Het grote AliExpress forum

Level42

Forumguru
Dit ga je toch niet geloven: Is StefanN zo super aardig om dat mooie iPod kabeltje op te sturen, komt keurig vandaag aan en dan wil je hem aansluiten en heb je dit.....
 

StefanN

Forumguru
lol.... de afstand tussen USB en 3,5 mm jack klopt niet met die in de auto...
Beetje lullig

groet Stefan
 

StefanN

Forumguru
Echt raar... in onze vorige auto paste hij wel. In de rapid nooit geprobeerd.
Zonde...

groet Stefan
 

Level42

Forumguru
Ja echt jammer, als ik er iemand anders blij mee kan maken hoor ik het graag.....plan B is de 3.5 mm plug er af slopen....neem toch aan dat de USB plug voldoende is....en nogmaals dank Stefan ! :)
 

oco1979

Forumguru
leuke tp, wat is er nu niet in china gemaakt ?

Kwaliteit zal hem ook in de vraag zitten.

Als fabrikant kan je bepaalde normen opleggen wat een produkt moet zijn.

Door te testen enzo.

Als iets super goedkoop moet zijn en ze moeten er al winst opmaken,zal het geen super kwaliteit zijn.
 

Wilko

Senior Member
Even een waarschuwing van een jarenlange koper bij Aliexpress (iets meer dan 450 aankopen de afgelopen jaren): In het afgelopen jaar zijn de problemen die ik heb gehad met producten die niet aan de beschrijving voldeden, waarvan bleek dat ze helemaal niet verstuurd waren (valse track en tracecode die niet klopte) of die beschadigd aankwamen verveelvuldigd.

Daarnaast blijkt de helpdesk van Aliexpress steeds vaker in het voordeel van de verkoper te beslissen als je een terechte claim indient en een dispute opent. Denk aan producten waarvan de beloofde levertijd fors werd overschreden, waarvan het beschreven materiaal, de vorm of zelfs het hele product niet klopte met de beschrijving, waar te weinig producten werden opgestuurd, waar de producten beschadigd aankwamen, veelal vanwege een slechte verpakking.

Waar dat soort van problemen het eerste jaar ongeveer 10% van al mijn bestellingen betrof, is dat het afgelopen jaar tot boven de 25% opgelopen. Ook weiger ik om nog dingen terug te sturen, want ik heb al emermalen mogen ervaren dat de verkoper dan doodleuk zegt dat het teruggestuurde product beschadigd is ontvangen, en ik dus naar mijn geld van de aankoop plus de extra verzendkosten om het terug te sturen naar China kan fluiten.

Ook merk ik steeds vaker dat de typische Chinese manier van dingen steeds goedkoper produceren (De term "quality fade") betekent dat eenzelfde product later bestellen vaak juist niet betekent dat je wederom hetzelfde product ontvangt. Ook verdwijnen handelaren met enkele negatieve beoordelingen om even later onder een andere naam weer een nieuwe winkel te openen met dezelfde slechte producten en slechte service.

Ik had voor ik op Aliexpress begon met bestellen wel meer van dit soort verhalen gehoord, maar dacht wel slim genoeg te zijn, samen met de "rechten" die je volgens de regels van Aliexpress lijkt te hebben. Helaas houden de medewerkers van Aliexpress zich helemaal niet aan die regels, en zijn hun besluiten vaak arbitrair en niet onderbouwd met feiten. Ook kun je geen weerwoord geven of om duidelijkheid vragen als ze zonder bewijs of argumenten een vreemde beslissing nemen.

Het Aliexpress gebruikersforum hebben ze al jaren geleden gesloten (de link er naar toe bestaat nog) omdat er teveel geklaagd werd.

Ik ben dus sinds kort helemaal opgehouden met dingen via Aliexpress bestellen. Dan maar via iets duurdere kanalen zoals groothandel Dealextreme, waar je nog iets van "garantie" hebt, alhoewel ik daar ook bewust geen electronica meer koop, want daar ging een groot deel van stuk binnen een hele korte tijd. Op Aliexpress ben je te afhankelijk van de mate van (on-)betrouwbaarheid van de individuele verkoper (net als via Ebay, overigens).
 

EdK

Forumguru
Ja fijn die webwinkels......... maar terug naar de oude vertrouwde winkels gaat bijna niet meer want die benne nu falliet.....
 

Roeland80

Forumguru
LED dagrijverlichting geven helaas ook een melding

Toch maar eens sparen voor kenteken verlichting en DRL leds

@ertromp
Iemand tips voor DRL voor een O2 FL
 
Laatst bewerkt:

Wilko

Senior Member
@Wilko , ik zit tot nu toch nog op een 100% score, maar er moeten nog wat dingen komen....

Mijn n=450 aankopen over een dikke viertal jaren, genoeg om een beetje statistiek op los te kunnen laten. Ik kan me zeker voorstellen dat je een andere ervaring hebt als je minder aankopen hebt gedaan, of simpelweg dat je wel mazzel hebt als je minder aankopen hebt gedaan. Op een gegeven moment loop je echter tegen de Chinese cultuur aan (het quality fade waar ik het al over had is een mooi voorbeeld), en word je door de een of andere Chinese handelaar besodemieterd. Dat is puur een kwestie van tijd.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb tot op heden (klopt even af) nog geen problemen gehad met aliexpress bestellingen en er stiekem al aardig wat dingen vandaan gehaald. De levertijden zijn tegenwoordig ook laag, laatst een stand voor de PS3 besteld en een tray voor de HDD, de ene was binnen een week binnen de andere binnen 2 weken. Ik heb ook al het nodige bij gearbest besteld, daar moet je echt veel meer geduld hebben, daar zijn de spullen meestal een maandje+ onderweg.

Hoe dan ook heb ik er nog nooit problemen mee gehad gelukkig, sterker nog, bij Gearbest heb ik ooit zelf een bestelde router verkloot en dat eerlijk gemeld, kreeg toen kosteloos een nieuwe opgestuurd.

Maar je moet goed opletten dat je wel even goed kijkt wat je besteld, heb ooit eens een kabeltje voor het opladen van een apple besteld, die bleek niet mfi gecertificeerd te zijn (stond er ook niet bij) en dat kabeltje gaf problemen. Later een wel mfi kabel besteld, voor jawel 4 euro (ipv 30 bij Apple (afzetters)) en die werkt super en is robuuster dan de originele kabels die al breken als je er te hard naar kijkt...
 

Level42

Forumguru
Hey @Bakkertje heb je daar toevallig een link van wat dat zoek ik momenteel heel toevallig ook (nieuw type aansluiting, die kleine stekker dus).
 
Bovenaan Onderaan