Herstelde schade-auto kopen - een zorg?

leon-cupra

Forumguru
Onze superb heeft ook zo een schade gehad. Heel de zijkant hersteld. Bestuurdzr die baan wou oversteken en tegenligger niet gezien had. Die tegenligger is dan uitgeweken en langs de superb geschraapt. Bestuurderdeur zat vast. En heel de linkerkant beschadigd. Wagen was nog geen jaar oud.
 

Desperado

Forumguru
En aanvullend; die remschijven hoeft ook niks te betekenen. Piepende remmen zijn voor velen al reden om ze te laten vervangen. Vooral als men denkt dat het garantie is.
 

SuperBeeb

Forumguru
@ haassie, begrijp heel goed dat je m laat staan. Weet niet of je de verkoper eerst had gevraagd naar schade, maar ik zou t graag actief van een verkoper horen. Dat wekt meer vertrouwen dan wanneer je er zelf achterkomt. En als je er pas na aankoop achterkomt, zal er altijd iets blijven knagen.
Hoop dat je snel een schadevrij alternatief vindt!
 

s-line

Forumguru
Oei dan zijn er een heleboel auto’s nu dus onverkoopbaar als ik zo bij ons in de “schade”werkplaats kijk. Dus ik zal zeggen tegen de eigenaren dat ze hem maar op moeten rijden of als ze hem niet meer willen naar de sloop moeten brengen.....
Maar ff zonder gekheid, het zegt helemaal niets wat jij nu gehoord heb over het uitgevoerde schadeverleden. Het kan inderdaad net zo goed cosmetische schade zijn geweest( lees vandalisme bijv.) en er dus helemaal niets mis is verder met de auto. En als het goed is uitgevoerd zie je er niets meer van.
 

haassie

Forumguru
Ik heb het niet gehoord maar gelezen in het door VAG geleverde totaal onderhoudsrapport van de auto. Stond niet vermeld in het boekje. VoorBumper, motorkap, spatscherm rv, deur rv, deur ra spatscherm ra...kan volledig onschuldig zijn idd maar mss ook niet, heb ik geen inzicht in. Gebrek aan aanzicht maakt de keuze moeilijk. Deze vermelde schade in combinatie met mn twijfels over het panodak, doen mijn keuze naar “NEE niet doen” door slaan op een auto van 25K!...is geen pakje boter uit de supermarkt haha. Voor dit geld komen er ook nog vast wel schadevrije autos voorbij. Even de plas ophouden dus voor mij.
 

leon-cupra

Forumguru
Je hebt nu de kennis van de schade omdat de eigenaar het bij de officiële dealer heeft gedaan. Had hij het gedaan bij een gewoon schadeherstelbedrijf, zou deze schade nooit gekend geweest zijn. (En had je wss gewoon de wagen gekocht en jaren happy gereden)
Daarmee ook mijn vorige tip, ga met een wagen naar een expert/schadeherstelbedrijf. Zij zien direct of er ooit iets aan gebeurd is en of het goed gedaan is.
 

haassie

Forumguru
Je hebt gelijk....Totdat het zich misschien openbaart en ik er achteraf om wat voor reden achter was gekomen. Lekkage dak door ontzet frame? Of slecht sluiten bij hoge temperatuur door minimale ontzetting? Hoe licht het mss ook geweest is. Hetgeen tot hoge kosten kan leiden. Durf het risico gewoon niet te nemen! We zullen het nooit weten en das misschien maar beter ook zo.
 

leon-cupra

Forumguru
Okkazie is altijd een risico. Je weet nooit 100% wat er mee gebeurd is.
Voor hetzelfde geld was er aan de carrosserie geen enkel probleem na herstellingen maar zit je na een maand met een kapotte motor ...

Uiteindelijk is het altijd een gok (maar dat is tegenwoordig een nieuwe wagen ook)
 

Desperado

Forumguru
Ik weet niet onder welke steen jullie zijn blijven hangen maar tegenwoordig is de schadereparatie zo goed dat het weer als nieuw is. Natte vingerwerk en op het oog recht is het allang niet meer.
 

haassie

Forumguru
Weet ook niet onder welke steen jij hebt gelegen maar er zijn meer auto’s te koop met een meer smetteloos verleden! En zo desperate ben ik ook weer niet haha.
 

Fmoon

Forumguru
Het is een verstandige keuze lijkt me hoor. Heb zelf nooit een “gebruikte” auto gekocht maar als het eens mocht voorkomen dan liever zonder schade verleden.
 

Desperado

Forumguru
Jullie doen het voorkomen alsof elke schadeauto krom is en nooit goed gerepareerd kan zijn. Die tijd is geweest.
Ja, natuurlijk zijn er beunhazen maar de mensen die daar hun schades laten repareren ruilen hem niet in bij een gerenommeerde garage.
 

leon-cupra

Forumguru
@Desperado , “die tijd is geweest” .. als je bij een gerenomeerd bedrijf met een goede reputatie gaat ja. Laatste trend is om ernstige schadewagens naar een carrossier te brengen in het oost-blok. Tegen een prikje te herstellen en hier te verkopen als “ongevalvrij”.
 

hemi24

Forumguru
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de meeste schadebedrijven verdienen nog altijd het meeste aan wat ze niet vervangen...

Als je de onderdelen weer demonteert, kom je er pas achter hoe goed de schade echt hersteld is.
Vooral afgebroken kunststof en kleine bevestigingsmaterialen die missen, zijn stille getuigen van wat er gebeurd is.
 

JeSko

Forumguru
Ik moet geen schade gelede auto hebben, zelfs al is ie perfect hersteld, zit vooral tussen de oren dan en het gevoel zou slecht zijn. Ik was destijds ook best blij dat de 308 niet gemaakt kon worden, want dan moest ik het daarmee doen en wie weet wat zou er nog komen ten gevolge van die klap, en verkopen zou lastig zijn. Begrijp de mensen die er niet van moeten weten goed. Chapeau aan degene die het wel durven.
 
Bovenaan Onderaan