Het grote AliExpress forum

Mill88

Forumguru
Heb er gisteren 2 setjes van besteld. Als ze binnen zijn tegelijkertijd inbouwen met @hpag
Uiteraard ook gevraagd of ze de waarde van het pakket op 25 dollar willen zetten.
 

Rallye

Forumguru
Fantastisch! Ik denk niet dat ik het nog ga doen (en hoe zou k dit uitleggen aan mevrouw Rallye), maar die indicators zien er mooi uit.
 

Mistraller

Senior Member
ook aangegeven dat de ze op 25 dollar inklaring zetten?? scheelt je weer wat geld haha
Daar kijkt de douane écht niet naar kan ik je verzekeren. Het is puur mazzel of ze je eruit pikken of niet. Net als de "gift" truuk. Dat werkt al jaren niet meer zo. Het is zelfs zo dat pakketjes laten splitsen niet meer werkt mbt waarde; Pakketjes die met dezelfde vracht mee komen, dezelfde afzender en ontvanger hebben, worden als 1 zending beschouwd voor de waarde.
Als je eruit gepikt wordt moet je simpelweg de factuur of betaalbewijs toesturen, dus staat er 25 dollar op, maar heb je er 35 dollar voor betaald, dan betaal je dus gewoon BTW over die 35 dollar. (+ administratiekosten)

Dat is gewoon het aankooprisico als je iets duurdere spullen bestelt in Azië.
 

Rallye

Forumguru
Nou, je betaalt in principe over de waarde. Dat hoeft zelfs niet te zijn wat je betaalt hebt, maar kan meer zijn.
 

Mistraller

Senior Member
Nou, je betaalt in principe over de waarde. Dat hoeft zelfs niet te zijn wat je betaalt hebt, maar kan meer zijn.
Ik moest de factuur uploaden en werd over exact het factuurbedrag aangeslagen. Item was bij Ali iets in prijs gedaald, maar dat mocht niet baten, de factuur (inclusief verzendkosten!) werd gehanteerd. Ook de truuk met lage aanschafprijs, hoge verzendkosten werkt niet.
Waarde is een ruim begrip, want bij iedere verhandeling stijgt de waarde omdat iedereen in principe winst wil maken. Douane gaat er (terecht) vanuit dat de gemiddelde verkoper geen verlies wil lijden, dus factuur=waarde.
Als je bij de supermarkt een aanbieding koopt, betaal je ook BTW over de factuurprijs, en niet over de adviesprijs.
 

VAG-man

Forumguru
Wat @Mistraller zegt klopt. Heb dit zelf ook 2x moeten doen

Maar ook @Rallye heeft gelijk.
Mijn dochter had bij Aliexpress een jurk besteld van ca. €60,- incl. gratis verzenden. Ze wist dat ze daar 21% BTW over moest betalen. Helaas werd het bezorgd door DHL. Of wij even €46 willen aftikken om het pakketje te ontvangen. Inklaringskosten, verzendkosten en administratiekosten was het verhaal blablabla.

Helaas hadden we dit eerder meegemaakt met DHL. We kijken nu heel bewust als we wat bestellen of dit niet door DHL wordt bezorgd.
Zakkenvullers zijn het!
 

EdK

Forumguru
Helaas hadden we dit eerder meegemaakt met DHL.
JA die hebben er zeker een handje van, zelfde gehad met een camera ( bewakings) kon toen ook ff dokken
Nu was ik al met al nog steeds goedkoper uit dan dat ik hem bij een willekeurige toko in NL had besteld.
Maar goed ik wacht liever tegenwoordig wat langer dan dat ik het snel heb met DHL
 

Rallye

Forumguru
@VAG-man Jouw verhaal ziet niet op mijn opmerking. Naast BTW moet je ook nog invoerrechten betalen (China ligt buiten de EU). Als je daarvoor niet zelf aangifte doet, moet de transporteur dat voor je doen. Daar mogen ze best geld voor hebben: dat is best veel werk, dat het normale afhandelingsproces doorbreekt.

Ik heb voor enkele die afhandeling zelf ook ooit 12,50 moeten betalen. Beste redelijk.
 

Captain Hook

Forumguru
Voor al die mensen die hun knipperlichten van opsmuksels voorzien; beloven jullie dan ook om de knipperlichten echt te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn? ;)

Namelijk op tijd rijrichting veranderingen aan te geven! :dankje:

want ik zie zoveel fancy automobielen rondrijden waaraan duizenden, zo niet tienduizenden euros aan extras tegenaan gegooid is, maar het handeltje gebruiken om richting aan te geven schijnt vaak defect te zijn... :pieker:
 
Bovenaan Onderaan