Het grote AliExpress forum

brepus13

Forumguru
Welke Ali items zijn leuke gadgets of nuttige upgrades voor je O3?

linkjes er bij mag natuurlijk maar zie dit topic vooral als inspiratie voor elkaar.

ik trap af:

- led verlichting interieur, wimpers en kenteken (T10 ledjes)
- Alu pedalen set
- chromen instaplijsten
- H8 mistlampen led
- ventiel dopjes zwart Skoda logo
- puddle lights voor de zijspiegels
- led knipperlichten voor /achter
- gasveren motorkap


zaken die ik ook nog voorbij heb zien komen:

- dynamische knipperlichten zijspiegel
- kunstof accubak
- paraplu houder kofferbak
- midden console met usb aansluitingen
 

Captain Hook

Forumguru
@pevers Nog wel ff een opmerking bij die 'Seat Back Hook Hanger'. Hoe handig het ook lijkt; veilig is het in ieder geval niet.

Vrijwel alles op/in/aan de auto is zodanig ontworpen en getest, dat bij een aanrijding er geen 'rare' voorwerpen hun eigen destructieve leven gaan leiden in de auto, richting de inzittenden.
Dus of je zo'n losse haak (ook is 'ie maar van ABS materiaal gemaakt), geladen met een lang, puntig voorwerp (stok, paraplu, o.i.d.) in je auto wilt hebben... :pieker:
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Captain Hook eens dat losliggende delen veelvuldig zwaarder worden bij een aanrijding, waarbij bijv. een hond los op de achterbank van 50 kg zomaar 500 kg kan worden naargelang de snelheid.

Maar deze paraplu’s liggen zo prima opgeborgen. Kracht gaat naar voren, waardoor ze tegen de achterkant van de achterbank worden gedrukt. Mijn inziens geen enkele reden om hier bang voor te zijn.
 

EdK

Forumguru
Denk dat je je daar toch nog redelijk in kan vergissen.
Tijdens een vakantie met de RR de kofferbak vol met spullen en een mandje met keuken en etens dingen tegen de rugleuning achterbank aan en nog dik onder de hoofdsteunen
Moest een noodstop maken op bepaald moment en toen hadden we een plastic fles met zonnebloem olie in het dashboard liggen waar hij open spatte en uiteindelijk bij passagiersstoel op grond kwam
Vriendin onder de olie....... wel als we het over Dieppe France hebben dan heeft zij het nog steeds over de kleren die onder zaten..... ( 12 jaar terug....)
Dus die paraplu's............ ik zou ze er zelf ook niet neerhangen.....:pieker::nono:
 

jesse_s93

Donateur
Volgens mij had @pevers in een ander topic al aangegeven dat de afdekhoes van de kofferbak ook nog past. Die bak van de rolhoes zit direct boven de paraplu's en zit bevestigd aan de auto. Lijkt mij dus ook geen probleem en mooie oplossing zo :thumbsup:

Verder heb ik zelf onderstaande items besteld:
- Led kofferbakverlichting/handschoenenkastje / https://nl.aliexpress.com/item/32663857183.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7bad4c4d5VNnGv
- Chromen kapje sleutel (inclusief schroefje, de originele draait makkelijk dol) / https://nl.aliexpress.com/item/32963243413.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7bad4c4d5VNnGv
- Lightning kabel USB-C (Apple Carplay werkt) / https://nl.aliexpress.com/item/32971421089.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dqbkBjr
 
Laatst bewerkt:
Iemand dit al getest? Vervangende knippers in spiegelbehuizing.
Fraaier lichteffect. Heb gebruikerservaringen gelezen waarbij gesproken wordt over soms minder goed passende knippers, maar over het algemeen heel goede recensies.

€ 16,20 51%OFF | 2 pieces For Skoda Octavia 2009-2013 SUPERB 2008-2014 Dynamic LED Turn Signal Blinker Mirror flasher Light

https://a.aliexpress.com/_dUqGNMg
Nu nog ergens zien te achterhalen hoe die spiegelbehuizing gedemonteerd kan worden.
 

Joti

Senior Member
Gooien jullie ook regelmatig Durex-verpakkingen weg in de auto?
a2e52a46d74055cf5dc530c61b85e7a3.jpg
 

Sk_Hans

Forumguru

Aliexpress zei:
Nieuwe technologie snel opladen data lijn mobiele telefoon kan opladen IOS versie mobiele telefoon en tablet.

De mobiele telefoon batterij is uit! Alleen Apple Data Lijn niet hebben een opladen hoofd! Uuuuuuuuuuu Geen oplaadbare schat!

We hebben een PD data lijn.

Zolang je een TYPE-C mobiele telefoon naast je

Opladen mobiele telefoons is niet langer een fantasy

U kan niet nemen oplader wanneer u gaan, kunt u alleen een PD kabel zonder lader, u kan realiseren waar lading, sluit elke TYPE-C mobiele telefoon, oplader!

Heel duidelijk. :banghead::sterretjes: :pardon:
Zijn er overigens ook kabels die alleen opladen zonder de iPhone verder te verbinden. Ik wil soms mijn telefoon gewoon even opladen in de auto, maar heb helemaal geen behoefte aan die apps etc.
 
Bovenaan Onderaan