Amundsen Het grote Amundsen-topic

Je hoeft, in tegenstelling tot het bericht op de radio, niet naar de VW-dealer. De Skoda-dealer kan het ook. Wel moet het "onderdeel" (een DVD-doos met daarin een code en een handleiding) besteld worden. Ik zou toch vragen of ze even willen checken of Smartlink geactiveerd; je auto is vast al bij de dealer. Mocht het niet geactiveerd zijn dan kan in ieder geval de activeringsset worden besteld en de activering voor maandag worden doorgevoerd.

Ik heb vandaag weer een stukje genavigeerd met Carplay, maar miste de de weergave van de maximumsnelheid. Ook functioneert Flitsmeister niet met Carplay. Dodelijk....

Helder :) Ik heb het dus maandag gevraagd, hij staat inmiddels anderhalve week bij de dealer. Ik kreeg daar dus een bevestigend antwoord op, al heb ik zelf daar m'n twijfels bij. Vind het ook weer zo lullig om dan nóg een keer te bellen en eigenlijk dus aan te geven dat ik haar antwoord niet vertrouw... Ik wacht het maar gewoon even af, mocht het maandag niet geactiveerd blijken te zijn kan ze even zelf bedenken hoe ze dit snel & simpel gaat oplossen...
 

tlpeter

Actief lid
Ik heb smartlink achteraf laten activeren.
De website geeft weer dat het niet kan maar dat is helemaal niet waar.
Zorg dat je in het geval van een Android telefoon dat Android auto is geinstalleerd en je een usb kabel bij je hebt.
Dan kun je het meteen testen.
Wanneer je in het menu naar smartlink gaat, en deze bij selecteren aangeeft dat het geactiveerd moet worden, dan is het dus nog niet gebeurd.
Dit is een kwestie van drie codes invoeren die geleverd zijn in een dvd hoesje dus laat je niet afwimpelen dat het niet mogelijk is.
 

fireben

Forumguru
Ik heb smartlink achteraf laten activeren.
De website geeft weer dat het niet kan maar dat is helemaal niet waar.
Zorg dat je in het geval van een Android telefoon dat Android auto is geinstalleerd en je een usb kabel bij je hebt.
Dan kun je het meteen testen.
Wanneer je in het menu naar smartlink gaat, en deze bij selecteren aangeeft dat het geactiveerd moet worden, dan is het dus nog niet gebeurd.
Dit is een kwestie van drie codes invoeren die geleverd zijn in een dvd hoesje dus laat je niet afwimpelen dat het niet mogelijk is.
ja het is wel mogelijk zeggen ze als je 200 betaald pfffffffffff
 

-Ri-

Actief lid
Vraagje ivm smartlink en spotify.

Ik heb op mijn O3 met Amundsen radio geen smartlink geactiveerd.

Ik kan nu via spotify muziek streamen naar mijn radio via bt,volgende liedje selecteren via stuurbediening,...
Dit alles met een iPhone 5s

Echter kan ik niet van playlist veranderen via de rechter draaiknop van de radio. Dan moet ik telkens de phone in de hand nemen. Door playlist bladeren gaat ook niet in spotify, erg vervelend als je op zoek bent naar dat ene liedje in je playlist.

Met de muziek die op mn iPhone zelf staat lukt dit wel. Kan ik mooi albums, artiesten,.... selecteren.


Klopt dit, is het zo nu eenmaal dat het bij spotify niet gaat? Ik heb een premium account als dat iets verschil maakt.

En dan de vraag, zou dit met smartlink wel werken?
 

Octavi4nus

Nieuw lid
Ik heb net 2u lang de Amundsen kaartupdate zitten downloaden. Wil ik de oude GPS-kaart van de SD kaart wissen om de nieuwe kaart erop te zetten, krijg ik een melding dat de SD kaart tegen schrijven is beveiligd? Ik heb de update gewoon gedownload via de officiële website volgens mijn VIN nummer... Kaartupdates zouden levenslang en gratis zijn? Help!
 

fireben

Forumguru
Ik heb net 2u lang de Amundsen kaartupdate zitten downloaden. Wil ik de oude GPS-kaart van de SD kaart wissen om de nieuwe kaart erop te zetten, krijg ik een melding dat de SD kaart tegen schrijven is beveiligd? Ik heb de update gewoon gedownload via de officiële website volgens mijn VIN nummer... Kaartupdates zouden levenslang en gratis zijn? Help!
:deuk::deuk: aan de zijkant van de sd kaart zit een grijs palletje die naar boven of naar beneden doen en dan kan je er wel op schrijven :maakmegek::deuk::thumbsup:
 

JPR

Nieuw lid
Hoi,

Ik heb een Ocytavi Greenline uit 2016 met een Amundsen systeem. Ik heb de instellingen staan zoals in het boekje is weergegeven, maar ik krijg de verkeersborden niet op het scherm. Heeft iemand een idee wat te doen?

Groet,
 

JPR

Nieuw lid
Prima, ga ik proberen. De auto van mij komt uit België weet iemand of er nog verschillen zijn in software tussen Nederland en België?
 

Rallye

Forumguru
Voorzover ik weet is ook de software daar hetzelfde. De software is, zoals bij de meetse apparaten, niet taal-afhankelijk, dat is alleen de weergave. Welke verschillen had je verwacht?
 

JPR

Nieuw lid
Niet zo zeer in de firmware zelf, maar mogelijk dat in België andere wettelijke regels gelden waardoor verkeersborden niet getoond mogen worden. Iets soortgelijks als in Frankrijk mbt flitspalen. Ik weet het niet ik zoek naar mogelijkheden.
 

Flo040

Nieuw lid
Ik heb nu 3 weken mijn auto en kon geen smartlink aanvinken bij het bestellen. Nu ben ik een gadgetfreek dus toch voor €200,- achteraf laten activeren. Nu loop/liep ik tegen meerdere problemen aan.

- Android auto werkt geweldig, behalve Google maps. De resolutie klopte niet waardoor ik maar 10% van het beeld sterk vergroot zag. Flink balen maar na 4 dagen zoeken en proberen heb ik de oplossing. Omdat er wellicht meerdere hier tegenaan lopen mijn oplossing (HTC10)
-> verwijder Google maps -> open Android Auto -> dan gaat hij uit zichzelf updates downloaden -> het werkt! (let op: Google maps weer via de Play Store installeren werkt niet!)
 
Laatst bewerkt:

Flo040

Nieuw lid
Helaas krijg ik mirrorlink nog niet goed werkend. Mijn HTC10 (maar ook mijn werktel Samsung S5) zien geen Wi-fi direct signaal. Wel kan ik via gewoon Wi-Fi (hotspot auto) contact maken maar dan heeft een Android toestel geen 4g. Zodoende kom ik niet verder met smartgate.

Vraag 1: moet voor mirrorlink connectie hebben met hotspot of wordt er een apart Wi-Fi signaal afgegeven voor mirrorlink?

Vraag 2: wie heeft het werkend met een Android telefoon en kan kort een workaround maken?

Mijn dank is groot!!
 

Rallye

Forumguru
Jij hebt Wifi in de auto op je Amundsen omdat je Skoda Connected hebt. Mirrorlink (een voorganger van Android Auto) werkt maar op een zeer beperkt aantal toestellen en stamt (waar het Skoda betreft) uit het pre-WIFi-tijdperk (is in 2013 zeer beperkt geleverd door Skoda). Ik kan mij voorstellen dat sprake is van één van de volgende zaken:
- jouw toestel werkt niet met (Skoda-)Mirrorlink;
- Mirrorlink werkt niet als Android Auto wel werkt;
- Mirrorlink werkt (in ieder geval in een Skoda Connected auto) niet via de wifi.
 

Flo040

Nieuw lid
Dankje @Rallye. Hij geeft duidelijk 2 opties aan, krijg ook als ik de juiste app heb geïnstalleerd (bijvoorbeeld motorgeluid enz) wel verbinding via de USB kabel, Kan ook via "smartlink" (wellicht zit daar de verwarring met mirrorlink) dan mijn telefoonscherm zien op mijn amundsen. Echter vraagt hij dan om skoda smartgate en dat werkt weer alleen via een Wi-Fi signaal?? Nogmaals benieuwd naar iemand die het werkend heeft op een O3 - 2016 en smartgate op Android toestel zie ik graag een korte beschrijving ben ik blij!
 

tlpeter

Actief lid
Vraagje ivm smartlink en spotify.

Ik heb op mijn O3 met Amundsen radio geen smartlink geactiveerd.

Ik kan nu via spotify muziek streamen naar mijn radio via bt,volgende liedje selecteren via stuurbediening,...
Dit alles met een iPhone 5s

Echter kan ik niet van playlist veranderen via de rechter draaiknop van de radio. Dan moet ik telkens de phone in de hand nemen. Door playlist bladeren gaat ook niet in spotify, erg vervelend als je op zoek bent naar dat ene liedje in je playlist.

Met de muziek die op mn iPhone zelf staat lukt dit wel. Kan ik mooi albums, artiesten,.... selecteren.


Klopt dit, is het zo nu eenmaal dat het bij spotify niet gaat? Ik heb een premium account als dat iets verschil maakt.

En dan de vraag, zou dit met smartlink wel werken?

Met smartlink kun je dit vanaf de radio maar beperk wanneer je aan het rijden ben. Bij stilstand kun je alles.
 

Rallye

Forumguru
@Flo040 Het is mij even onduidelijk wat je nu niet aan de gang krijgt: Mirrorlink, Smartgate, Smartlink (wat bij jouw Android-telefoons Android Auot zou moeten opleveren)?

A propos Android Auto: heb je de apk daarvoor geïnstalleerd (kan niet via de Play Store)?
 
Bovenaan Onderaan