Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rayman

Nieuw lid
@DeNnZ Vreemd genoeg zit er waarschijnlijk een kleine fout in de link van Skoda. Wanneer je de M van Maps aanpast in een kleine m (onderkast) dan werkt het wel.
 
Laatst bewerkt:

Fweijers

Nieuw lid
klopt gewoon het originele kaartje gebruiken
in de pc leegmaken (verwijderen) niet formatteren!!
je vin nummer invoeren kaarten downloaden op pc
uitpakken op sd en klaar ist ongeveer 45 minuten en de nieuwe kaarten staan erop Gratis

Ik heb helaas niet het originele kaartje, en de garage waar de Skoda vandaan komt ook niet meer. Helaas.
 

Rallye

Forumguru
Kost nu weer €199,-. Was een poosje in de aanbieding voor €99,-.
Of even op dit forum of internet zoeken voor iets voordeligers.......
 

Welske

Lid
Goededag allemaal.
Ik ben net nieuw hier en sta op het punt een octavia combi 1.6 diesel (110pk) voor de lease te gaan bestellen. Nu is natuurlijk de vraag of er nog echt specifieke dingen zijn waarop ik moet letten. Maar nog belangrijker, hoe bevalt hier de admunsen navigatie ?
Meerprijs voor een columbus vind ik nogal groot en wilde ik eigenlijk niet doen. Ik neem aan dat de admunsen ook doet waarvoor ie gemaakt is of vergis ik me ?
 

Rallye

Forumguru
Het ding heet Amundsen, maar goed.;)

Om op je vraag terug te komen: wat wil je van je navi? Alleen navigeren? Dan werkt een Amundsen goed. Wil je meer? Meer connectiviteit, grote harde schijf voor je muziek, wifi? Dan is een Columbus beter.

Tip voor de toekomst (nu heb je er nog niet zoveel aan): zorg dat Smartlink is geactiveerd.
 

Welske

Lid
Ok rallye, thnx voor de tip.
Inderdaad navigeren in hoofdzaak.
Grote harde schijf ivm muziek zal niet zo nodig zijn. We twijfelden mbt de "carstick", de verkoper zei ons dat we daar momenteel nog niet veel aan hadden.....is dat de smartlink waarop jij doelt rallye of is dat weer wat anders ? Ben niet zo technisch aangelegd...heb weer andere kwaliteiten.
 

Ericw

Forumguru
Vraagje: ik heb net een campingbestand d.m.v. een POI (via de "bekende" VW site omgezet naar juiste bestand) op m'n navi (MQB platform) geïnstalleerd (navi gaf aan dat het gelukt was) en zie het bestand ook staan als ik naar systeem informatie ga, maar ik zie hem nergens als optie binnen m'n navigatie? Kan het ook nergens selecteren.
Iemand enig idee wat er niet goed gaat of waar ik het wel zou kunnen vinden?
 

Rallye

Forumguru
@Welske Smartlink is om het scherm van je telefoon weer te kunnen geven op je navi (Android Auto of Apple Carplay). Die carstick geeft je radio internettoegang. Veel weet ik daar niet van (mijn Amundsen is ouder en heeft dat niet). Misschien dat anderen daar meer over kunnen uitleggen.

@Ericw Over die POI's is een apart topic. Misschien even de zoekfunctie?
 

TurboT

Forumguru
Hoe updaten jullie de navigatie. Volgens de handleiding moet ik via het menu update software doen. Alleen hij geeft dan aan dat hij de sdkaart niet ziet.
Echter als ik de navigatie aandoet zie ik wel de versie ece1 2017/2018.
 

Rallye

Forumguru
De Amundsen (ervan uitgaande dat je een MIB-Amundsen hebt) navigeert vanaf de SD-kaart. De SD-kaart met de nieuwe navigatiegegevens erin doen is dus voldoende. Dit in tegenstelling tot de Columbus, die de inhoud van de SD-kaart eerst moet kopiëren naar de HD (die een Amundsen niet heeft).

Waar in de handleiding lees jij dat je updates van kaartmateriaal via het menu update software moet doen? Alleen software-updates van de navi zelf (die ik overigens nog niet heb hoeven doen) moeten via dat menu.
 

busje

Lid
Het ding heet Amundsen, maar goed.;)

Om op je vraag terug te komen: wat wil je van je navi? Alleen navigeren? Dan werkt een Amundsen goed. Wil je meer? Meer connectiviteit, grote harde schijf voor je muziek, wifi? Dan is een Columbus beter.

Tip voor de toekomst (nu heb je er nog niet zoveel aan): zorg dat Smartlink is geactiveerd.

ik heb in de amundsen een 64 GB sd card met 300 cd erop in 256 bit en dat werkt 100% ook alle cd hoesen komen er goed op en wisselen gaat in 1 sec. echt een super apparaat die amundsen
 

busje

Lid
is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de onnodige landen kan verwijderen van de sd card amundsen
want wat moet ik met al die landen waar wij toch nooit komen
 

Ajwesters

Nieuw lid
Even een vraag. Als ik nu kijk zie ik twee updates klaar staan:

ECE 2017/2018 (12,00GB)
en
ECE 2 2017/2018 (5.00GB)

Waarbij de eerste allemaal landen staan en bij de tweede verder niets. Iemand idee wat het verschil is??
 

Renkie

Forumguru
Leuk topic.
Ik kwam via Google hetzelfde idee tegen. Net ff geregeld via deze links. Werkt erg mooi!
Je hebt ook bestandjes per soort flitser (50, 60, 70, 80 zone) maar dan moet je ze per stuk inladen. Ik heb gewoon 1 groot bestand gedaan.

Basis instructies
http://www.vwgolf.net.au/showthread.php?27941-MIB-II-Custom-POI-s-Speed-Cameras-etc

Forum met flits info
https://www.digital-eliteboard.com/...t-ohne-aktivierung.141936/page-4#post-3244673

Online OV2 (TomTom) naar KML converter
http://www.poieditor.com/poi_convert/ov2-to-kml/

En VW site
http://rollout.volkswagen.de/content/de/brand/de/navigation/discover-pro/poi-listen-sammlung.html
 

Renkie

Forumguru
Even een vraag voor de mensen die dit werkend hebben.

Horen jullie ook een geluidje bij de POI?
Ik merk/hoor dat het volume omlaag gezet wordt maar ik hoor nu niet echt een heel duidelijke melding om eerlijk te zijn.
 
Bovenaan Onderaan