Amundsen Het grote Amundsen-topic

Gorbattjov

Senior Member
Vraagje mijn O3 gaat volgende week in productie ,ik heb wel navigatie met DAB+ maar geen columbus hoe heet dat navigatie systeem ik heb begrepen dat het geen Amundsen+ meer heet.
 

Rallye

Forumguru
Nee, het heet hoogstwaarschijnlijk Amundsen (zonder plus, dat was in de O2). Dat is altijd het "goedkope" navigatiesysteem van Skoda. De duurdere is de Columbus. Ik zeg "hoogstwaarschijnlijk" omdat ik niet weet of dat in de facelift O3 nogsteeds zo is.n de interieurplaatjes te zien zit daar een nieuwere versie van de navi in. De O3 is geïntroduceerd met de MIB1 Amundsen, van wk 22 2015 tot aan de facelift is de MIB2 Amundsen ingebouwd. De facelift zou dan MIB3 zijn?
 

Octaaf

Forumguru
Kan je de stem van mevrouw Amundsen+ ook aanpassen (VAGCOM misschien?)? is nu net Beatrix met Limburgs accent.
voor onze S2 (bj 2012)
 

Octaaf

Forumguru
Hoe kan ik checken welke software/kaarten ik heb in mij S2 (bj2012)?
vanochtend reed ik op een weg, die de navigatie (nog) niet kende
 

TurboT

Forumguru
Ik ga zondag mijn demo Rapid Joy van maart 2016 ophalen. Ik lees dat de Nieuwe Amundsen gratis navigatie updates heeft. Heeft De Rapid Joy versies deze nieuwe navigatie?
 

Fabia 123

Forumguru
Ik ga zondag mijn demo Rapid Joy van maart 2016 ophalen. Ik lees dat de Nieuwe Amundsen gratis navigatie updates heeft. Heeft De Rapid Joy versies deze nieuwe navigatie?
De Amundsen MiB2 navigatie heeft gratis updates. Onder dit topic staan verschillende topics waar update van Amundsen aan de orde komt.
Overgens lijkt het mij logisch dat de dealer bij aflevering de nieuwste update in de Amundsen heeft staan. Misschien even navragen?
 

Fabia 123

Forumguru
Dat lijkt mij ook, maar de dealer zegt direct "ja" op die vraag, of het nu zo is of niet.
En voornoemde dealer gaat vast geen update voor je doen, waarschijnlijk weet hij niet eens hoe dat zou moeten.
Je kunt beter het juiste topic hier lezen, en het zelf doen (dat is minder moeilijk dan je denkt), of iemand van het forum het laten doen.
Inderdaad bestaat het risico dat de dealer het vergeet. Ze kunnen het wel, doen ook navigatie updates tegen betaling.
Bij mij hebben ze op verzoek keurig de meest recente versie erin gezet en natuurlijk heb ik na aflevering gekeken of het klopt. Daarna kan je het zelf doen.
 

Octaaf

Forumguru
heb (snel, ok sorry, misschien had ik langer moeten zoeken) gezocht in de 136 pagina's, met zoeken "Samsung" en/of "geen internet". ik geeef het op. er is vast wel iemand die in 1 minuut kan uitleggen wat er anders moet, ipv uuuuuuuuuuuuuuren zoeken :)

amundsen+ systeem. Samsung (S6) telefoon kan wel aangemeld worden, telefoonboek ook gewoon beschikbaar, bellen en gebeld worden geen probleem. wel valt op de er een icoontje "3G" zichtbaar wordt, vreemd maar zal een reden hebben. maar hij schakelt de internetverbinding uit. dus ook geen whatsapp-berichten.

Moet ik was aanpassen aan de Amundsen+ en/of aan de Samsung?
 

SkodaHans77

Nieuw lid
heb (snel, ok sorry, misschien had ik langer moeten zoeken) gezocht in de 136 pagina's, met zoeken "Samsung" en/of "geen internet". ik geeef het op. er is vast wel iemand die in 1 minuut kan uitleggen wat er anders moet, ipv uuuuuuuuuuuuuuren zoeken :)

amundsen+ systeem. Samsung (S6) telefoon kan wel aangemeld worden, telefoonboek ook gewoon beschikbaar, bellen en gebeld worden geen probleem. wel valt op de er een icoontje "3G" zichtbaar wordt, vreemd maar zal een reden hebben. maar hij schakelt de internetverbinding uit. dus ook geen whatsapp-berichten.

Moet ik was aanpassen aan de Amundsen+ en/of aan de Samsung?

Ik weet niet of je de oplossing al hebt maar probeer in de auto eens in het telefoon menu bij telefoon instellingen deze op Handsfree te zetten ipv Primair. Dat heeft bij mij in een VW Passat geholpen. Je antenne ontvangst is dan iets minder maar je hebt wel weer internet.
 
D

Deleted member 24009

Ik heb 2 vragen:
- mijn navi geeft bij info aan versie 5L0051236P, 0730, ece1 2017 shield 2016-03 build 20
Heb ik dan de meest recente versie?
- weet iemand of en hoe het mogelijk is om bij gebruik van sd kaart in menu media ook de cd cover te laten zien? Nu zie ik alleen maar "mapjes" met de naam van de cd. Zou het wel handig vinden als ik ook de cd cover te zien krijg
 

Rallye

Forumguru
@Octavia1.6i : ik weet het antwoord op je vraag niet, maar heb je een Octavia II? Uit je onderschrift lijkt het of je een I hebt en dan past het sowieso niet.

@Stitch15 :
1) blader eens wat terug, daar staan screenshots van Amundsens met de meest recente versie;
2) volgens mij heeft dat met de naam van het album-plaatje te maken. Experimenteer eens met folder.jpg o.i.d. en een zo klein mogelijke bestandsomvang.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Tja, de manier waarop Skoda haar navi's aanduidt leidt inderdaad tot verwarring. De Amundsen is altijd de minst dure en de Columbus de dure. Van de Amundsen zijn er drie generaties: Amundsen (VW RNS310), Amundsen+ (VW RNS315) en Amundsen voor MQB (VW Discover Media), in de versie MIB1 en MIB2 (mogelijk MIB3 in de Octavia III FL). Jij hebt dus een MIB2-Amundsen. Het topic behandelt alle versies, dus dat is even opletten. Kaarten V9 zijn voor de oude, niet-MQB-versies.

Als je terugbladert kom je mijn foto tegen: https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-amundsen-topic.7009/page-132#post-659909 Daaraan zou je kunnen zien dat ik net zo'n Amundsen heb als jij en dat ik daarop de meest recente versie heb geïnstalleerd. En welke versie dat is: dezelfde als jij van je dealer hebt.
 
Bovenaan Onderaan