Amundsen Het grote Amundsen-topic

Roeland80

Forumguru
Ik heb het voor Amundsen+ nu voorelkaar om kaarten op te zetten met betaalbare SD kaartjes Voor mensen met Amundsen+ Graag PM
 
Laatst bewerkt:

LJinx

Nieuw lid
Ik ben volledig nieuw op het gebied van de Skoda navigatie.
Heeft de S3 een Amundsen of een Amundsen+ ? Of hoe kan ik dat zien?

Ik ben best wel geïnteresseerd in een update van de maps.
 

LJinx

Nieuw lid
@LJinx als het goed is kan jij de updates via de skoda site uploaden
Ik kan inderdaad updates downloaden van de skoda website.
Daar wordt in de instructies gesproken over een SD kaart die je moet aanschaffen, daardoor werd ik getriggerd door de opmerking over betaalbare SD kaarten.
Maar ik ben er nu achter dat ik gewoon de al aanwezige SD kaart kan gebruiken en de nieuwe software daar op kan zetten.
 

Flo040

Nieuw lid
Ik ben volledig nieuw op het gebied van de Skoda navigatie.
Heeft de S3 een Amundsen of een Amundsen+ ? Of hoe kan ik dat zien?

Ik ben best wel geïnteresseerd in een update van de maps.
Amundsen, tenminste als hij van dit jaar is. Dan kan je ook 2 jaar gratis updates halen bij de dealer
 
Kan iemand hier wat licht schijnen op SmartLink op een Fabia III Combi (monte carlo) met Amundsen navi (als optie gekocht)? Ik hoor hele wisselende verhalen over of het wel of niet al geactiveerd is. Heb het uiteraard aan de dealer gevraagd, en die bleef me heel lang antwoord verschuldigd (importeur wist het ook niet). Gisteren er even telefonisch op aangedrongen en toen was het 'Smartlink?? uhh ja.... jaaaaa, die zit er zo op hoor....'. Niet echt overtuigend.

Het is wel functionaliteit die ik graag/veel ga gebruiken, dus idealiter gewoon vanaf het begin geactiveerd wil (als dat ~230 kost dan maakt me dat niet zoveel uit). Scheelt ook weer ritje langs de dealer.

Het vage is ook dat ik van meerdere mensen in Fabia's met Amundsen lees dat ze SmartLink gebruiken (al dan niet later geactiveerd), maar volgens de Skoda Webshop (https://shop.skoda.nl/auto-accessoi...nectivity/000054830A-smartlink?cid=272&page=3) het alleen toepasbaar is op de Octavia's, Superb's, en Yeti's van 2016.

Daarnaast schijnt (de activatie van) SmartLink in alle overige landen gewoon als optie te selecteren te zijn, maar heeft Pon het hier in Nederland weggelaten / is het vergeten...
 

Rallye

Forumguru
In je link staat "vanaf modeljaar 2016". Bij Skoda is dat vanaf week 22 van 2015. Vreemd is wel dat de Fabia er niet bijstaat.... Bij een andere link wordt de Fabia wel genoemd: http://www.skoda-sonneberg.de/product-page/4ddbbd2b-2cd9-1693-838e-d2bfccc74ce4

Begrijp ik goed dat je je auto nog niet hebt? Anders kun je gewoon checken of Smartlink, al dan niet geactiveerd, toch aanwezig is: het is een menupunt in de Amundsen (bereikbaar via de toets "Menu" en dan scrollen). Als Smartlink niet geactiveerd is krijg je als je erop tikt de melding dat je voor activering naar je VW-dealer moet..... De Skoda-dealer kan dat, zoals blijkt uut jouw link, ook, maar weinig dealers hebben daar ervaring mee.
 
In je link staat "vanaf modeljaar 2016". Bij Skoda is dat vanaf week 22 van 2015. Vreemd is wel dat de Fabia er niet bijstaat.... Bij een andere link wordt de Fabia wel genoemd: http://www.skoda-sonneberg.de/product-page/4ddbbd2b-2cd9-1693-838e-d2bfccc74ce4

Begrijp ik goed dat je je auto nog niet hebt? Anders kun je gewoon checken of Smartlink, al dan niet geactiveerd, toch aanwezig is: het is een menupunt in de Amundsen (bereikbaar via de toets "Menu" en dan scrollen). Als Smartlink niet geactiveerd is krijg je als je erop tikt de melding dat je voor activering naar je VW-dealer moet..... De Skoda-dealer kan dat, zoals blijkt uut jouw link, ook, maar weinig dealers hebben daar ervaring mee.

Klopt, maandag is de aflevering, en idealiter wil ik het dan gewoon 'rond' hebben, zeker aangezien ik eigenlijk vrijwel direct na aankoop deze vraag heb gesteld en niemand mij een antwoord schijnt te kunnen geven vanuit de dealer / Pon... Zelfs terwijl ik aangaf dat ik meer dan bereid ben die 230 nog even af te tikken, en dat ik het puur vraag omdat het liefst alles 'compleet' heb bij aflevering.

Dus nou ja, aflevering is met de dame die me gisteren al weifelend wist te vertellen dat het werkte, dus gelijk maar even bij aflevering checken, en anders kan ze het vast oplossen... (VW dealer zit een deurtje verderop, allemaal zelfde dealer uiteraard...)
 

dirkie996

Forumguru
Klopt, maandag is de aflevering, en idealiter wil ik het dan gewoon 'rond' hebben, zeker aangezien ik eigenlijk vrijwel direct na aankoop deze vraag heb gesteld en niemand mij een antwoord schijnt te kunnen geven vanuit de dealer / Pon... Zelfs terwijl ik aangaf dat ik meer dan bereid ben die 230 nog even af te tikken, en dat ik het puur vraag omdat het liefst alles 'compleet' heb bij aflevering.

Dus nou ja, aflevering is met de dame die me gisteren al weifelend wist te vertellen dat het werkte, dus gelijk maar even bij aflevering checken, en anders kan ze het vast oplossen... (VW dealer zit een deurtje verderop, allemaal zelfde dealer uiteraard...)
Bij de wagen van onze dochter ( Skoda Rapid spaceback van 11/2016) is dit aangevinkt bij bestelling ( 155€, is wel een belgische wagen). Werkt goed in combinatie met I-phone 6s.
 
Bij de wagen van onze dochter ( Skoda Rapid spaceback van 11/2016) is dit aangevinkt bij bestelling ( 155€, is wel een belgische wagen). Werkt goed in combinatie met I-phone 6s.

Ja, ik vrees dat het echt een Nederlands dingetje is, dat het hier zo'n onduidelijkheid is en het niet apart te selecteren is bij configuratie.
 

fireben

Forumguru
ja denk het ook hahaha wachten tot het goedkoper word dan maar of dat iemand weet hoe en wat het ook anders kan :D:D
 

Rallye

Forumguru
Dus nou ja, aflevering is met de dame die me gisteren al weifelend wist te vertellen dat het werkte, dus gelijk maar even bij aflevering checken, en anders kan ze het vast oplossen... (VW dealer zit een deurtje verderop, allemaal zelfde dealer uiteraard...)

Je hoeft, in tegenstelling tot het bericht op de radio, niet naar de VW-dealer. De Skoda-dealer kan het ook. Wel moet het "onderdeel" (een DVD-doos met daarin een code en een handleiding) besteld worden. Ik zou toch vragen of ze even willen checken of Smartlink geactiveerd; je auto is vast al bij de dealer. Mocht het niet geactiveerd zijn dan kan in ieder geval de activeringsset worden besteld en de activering voor maandag worden doorgevoerd.

Ik heb vandaag weer een stukje genavigeerd met Carplay, maar miste de de weergave van de maximumsnelheid. Ook functioneert Flitsmeister niet met Carplay. Dodelijk....
 
Bovenaan Onderaan