Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.....

ertromp

Forumguru
Mooi hoor zo'n Alfa
Alfa heeft altijd prachtige auto's gemaakt en gelukkig de laatste jaren overeind gebleven met de introductie van weer van die mooie auto's zoals de Giulia en Stelvio en niet te vergeten de mooiste de 8C
 

EdK

Forumguru
Ja die mooie alfa sud van vloegel met die mooie patina kleur al in de folder .....
 

Tuulster

Forumguru
Het hart van de de GTV is inmiddels aangepakt; Distributieriem, balansriem set, nokkenasversteller en uitgedroogde kleppenpakking zijn vernieuwd. Loopt weer als een zonnetje! Er moest helaas ook wel een bougie vervangen worden die afbrak, set moest nog 35000 kilometer mee kunnen....

Nu voor de apk, en aanpakken wat daar eventueel nog uit komt. Dan verse vloeistoffen en filtertjes er in en volgende week ophalen :cheer:

IMG-20180730-WA0003.jpg


IMG-20180730-WA0002.jpg

IMG-20180730-WA0000.jpg
 

Tuulster

Forumguru
Inmiddels heb ik de GTV al weer even voor de deur staan maar was ik er los van lekker mee rijden, door vakantie nog niet echt aan toe gekomen om haar eens even lekker aan te pakken.

Vandaag een mooi polijst dagje gehad met mijn vriend de DAP en de lak eens goed aangepakt. Eén ronde polijsten is echter bij lange na niet genoeg maar het verschil is al enorm!!

image-2018-09-02.jpg
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Zie ik nou schade aan de velg op de laatste foto ?
Nee, dat is een druppel banden zwart wat het beeld vertekend denk ik maar velgen hebben wel wat oxidatie hier en daar. Auto is bijna 18 jaar oud en velgen zijn nog origineel.....;)
Poedercoaten van de set staat op de planning :thumbsup: maar het is een hobby projectje hè, hoeft niet in een dag af.:D
 
Laatst bewerkt:

StefanAR

Forumguru
Mooi hoor zo'n GTV! Had zelf een jaar terug bijna een Spider gekocht. Nu staat er sinds vrijdag een Giulietta uit 2011 naast de Octavia RS :D
 

Tuulster

Forumguru
Alfa heeft niet alleen legendarische modellen maar ook legendarische velgen. Velgen die iedere autoliefhebber meteen als Alfavelg herkent; TELEDIAL, TI, GTA bijvoorbeeld. Onder mijn 156's diverse soorten gehad maar 1 type stond altijd al hoog op mijn verlanglijst;

SELESPEED velgen.

Laat ik nou net tegen een prachtig OEM setje aanlopen voor mijn GTV :dankje:
Van het weekend ophalen :D

slespeed 17inch.jpg

Even voor het idee op een zwarte spider:

IMG_1212.jpg
 

Gysman

Actief lid
Smaken verschillen inderdaad. Love it! Heb zelf een 145 1.4 Lusso gehad, maar wilde eigenlijk de velgen van de later leverbare Junior. Die had volgens mij ook jouw originele velgen, maar dan in 15 inch. Later een 156 1.9 JTD (1999) (met de teledials en sideskirts). Zie dat type nog steeds wel eens rijden. Weinig auto's uit die tijd hebben zo'n tijdloos design als de GTV en de 156. Mijn mening dan he. Want smaken verschillen. :)

Even gezocht naar een plaatje. Wat een plaatje...
http://i27.photobucket.com/albums/c157/ro63rto/Car DIY/DSC00650.jpg
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Ik bleef steeds maar het gevoel houden dat mijn Italiaanse raspaardje niet het vermogen afgaf dat ze in zich had.......:pieker:

(Beetje schokken hier en daar, stationair zelfs wel eens afslaan en het gevoel van vermogen missen in hoge toeren)

Deze week de LMM gewisseld........:deuk::cheer::deuk::cheer:
Wat een feest, ze is bevrijd en ik ben nog meer verliefd dan ik al was :yeehaa:
 
Bovenaan Onderaan