Herstelde schade-auto kopen - een zorg?

Desperado

Forumguru
Nee hoor, ervaring in de sector. En dan vergelijken met oostblok en dergelijke is voor mij een kansloze discussie.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

larsy

Forumguru
Als het om een liefhebbers auto gaat moet hem geen schade hebben opgelopen voor mij bv: RS , M of andere unieke exoten...
maar voor een gewoon dagelijkse werkpaardje 1,6tdi tje of dat soort ... maakt het me niet zo heel veel .
als het maar goed gedaan is
is het nog oké voor mij (volgens de regels van de kunst dus) .
de prijs moet ook een beetje gunstiger ligge dan de marktwaarden . En anders ga je gewoon naar een andere kijken.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Nee hoor, ervaring in de sector. En dan vergelijken met oostblok en dergelijke is voor mij een kansloze discussie.
Er wordt niet vergeleken met het oost-blok. Ik heb gewoon aangegeven dat er handelaars ongevalwagens laten herstellen in het Oostblok tegen een prikje en hier verkopen als “ongevalvrij”. Voor dergelijke praktijken dien je als koper enorm voor op te passen.
 

larsy

Forumguru
Ik vin wel dat als je zelf een occasie wagen gaat kopen je dan ook zelf moet zien wat er in grote lijnen mis is (en niet wat de verkoper in je oren zal vertellen) .
En dus zelf ook een goed oog moet hebben op herstel schade /mechaniek /papierwerk...(alles wat er bij komt kijken eigenlijk).

en als je dat arendsoog niet hebt kun je beter het overlaten aan iemand die dat wel heeft . Of ne nieuwe kopen .
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Als iedereen dat principe aan zou houden, zou de occasionmarkt volledig op z'n gat liggen! Wij zijn hier met z'n allen dan wel een stel autoliefhebbers en hebben redelijk wat verstand van auto's, maar dat hebben de meeste mensen niet.

Daarom zijn er ook dingen zoals een aankoopkeuring (die ik 5 jaar terug ook heb laten doen door de ANWB, toen ik m'n eerste auto kocht). Nu zou ik t niet meer nodig hebben, maar ik sleutel ondertussen ook zelf aan m'n wagen. Doen de meeste mensen ook niet...
 

larsy

Forumguru
Als ik ergens geen verstand van heb dan laat ik me helpen of anders hou ik mijn handen er van .
 

leon-cupra

Forumguru
Het is al een grote hulp in bepalen van de keuze dat alle onderhoud, herstellingen en garantiegevallen bij de officiele dealer op europees niveau worden bijgehouden en gratis (uitzonderlijk voor een dealer :deuk:) kunnen geraadpleegd worden.
 

nakharry

Forumguru
In de afgelopen 25 jaar meerdere auto's laten herstellen (veelal schade door onoplettende medeweggebruikers), maar over de schadeherstellers van VW kan ik echt een boek schrijven, en de keren dat het in 1 keer netjes was hersteld zonder dat het een 2e of zelfs 3e keer over moest zijn op 1 hand te tellen.

Bumpers spuiten zonder primer omdat het vrijdagmiddag was en dan hopen dat de klant het nier ziet is er een mooi voorbeeld van. Het betrof hier bijna altijd Autoschadeservice Hoogenboom trouwens ..waardeloos bedrijf.. heel Hoogenboom trouwens..
 

JeSko

Forumguru
@nakharry

Ik begrijp die nalatigheid niet, je spuwt op die manier op je stiel, je broodwinning en je klanten, de klanten die ervoor zorgen dat jouw loon gestort word. Ik kan met mijn hoofd er niet bij dat iemand zo zijn job kan en wilt uitvoeren, ik kots van nalatigheid waar anderen slachtoffer van worden.
 

Canon-Eye

Forumguru
en de keren dat het in 1 keer netjes was hersteld zonder dat het een 2e of zelfs 3e keer over moest zijn op 1 hand te tellen
Als dat dan de uitzonderingen waren, dan moet je aardig wat schades gehad hebben...? :pieker:

Ik heb de laatste 30 jaar één (tamelijk oppervlakkige) schade moeten laten herstellen nadat mijn vrouw met een voorspatbord van de Fabia langs een paal van de carport was geschaafd. Cappuccinobeige lijkt me geen makkelijke kleur, maar het schadebedrijf in Oosterwolde (geen autodealerafdeling) heeft dat keurig gefikst voor niet te veel geld (inclusief leenauto). Strak en zonder kleurverschil, van welke hoek je het ook bekeek.
Het kán dus wel.
 

haassie

Forumguru
Met schadebedrijven heb je goede en slechte. Hier in de buurt zit een bedrijf die een goede naam had, HAD! Bedrijf was overgenomen en teerde op denaam. Eerste ervaring, kortgereden geparkeerde auto geramd door gemeentewerken...plamuur hobbelig en spuitwerk slecht gedaan, geknakte achterdemper laten zitten omwille van kosten zonder overleg (veiligheidsbesef 0). Tweede ervaring daar met huidige auto na het licht schuren van een roestige paal in italie een spotrepair. Auto kwam terug met sinaasappel huidje en stof in het spuitwerk, daarna wel gefixed maar ga er nooit meer terug....iemand die zn werk leuk vind en zelfkritisch is zou een gerepareerde auto zo niet aan de klant terug geven....dus zitten er zekers prutser tussen, ook in NL!!
 

fanSkoda-VW

Donateur
Tja, ook ik kan er helaas over meepraten. Mijn Volvo op de snelweg van achter aangereden. Pirouette gemaakt, maar niets geraakt. Toch krom, bleek. Met veel 'CARE' de auto bij een officieel bedrijf laten herstellen. Achterdeur lekte, sierstrip viel er af, spuitpikken, verkeerde model koplampen, bekleding achterdeur niet goed gemonteerd....
Net 100k gelopen. Toen maar bij een Volvo dealer ingeruild en m'n 1e Skoda gekocht (was ook Skoda dealer). Die vond het een prima auto, maar is inmiddels al jaren failliet. Daardoor? Ik hoop van niet :-).

grtsss
 

Cordoba

Forumguru
Als redelijk serieus detailer van auto's heb ik de beschikking over een (simpele) lakdiktemeter. Met een lakdiktemeter kun je al snel zien of aan de lak van de auto is gewerkt (totaal onlogische lakdiktes met verschillen links/rechts, door polijsten met rotary of door overspuiten). Je kunt daarmee niet de ernst van de schade bepalen, maar wel dat er schade is geweest, blijft alleen de vraag of dat een kras/steenslag is geweest, of een flinke klapper.

Persoonlijk zou ik liever een auto met lichte plaatwerkschade kopen dan een auto met waterschade: met waterschade weet je nooit wanneer het volgende electronica probleem zich aandient. (Strikt genomen weet je dat met geen enkele auto, maar dit is bij wijze van spreken)
 

fanSkoda-VW

Donateur
Door de centrifugaalkrachten bij de pirouette zouden ook de kunststof bevestigingen van de (beide?) koplampen kapot zijn gegaan.
Dat was de reden van vervanging, zeiden ze. Tja, ik moet dat maar geloven. Misschien daarom koplampen er op gezet van het nieuwere model? Dan kan je zien dat er wat gebeurd is. Maar ik hield het liever origineel. Voorkomt vragen bij inruil.

I Care my Car, dus mocht er ooit wat aan de hand zijn, daar zien ze mij in ieder geval niet meer terug (hoop ik).

grtss
 
Bovenaan Onderaan