer, blijf het vreemd vinden.

Bug in kaartmateriaal ?

In November maar eens kijken met nieuw kaartmateriaal, wijziging A1/A6 is ook nog niet meegenomen in huidige kaartmateriaal.
 

EdK

Forumguru
wijziging A1/A6 is ook nog niet meegenomen in huidige kaartmateriaal.
Is zelfs bij de laatste TT update nog niet meegenomen !!!
Tsja helaas zo'n ding bedrijfsmatig met zo'n gps kassie dat ze weten waar ik uithang

Maar wees blij dat ze grote borden boven de weg hebben hangen met waar je naar toe kunt gaan.....:lezen::pieker::jaja:
 
Probeer de kaarten er eens opnieuw op te zetten?


Heeft niet geholpen

Op binnen-, provincialewegen en op/afritten snelweg wel melding Max snelheid maar zodra je daadwerkelijk de snelweg oprijd verdwijnt de melding.

Dus op de oprit naar snelweg netjes 100km/u melding en zodra je invoegt op de snelweg weer weg.....

Geef het op, kijken hoe het is met de volgende update.

Kan ik dit nog ergens melden als bug ?
 

cortrans

Forumguru
ik ook........................................................................................................... op de bordjes langs de weg:maakmegek:
 

Okki

Donateur
De vorige versie van mijn navi gaf ook niet op alle wegen de snelheid aan....ik heb dit opgelost door op de borden te kijken...mede omdat ik de navigatie niet constant aan heb staan. Soms kloppen de snelheden ook niet.

Verkeersbord herkenning met vermelding in de maxidot zou een betere oplossing zijn.
 

EdK

Forumguru
Verkeersbord herkenning met vermelding in de maxidot zou een betere oplossing zijn.
gewoon je ogen op de weg houden en met je eigen ogen de borden lezen....
En als Navi zegt op een 3 baans weg links aanhouden dan niet op die meest linker baan gaan rijden maar ff verder kijken hoeveel banen en voor links aanhouden zijn en dan hier weer rechts van aanhouden.
Zou de doorstromong op de wegen ook een stuk vlotter verlopen.....
 

Okki

Donateur
Je had beter mijn eerste alinea kunnen citeren....dan blijkt dat we op 1 lijn zitten :troost:
 
Laatst bewerkt:

dj.verhulst

Forumguru
ik heb een grotere geheugen kaart gekocht omdat via de download applicatie de kaart te klein zou zijn , ik moet die op fat32 formateren en 4 kb ?? zou het schelen als de nieuwe kaart 80mb/s haalt en het originele slechts 10 a 15 mb/s dat ie sneller opstart en dingen inlaad ??
 

Rallye

Forumguru
ik heb een grotere geheugen kaart gekocht omdat via de download applicatie de kaart te klein zou zijn , ik moet die op fat32 formateren en 4 kb ?? zou het schelen als de nieuwe kaart 80mb/s haalt en het originele slechts 10 a 15 mb/s dat ie sneller opstart en dingen inlaad ??

Zie ook het door @dj.verhulst gestarte aparte topic https://www.skodaforum.nl/forum/i/gezeik-met-update-admunsen.34004/#post-718527. Daarom ook hier nog maar eens: je moet een origineel kaartje gebruiken voor de Amundsen. Dit in tegenstelling tot de Columbus. Mocht het originele kaartje te klein zijn, dan kan hij worden geformatteerd met een kleinere blokgrootte of kun je landen verwijderen.
 

Okki

Donateur
Blijft met die steeds groter wordende kaarten toch jammer dat Skoda hier niet in tegemoet komt door een update / omruiling naar een groter leeg geschikt kaartje aan de bieden
 

Rallye

Forumguru
Valt allemaal op te lossen door de kaarten gewoon echt gratis te maken. Wat ik me wel afvraag: bij VW zijn de kaarten voor (het equivalent van) de Amundsen (en de Columbus) wel gratis (tot vijf jaar na uit productie nemen van de navi). Toch zit je ook daar ook, zo neem ik aan, met de grootte van de beveiligde kaart bij de Discover Media (de Amundsen van VW). Hoe doen ze dat daar dan?
 

EdK

Forumguru
Waarom wil VAG die kaartupdates nog steeds in eigen hand houden blijft telkens mijn vraag !?
Er zijn al autofabrikanten die dit bij derde neer leggen en dit gaat gewoon stukken beter !
Met de Zenec is dit ook het geval, maar bij die zelfde toko in kaarten zitten ook al automobiel leveranciers.

https://www.naviextras.com/shop/portal/deviceSelect kun je zien welke toko's , en ja bij Zenec betaal ik voor een update.
Maar als ik een update ouder neem dan heb ik vaak aanbiedingen en heb ik zeer recente update's voor 60 eurie.
En ja bij VAG met de MIB heb je ze nu gratis maar kom je vaak nog nergens als ik dit zo hoor, dan liever maar 60 eurie betalen en ergens komen met de Navi.

En als VAG het dan ook nog zo afspreekt zoals Zenec dit heeft gedaan , dan heb je bij in gebruik nemen van je navi een maand de tijd om GRATIS het allernieuwste kaartmateriaal er op te zetten en hierna ga je dan pas betalen.

Hoe simpel zou het kunnen zijn voor VAG en tevens hiermee een stuk ergenis bij zijn klanten weg te halen.....

Op zijn SKODA's gezegd.........Simply Clever
 

Rallye

Forumguru
Nou, juist dat betalen was één van de grote ergernissen. En ook een beetje belachelijk, zelfs als het zo geregeld zou zijn als bij Zenec: bij een TomTom van €129,- krijg je levenslang gratis updates, maar bij een auto van € 30.000 moest je tot voor kort voor kaarten elk jaar een bedrag overmaken waar je twee TomToms voor kunt kopen. En bij Google is de kaart gewoon "gratis".

Bovendien: VW heeft het juist niet in eigen hand gehouden, daar zit het gewoon bij Here (zie http://www.navigation.com/is-bin/IN...t=application/ApplicationFrame_campaign_light).
 

EdK

Forumguru
http://updateportal.skoda-auto.com/

How often navigation maps and other software are updated?

Navigation maps are updated twice a year; other software updates (e.g. Bluetooth, MirrorLink™or Station Logos) are updated irregularly, if needed.

How to initiate a modification of navigation maps (missing streets, street numbers, etc.)?

Use tools designed by HERE company that is a supplier of navigation maps for ŠKODA navigation systems. The HERE Map Creator can be found under the following link (http://mapcreator.here.com).
 

EdK

Forumguru
Nou, juist dat betalen was één van de grote ergernissen.

Volgens mij was de ergenis nog niet eens het betalen, maar meer de hoogte van het bedrag en dan nog oude kaarten hebben.

En bij Google is de kaart gewoon "gratis".

GRatis ?? denk je nu werkelijk dat dit gratis is ?
Wat voor gegevens laat je tijdens het rijden met google maps achter op hun BB database ??
En wat verdienen zij uiteindelijk aan die gegevens die jij (on) bewust bij hun achterlaat ?
 

Rallye

Forumguru
Ik had het woord "gratis" niet voor niets tussen aanhalingstekens gezet. Je ruilt inderdaad wat privacy uit tegen een handige service. Veel mensen kiezen hier bewust voor, of zijn daarin niet geïnteresseerd en vergelijken dus wel de "gratis" Google-apps met de betaalde kaarten van VAG/Here. En die laatste zijn dan dus duur en verouderd.
 

dj.verhulst

Forumguru
ik wil ook geen google ivm dat mega privacy lek. en vind het wel fijn zo'n systeem in de auto het zit er in , kan je niet vergeten. het werkt best goed, een tomtom is net wat vlotter en makkelijker maar vergeleken met veel systemen in andere auto's werkt het best goed, alleen de opstart snelheid mocht wel wat vlotter..
 

Rosinfield

† In Memoriam
Privacy lek? Geen sprake van. Men gaat volkomen vrijwillig zo'n deal aan of niet. Doe je dat, dan is er volledige transparantie over dat er van alles van je bekend is. Boeit dat je niet, dan kun je mooi van die diensten gebruik maken.
Wil je het niet, dan gebruik je ze niet en verzin je iets anders.
 
Bovenaan Onderaan