Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.....

Tuulster

Forumguru
Na met pijn in mijn hart mijn Lease Superb achter te hebben gelaten op de parkeerplaats van mijn vorige werkgever

https://www.skodaforum.nl/forum/i/s...inessline-van-tuulster-eibach-verlaagd.27807/

ben ik in december 2017 begonnen aan een mooie nieuwe baan bij mijn huis om de hoek. Niet echt meer noodzakelijk om een "dikke wagen" onder mijn komt te hebben. Voor vervoer dus een hokje gekocht;

20180624_152823.jpg

Prima karretje maar doet me werkelijk heeeeeeeelemaal niets.:nono:

Dusssssssss, kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ga ik waarschijnlijk toegeven aan een oude pasie; Alfa Romeo.
In het verleden diverse moderne en klassieke modellen van dit mooie merk in mijn bezit gehad en verknocht geraakt aan het merk en de passie die er omheen hangt!

Momenteel ben ik bezig met de aankoop van een Semi klassieker waar ik mijn autohart weer lekker in kan laten spreken

ALFA Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16v Lusso

2652599_1_19122017111701.jpg

2652599_2_19122017111701.jpg

2652599_3_19122017111701.jpg

Aangezien een Alfa van ruim 17 jaar oud een goed vooronderzoek vraagt ben ik op mijn gemak de volledige historie van de auto aan het achterhalen en ben ik zelfs in persoonlijk contact gekomen met de laatste eigenaar.
Inmiddels alles zo goed als op orde zodat we binnenkort overgaan tot een aankoopkeuring, wellicht gevolgd door een onderhandeling ;)

Ik houd jullie op de hoogte :thumbsup:
 

0ri0n88

Forumguru
Gave bak en die 2.0 twin spark zijn heerlijke blokken om mee te rijden! Succes met de keuring en evt aankoop. Mis mijn 147 2.0 zo nu en dan nog wel eens.
 
Laatst bewerkt:

haassie

Forumguru
Mooi ontwerp...heb zelf ooit een (probleemloze) 156 TS gehad in de lease! Heerlijke wagen en dito motor....
 

Tuulster

Forumguru
Betekent dat, dat het hokje voor vervoer er nu weer uitgaat, of hou je ze naast elkaar?
Hokje gaat er weer uit; ook van de praktische kilometers om de kerk ga ik genieten van de GTV :D
Overigens wel een mooi en probleemloos hokje hoor, in de juiste (XS) uitvoering.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Veel plezier met de Alfa @Tuulster! Ik kan het merk wel waarderen, maar durf m’n geld er niet in te steken :) Als ik een leaseauto zou moeten uitzoeken dan was de Stelvio een kanshebber :jaja:
 

rudolfi

Forumguru
gefeliciteerd met de Alfa. Blijven mooie auto's.
Denk nog vaak terug aan mijn eerste auto. Alfa romeo 33 16v. Blijf een zwak houden voor het merk.
 

Tuulster

Forumguru
Hij staat nog niet voor de deur hè jongens.....
Eerst maar eens keuren en kijken of hij echt zo goed is als het lijkt ;)

@Corné de Kluijver in het verleden probleemloos Alfa's gereden hoor. Wel eerst even, zoals ik al schreef, een goed vooronderzoek doen voor aanschaf:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

rudolfi

Forumguru
Dan wachten wij nog even geduldig af:D
En een aankoopkeuring is altijd verstandig.
Zelf ook een 155 2.0 16v gehad. Controleer goed of ze originele onderdelen gebruikt hebben bij de beurten.
De 155 had last van verbrande kleppen omdat ze een verkeerde lambdasonde gemonteerd hadden.
7 kleppen moeten vervangen.
 

Tuulster

Forumguru
Auto maken ze nu eerst technisch helemaal klaar;
  • Nieuwe distributie riem
  • Nieuwe balans set
  • Nieuwe waterpomp
  • Nieuwe nokkenasversteller
  • Nieuw motortje voor de elektrische antenne ;)
  • Nog een paar kleine dingen die uit de nieuwe apk kwamen

Auto is technisch in uitstekende staat. Altijd goed onderhouden.
Dit onderhoud is puur preventief om er voorlopig helemaal van af te zijn en hopelijk probleemloos te gaan genieten..... :yeehaa:
Na mijn vakantie ophalen :D

image-2018-07-15-2.jpg

image-2018-07-15-1.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Deze heeft ook velgen die waarschijnlijk net iets makkelijk te wassen zijn (niet die typische hoeken rond de 5 gaten zoals die zilverkleurige heeft)
 

Tuulster

Forumguru
In november gaat de GTV naar binnen voor wat cosmetische herstelwerkzaamheden;
  • Veel parkeerdeukjes (worden er uit getrokken)
  • Parkeerschade achterbumper (schuren, plamuren en spuiten van hele achterbumper)
  • Deukje op rechterachterscherm, net boven de wielkast (schuren, plamuren en spuiten van hele spatbord)
  • Craquele op de achterklep (schuren, plamuren en spuiten van de klep)
  • Nieuwe logo's voor en achter
Dan is de portemonnee leeg!

Genoeg te wensen nog over; het is en blijft een auto van 18 jaar oud.....maar eerst maar eens genieten en heerlijk van onder tot boven ieder onderdeel eens goed schoonmaken :D
 

servies

Forumguru
Hokje gaat er weer uit; ook van de praktische kilometers om de kerk ga ik genieten van de GTV :D
Overigens wel een mooi en probleemloos hokje hoor, in de juiste (XS) uitvoering.
Tjeemig, ik wist niet dat ze er ook nog in een extra small uitvoering waren, ik dacht dat er maar 1 maat was...

En tja, die alfa... Smaken verschillen maar ik vind dit model echt iets hebben van:
Shit... we hebben de verkeerde bovenkant: zaag er maar een stuk af en dan lassen we het nieuwe er wel op...
Maar goed... veel plezier ermee...
 
Bovenaan Onderaan