Het grote AliExpress forum

HarrieSkoda

Forumguru
Heb ik al, maar deze ‘bypass’ lijkt me beter dan de waardes aan te passen, waardoor het ‘lijkt’ dat de accu het niet trekt..
 

Octavia&Eos

Actief lid
Volgende week is mijn neefje jarig en dan hebben we een drive by feestje met het verzoek om je auto feestelijk te maken
Via Alie een LED light bar besteld en deze was met 3 dagen (Tsjechie) binnen.

 

Desperado

Forumguru
Setje mudflaps besteld. De Fabia valt wel heul veul modder en dat valt wel erg op op wit.
Mevrouw D. gaat ze in de kleur van de auto spuiten. Staat net iets chiquer.
Set-Gegoten-Auto-Spatlappen-Voor-Skoda-Fabia-2-5J-Mk2-2007-2014-Spatlappen-Splash-Guards-Mud.jpg_50x50.jpg_.webp
 

BigCheese

Forumguru
@Mill88 Ik heb hem ook besteld want ik wordt helemaal gestoord van dat SS gebeuren. In mijn oude leasebak kon ik de koppeling gewoon inhouden maar met de DSG is dat een ander verhaal.
Ik zie ook een plaatje van een oranje stuk plastic, is dat bedoeld om de knoppen los te wippen?
 

Roeland80

Forumguru
Ventieldopjes met Skoda logo in blauw en rood, Skoda logo voor op de wieldopjes van de Citigo en sierdopjes voor de wielbouten van de Octavia.

https://nl.aliexpress.com/item/1005001444559922.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005001543814348.html
https://nl.aliexpress.com/item/32823491627.html

let wel op met die ventieldopjes! Ik heb ze ook gehad. Dingen zijn van ander metaal gemaakt dan je ventielen waardoor ze gaan coroderen. Ik kreeg ze er met geen mogelijkheid meer af met het gevolg dat ik nieuwe ventielen heb moeten laten monteren rondom. a 35,- dus waren die dopjes in eens niet meer zo goedkoop.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Captain Hook

Forumguru
@Roeland80 Goede opmerking!
Aluminium dopjes op een ander metaal(soort) ventiel, in ons klimaat, geeft vaak corrosie/elektrolyse verschijnselen --> de boel zet zich vast. :(

Het is niet voor niks dat de standaard dopjes meestal gewoon van kunststof zijn; die hebben dat probleem niet...
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Als dat aanroest vraag ik me af hoe vaak men de bandenspanning controleert/aanpast. Altijd van die topjes gehad, dure van hier, goedkope van Ali, nooit aangeroest geweest en ook nooit vaseline ofzo op gesmeerd. Heb trouwens mooie VRS ventieldopjes bij mijn JR wielen gekregen, maar zo'n RS dopjes op een 1600 TDI is toch ook lullig..
 

Roeland80

Forumguru
Moet wel zeggen dat het bij mijn winterbanden was volgens mij.... pekel helpt hierin niet mee volgens mij.... het is ook niet echt roesten. De verschillende legeringen reageren met elkaar en ik denk dat strooizout hierin mee helpt....

@JeSko
Ik weet niet of jij je zomerbanden/winterbanden maandelijks controleert als ze op zolder liggen??
 

Tees

Donateur
Strikt genomen wordt roesten alleen gebruikt voor de oxidatie van ijzer, met als resultaat roest (ijzer oxide). Maar wat er gebeurt als 2 verschillende metalen elkaar raken, is eigenlijk niet heel anders: je krijgt oxidatie van het minst edele metaal (in dit geval de alu dopjes, met als gevolg een mooie witte aluminium oxide laag die zich prima kan vastzetten). En inderdaad, strooizout helpt daar lekker bij.
 
Bovenaan Onderaan