Amundsen Het grote Amundsen-topic

rick_l

Lid
Ik heb nu ook Griekenland eruit gegooid. Ook een MIB1 overigens als ik dat hier zo lees.
Ik durf het kaartje niet te formatteren moet ik zeggen.
 

jongetje

Forumguru
Misschien massaal bij skoda/pon een vraag/ klacht indienen. De kaarten worden natuurlijk alsmaar groter en blijkbaar is er op het formaat van de kaartjes bezuinigd. Lijkt mij vrij eenvoudig door ze op te lossen
 

Caby

Forumguru
Heb net getest en alles blijkt te werken. Is wel trager geworden kan dat?
Bij het overzetten had ik op 99% wel een paar foutmeldingen maar heb ze 'overgeslaan' en het lijkt geen negatief effect te hebben op de werking.
 

DeNnZ

Forumguru
Ik probeer de originele nieuwe nav bestanden te downloaden vanaf de portal, maar ik krijg op al mn browsers (Safari, Chrome en Firefox) allemaal dezelfde foutmedling:
"BlobNotFoundThe specified blob does not exist. RequestId:68733cbc-0001-00fd-26ac-f254f7000000 Time:2017-07-01T20:57:09.8043477Z"

Iemand een idee waar dit aan ligt?
 

Rallye

Forumguru
Nee, heb je het al bij Here/VW geprobeerd?
Krijg je de foutmelding overigens bij het downloaden of bij na het invoeren van je VIN?
 

DeNnZ

Forumguru
@Rallye Ik krijg de melding nadat je de 'Legal Terms' voor de download hebt geaccepteerd (dus na de klik op " Yes, download").
Bij VW heb ik het nog niet geprobeerd..

Maar ik probeer te achterhalen waarom deze bij mij niet werkt en bij anderen wel..
Overigens werkte de download van ECE 2017 wel gewoon...
 

DeNnZ

Forumguru
Bedankt @Rallye
Ik had op de dag van release deze link (gevonden op Briskoda) ook geplaatst omdat ik dus de foutmelding kreeg via de portal, ik dacht dat dit een bug was...

Maar ik heb zo'n autistisch trekje dat ik dan tóch de originele van de website wil hebben, waarom? geen idee, dan is mn leven gewoon wat completer denk ik ;)
Gek genoeg lijkt deze link exact dezelfde te zijn als waarnaar ik doorgelinkt word vanaf de portal..
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben een groot deel van de dag bezig geweest dit topic door te lezen, ivm de Amundsen in mijn bestelde Fabia 3.
Daarbij stuitte ik op de problemen bij het updaten via OSX en de oplossing waarbij via de terminal bestandjes worden weggehaald. Ik kwam een elegantere oplossing tegen, waarbij je er op voorhand op eenvoudige wijze voor kunt zorgen dat het ook via OSX goed gaat met updaten. Wel in het Duits helaas:

http://www.skoda-portal.de/index.ph...hrt-ihr-ein-kartenupdate-mit-einem-mac-durch/

Mij lijkt dat dit simpeler is en ook zou moeten werken
 

Fweijers

Nieuw lid
Beste forum leden,
ik heb al redelijk wat tijd geprobeerd antwoord te vinden op de volgende vraag: hoe bepaal ik welk type navigatie apparaat ik in mijn auto heb?

  • Auto: Skoda Octavia 2 uit 2012.
  • Audio/navigatiesysteem: Amundsen+
En als ik de SETUP knop langer ingedrukt hou lees ik:
  • West europe 0038
  • Onderdeelnummer 3T0035192E
  • Softwareversie 0263
  • Hardwareversie H34
  • Navigatiegegevens onderdeelnr 3AA919866
  • Versie 0038

Ik denk dat het om een RNS310, of RNS315 gaat:
https://smartworldcompany.com/how-t...agen-car-radio-infotainment-system-head-unit/

Vervolgvragen: ik probeer een SDkaart te formatteren, maar de unit kan telkens de kaart niet lezen. Het gaat om een SD kaartje 16GB, HC class10, geformatteerd in FAT32, maar ook ExFat. Beide niet herkend. Wel op een MAC gedaan... dat zou het nog kunnen zijn.
Hoe moet het kaartje geformatteerd worden?

Ik heb al nieuwe kaarten gedownload, deze map: STD2_820_EU1_201718

Bedankt voor eventuele tips!
 

Roeland80

Forumguru
Je hebt een Amundsen+ wat ik ook via PM aangegeven had...

Ook heb ik je uitgelegd dat je niet zomaar een sd kaartje kan pakken en daar zomaar kaarten op kan zetten. En dat formatteren niet helpt......

Je moet hier speciale SD kaartjes voor hebben die je radio herkent als zijne navigatie kaartje.

Groeten Roeland
 

busje

Lid
klopt gewoon het originele kaartje gebruiken
in de pc leegmaken (verwijderen) niet formatteren!!
je vin nummer invoeren kaarten downloaden op pc
uitpakken op sd en klaar ist ongeveer 45 minuten en de nieuwe kaarten staan erop Gratis
 

Roeland80

Forumguru
klopt gewoon het originele kaartje gebruiken
in de pc leegmaken (verwijderen) niet formatteren!!
je vin nummer invoeren kaarten downloaden op pc
uitpakken op sd en klaar ist ongeveer 45 minuten en de nieuwe kaarten staan erop Gratis

Klopt helemaal als je een MIB1 systeem of MIB2 systeem hebt....

voor de Amundsen+ en Amundsen geld dit helaas niet
 
Hallo All,

Ik heb dit gisteren op mijn 5 weken oude skoda fabia gedaan (nummer 7 inmiddels )en het werkt op de Amundsen (MIB2)

1 Eerst de bestanden op POi Plaza gedownload (Ned/Belgie/Duitsland) (Mobiele/Vaste en traject).(ongeveer 9500 flitsers bij elkaar)
2 Vervolgens samengevoegt met een programmatje (Extra Poi) en gesaved als 1 file (Als Garmin CSV)
3 Daarna die file op de VW site geimporteerd (Ja VW omdat de skoda site voor geen meter werkt om pois te maken).
4 Vervolgens een juist icoontje erbij (van 16x16) dit omdat hij anders niks laat zien als het icoon groter is en dan lijkt het dat het niet werkt maar in feite werkt het wel maar hij kan alleen het icoontje niet handlen.
5 Zip uitpakken
6 Uitgepakte bestanden op de SD kaart zetten en de SD in je skoda stoppen
7 In de radio naar in setup Favorieten plaatsen importeren gaan en sd selecteren.
8 Wacht tot hij klaar is (ongeveer 10 sec)
9 In de radio naar setup > kaart gaan en deze nuttige plaats aanzetten. (je ziet hier rood wit verkeersbord met een camera erin in staan (onderaan de lijst)). deze selecteren en je zal nu op je navigatie kaart de flitsers zien.
Nu laat hij overall waar iets loos is wat geld kost :dankje:in ieder geval een icoontje zien. daarbij komt dat het wel iets heeft om op je amundsen die icoontjes te zien op de kaart.

Je kan ook alle type flitsers er per categorie in zetten, elk met eigen icoontje, maar dat gaat ten kosten van de 10 selecties die je tot je beschikking hebt in je amundsen dus ik heb dat niet gedaan.

En ik heb standaard Flitsmeister ook aan staan vanuit mijn binnenzak. Zodra er een bluetooth verbinding is. Dit gaat automatic aan dus heb er geen omkijken naar. (zelfde met spotify). Op lange ritten zet ik de phone in de houder zodat ik ook meldingen kan maken.

Note, ik rijd trouwens nooit te hard maar ik hou van informatie :-)

Gegroet
Hotweels :cheers:
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Leuk dat er weer een balletje opgegooid wordt omtrent de flitspalen als POI's in de navigatie te laden, zeker nu de vakantietijd weer aanbreekt!

Echter; hoe zie je in hemelsnaam of je een MIB1, MIB2 of MIB+ hebt, of welke type Amundsen zijn er allemaal?

Mooie note @Hotweels ; extra informatie is altijd handig, zeker in een onbekend gebied!
 
  • Leuk
Waarderingen: HJB

HarrieSkoda

Forumguru
Helaas lijkt het verhaal van @Hotweels niet op te gaan voor de Amundsen met klein scherm.
We hebben even wat foto's uitgewisseld en zijn erachter gekomen dat er gewoonweg wat functies/mogelijkheden missen tussen mijn Amundsen met klein scherm, en zijn Amundsen met groot scherm.

Wie-o-wie heeft het werkend gekregen op een Amundsen met het kleine scherm?
 

Frenkie

Forumguru
(Ja VW omdat de skoda site voor geen meter werkt om pois te maken).
Sterker nog, skoda heeft dat hele stuk ondertussen uit de website weg gehaald. Had twee maanden terug een mail gestuurd naar Skoda met de vraag hoe dit nou zou moeten werken (oud bestand inlezen en bijwerken), na een mail waarin mijn voertuig gegevens werden gevraagd nooit meer reactie gehad. Dan gebruiken we de VW site wel.
 
Bovenaan Onderaan