Herstelde schade-auto kopen - een zorg?

SuperBeeb

Forumguru
Precies, als ze dat wel/goed hadden gedaan, had ik geen voetenbad gehad in m'n Golf en m nu niet voor 150 euro hoeven laten 'ontgeuren'.
Bij de Superb lag t aan een gebrek in de afwatering, maar kwam t water gelukkig vooral in de reservewielbak terecht.
 

haassie

Forumguru
Ben dr ook nog steeds niet over uit. De auto tikt echt een hele hoop opties aan qua uitvoering. Lak netjes, interieur als nieuw, zeer compleet dus.

hoorde alleen bij het maken van een cirkel (rijdend) een raar geluid wat ik niet kan beschrijven. Beetje malend geluid. Stuur in uiterste stand zowel linksom als rechtsom. Af en toe een klein tikje uit het dak hoewel ik me afvraag of deze daken 100% geluidsvrij zijn.
 

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb al mijn 3e superb met panoramadak maar bij de 2e had ik ondanks dealeronderhoud toch een voetenbad rechtsvoor vlak voordat de auto uit de lease ging. De dealer heeft nooit kunnen achterhalen waar het water vandaan kwam maar mijn vermoeden was toch ergens van het dak. De 1e superb geen problemen en in mijn huidige nu ruim 2.5 jaar oud ook niet.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb twee keer lekkage gehad met het panodak en twee keer is er een nieuw dak in gekomen. Eerste keer konden ze een scheur in het frame terug vinden als oorzaak. Tweede keer niet. Auto werd netjes dealer onderhouden met aandacht voor het dak tijdens de beurten. je kan begrijpen dat ik de optie niet heb aangevinkt bij mijn huidige auto. Waren twee dure geintjes. Mooi is het zeker. Twee extra nadelen die ik ondervond. Bij het schuin afrijden van drempels het dak kraakte. het andere was dat je wel veel geluid heb bij dakkoffer en hoge snelheden in Duitsland. Misschien een zondagsauto geweest? Betrof een passat station 4 motion diesel.
 

haassie

Forumguru
Auto gaat niet door, helaas! Tikte echt alles aan wat ik zocht. 2.0tsi dsg6 naast een hoop mooie opties. Boekje vertoonde een net onderhoudsoverzicht. Echter bij navraag bij VW op basis van het VIN nummer kwamen een aantal zaken naar voren. Binnen 50dkm tweemaal schijven achter vervangen en op stand van 15dkm een hoop spuitwerk (klapper gemaakt?) bumper, motorkap, deur rv, deur ra, spatscherm achter! Reden genoeg om af te zien van de aankoop. Jammer!
 

Tees

Donateur
Zo, die heeft een mooie klap gehad dan als de hele rechterkant opnieuw gespoten moest worden! Goed dat je dat gecheckt hebt, zou voor mij ook een enorme :nono: zijn.
 

haassie

Forumguru
Ja inderdaad beter om er nu achter te komen dan achteraf. Met mijn huidige auto kwam er na aanschaf ook een lijk uit de kast die niet in het onderhoudsboekje was vermeld....een ezel stoot zich in het algemeen geen twee keer aan dezelfde steen...

Wel mooi dat je dat dus gewoon Europees breed op kunt vragen. Je ziet natuurlijk alleen de zaken die door een vag garage zijn uitgevoerd. Wel blij dat ze het wilden nakijken...

De markt maar gewoon in de gaten houden en afwachten tot er iets gelijkwaardigs voorbijkomt...denk zonder pano-dak.
 

leon-cupra

Forumguru
Waarom hoeft het een “lijk” te zijn?
Als het goed hersteld is, hoeft het geen probleem te zijn en aangezien je het niet gezien hebt bij controle ter plaatse, moet het wel zijn dat het goed gedaan is.
 

Tees

Donateur
Ik zou persoonlijk ook geen auto willen hebben die zo'n flinke schade heeft gehad. Goed gerepareerd kan, maar de kans is er ook dat het óf matig gedaan is, óf er toch kleine bijschade is die niet zichtbaar is/was en later een probleem wordt. Als je je auto maar een jaartje houdt zal dat geen ding zijn (;) @leon-cupra ), maar als je er 5 jaar of langer mee wil doen, is t een risico.
Net als die schijven die al 2x vervangen zijn binnen 50k. Heel bijzonder....
 

leon-cupra

Forumguru
Dus @Tees , als je een accidentje gedaan hebt met jouw wagen, ga je hem onmiddellijk verkopen en nog het liefst aan een sloopbedrijf?
 

haassie

Forumguru
Omdat ik de omvang van de schade niet weet en wat dit voor impact heeft gehad op het eerder genoemde dak wellicht? Kan een serieuze schade zijn geweest gezien de omvang van het spuitwerk van voor tot achter, of wellicht een gek die met z’n sleutel langs een auto is gegaan, hetgeen minder ernstig zou zijn, wie zal het zeggen. Voor mij iig een afweging om het niet te doen en achteraf spijt te krijgen. Moet er hard genoeg voor werken en kan het maar een keer uitgeven. Nogmaals onderhoud zag er goed uit. Auto echt heel netjes zonder krassen etc. Echter als ik moet kiezen tussen een schade auto of een zonder schade verleden...alle mooie opties ten spijt.
 

Tees

Donateur
Dus @Tees , als je een accidentje gedaan hebt met jouw wagen, ga je hem onmiddellijk verkopen en nog het liefst aan een sloopbedrijf?
Absoluut! Kijk eens in m'n onderschrift, een F1c uit 2004 heeft niet meer dan €2000 marktwaarde, dus als de hele rechterkant uitgedeukt en gespoten moet worden gaat dat ver boven de marktwaarde uit :jaja:

Dan kan ik meteen op zoek naar een Octavia, de Faab wordt langzamerhand wat klein, maar nog niet zo erg dat we direct een nieuwe gaan kopen.
 

leon-cupra

Forumguru
@haassie een schadeherstelbedrijf kan je onmiddellijk zeggen of iets goed gedaan is of niet. Ooit eens een dispuut gehad bij een herstelling van mijn Leon. Een expert kon perfect zeggen hoeveel keer de deur herspoten was. (Was dus effectief niet goed gedaan en carrossier is opnieuw mogen beginnen).

Snap wel je punt hoor. Krijg ook “de kriebels” van schadegevallen.
 

haassie

Forumguru
@leon-cupra ik ga er geen schadebedrijven bij betrekken. Reparatiewerkzaamheden zijn in DE uitgevoerd in 2017....denk niet dat het betreffende bedrijf er nog wat aan zal doen als het niet goed is haha. Maar goed heb m’n keuze gemaakt en ga op zoek naar iets anders.
 

leon-cupra

Forumguru
@haassie is ook mijn punt niet. Als een expert zou zeggen “perfect uitgevoerd”, is er toch geen obstakel? Zegt die man “prutswerk” , tja laat je de wagen uiteraard staan.
 

Tees

Donateur
Ik koop geen auto van €30k, anders dan als ik ooit een leaseauto krijg :deuk:

Maar natuurlijk laat je m dan fixen (al is dat dan vaak verzekeringswerk, dat scheelt), maar ik zou er niet blij mee zijn, om dezelfde reden als eerst. Maar de situatie dat het al jouw auto is en je krijgt schade is totaal anders dan een auto kopen waarvan je weet dat ie (serieuze) schade heeft gehad. In het eerste geval is verkopen als schadeauto en een nieuwe auto kopen bijzonder kostbaar en veel werk, in het tweede geval heb je vaak ook een keuze om een auto te kopen die géén schadeverleden heeft.
 

Cordoba

Forumguru
Schade van de hele rechterkant, hoeft niet veel meer dan een kras (van bijvoorbeeld een tak) te zijn, maar als ook de motorkap is meegespoten, is er waarschijnlijk net iets meer aan de hand geweest. Mijn vaders eerste auto's waren altijd schadeauto's, maar die ging ie wel bekijken in de schade, zodat ie wist hoeveel schade de auto echt gehad had. Zijn vaste garage was toen in de regio bekend als hele goede schadehersteller, dus dat was ook het probleem niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan