Hebben we nog vertrouwen in het VAG concern?

Hebben we nog vertrouwen in het VAG concern

  • Ja, volledig.

    Stemmen: 55 49,5%
  • Nee, mijn vertrouwen is weg. Mijn volgende auto wordt geen VAG product.

    Stemmen: 12 10,8%
  • Nee, maar als VAG haar best doet kan het nog goed komen

    Stemmen: 44 39,6%

  • Totaal aantal stemmers
    111

spikehome

Forumguru
25 jaar. Peugeot gereden vanaf de 305 tot de 308.
Inal die jaren. 1x een probleem gehad met de dynamo en dat was de 307xsi toen.
Nu 5jaar een golf eerst de golf 6 en nu de 7.
Maar al 3x terug geweest naar de garage.
Golf 6 ventilatie unit
Golf 6 airco
Golf 7 navi/geluid unit (en deze is iets meer dan een half jaar oud).

Maar dit is wel persoonlijke ervaring.
En oif dit mijn vetrouwen moet beschamen ?
 

Kogamyata

Senior Member
@spikehome Hier ook heel goede ervaringen met Peugeot. Maar de laatste jaren schijnen die toch ook problemen te hebben gehad met electronica, software e.d.
 

Noord26

Forumguru
Mijn zal het een biet wezen wat de auto origineel doet. Fabrieksopgave halen is vrijwel onmogelijk.

Ik vind dat dat de manier van niet realistisch testen het maken van sjoemel software in de hand heeft gewerkt.

Of ik vertrouwen heb ik VAG? Eigenlijk al een tijd niet meer als ik de vorige auto's bekijk wat ik aan problemen (geen) kreeg en hoe ik behandeld werd bij dealers van oa Suzuki of Honda. De dealer verschuilt zich maar al te graag achter de importeur, zelfs toen ik aantoonde dat ik bij aanschaf verlengde garantie had afgesloten. Nee, volgende wordt hoogst waarschijnlijk geen auto uit de VAG-stal meer. Dat ligt niet zo zeer aan het product, niets is perfect, maar meer aan de houding van sommige dealers.
 

Pendragon

Forumguru
Wij hebben inmiddels onze 8e Skoda en daarvoor ook nog een VW bora gereden en nog nooit noemenswaardige problemen gehad. Ik heb geen slechte ervaringen met Pon, maar juist 1 hele goede. De Wastegate in de S2 had kuren na 3.5 jaar en deze werd vrijwel kostenloos onder coulance vervangen. Een collega van mij heeft nu wel een probleem. Hij heeft net een Audi q5 uit 2012 gekocht en blijkt dat zijn 2 liter tfsi bij de olie motoren behoord. Dealer is slecht (a-point) en wil niks doen en ook Pon niet. Die verwijst naar de dealer. Hij heeft de auto nog maar 3 weken. Volgens mij hadden de dealer dit euvel moeten kennen. Mij lijkt, onderdeel gratis vervangen, maar zo eenvoudig gaat het dus niet. Mijn ervaring is prima dus voor mij gewoon weer een Skoda de volgende keer.
 

peterrapid

Forumguru
Ik moet ook zeggen dat mijn volgende keuze ook zal bepaald worden door mijn dealer hoor, ik ben heel tevreden van mijn dealer en zijn service dus ik zou graag daar blijven mochten er geen grote noemenswaardige problemen voorkomen met onze skoda's. Het is een VAG dealer VW Audi en Skoda dus mijn volgende keuze zal wel daar liggen (alhoewel ik aan het kwijlen ben op die nieuwe Alfa :bloos:)
 

Eemspoort

Forumguru
Ik ga het VAG-concern niet speciaal afrekenen op de problemen die recent aan het licht zijn gekomen. Het olie- en ketting-probleem zijn zeer kwalijk te noemen, maar elk concern heeft wel wat kwalijke zaken op zijn kerfstok.
Denk maar aan betrouwbaarheids-koning Toyota met zijn dodelijke (ernstige rem-problemen) en milieubelastende Prius. En zo zijn er wel meer. Kijk op een der welk merk-forum, en je komt allerhande veel voorkomende problemen tegen. Opel en Mercedes met roest. Ford met beroerde electra. Koop geen VW VR6 als de ketting niet tijdig vervangen is (ja, dat probleem heeft VAG al eerder bij de kop gehad). Enzovoort.

Nu ben ik niet van zins om binnen redelijk afzienbare tijd een andere auto te kopen (zo goed bevalt de SII, bovendien word de SIII niet als V6 geleverd...) maar mocht het ooit weer gaan gebeuren, dan kijk ik net zo makkelijk bij VAG als bij een ander merk. Maar goed, ik doe dan ook graag de nodige research als ik een bepaalde auto op het oog heb.
En zo weet ik dus ook dat ik een risicootje nam met de DSG en dat daar oplossingen voor zijn.
Maar dat doe ik eigenlijk met alles wat ik koop. Eerst goed research doen, dan pas aanschaffen. Dan doe je zelden een miskoop. Ofschoon je nooit garantie hebt dat je geen miskoop doet, laten we wel zijn.

Voor de mensen die VAG links laten liggen bij de aanschaf van een volgende auto: doe eens een beetje onderzoek naar de merken waar je wel interesse in zou hebben. Dan komt er ook vast wel wat aan het licht wat je niet aan staat.
En dan is het aan jou om te bepalen of je daar mee kunt leven of niet. :) Maar m.i. hoef je VAG niet links te laten liggen, als je maar weet wat je koopt. Of beter gezegd, wat je juist niet moet kopen. ;)
 

Zespri

Forumguru
Ondanks dat ik net een Mazda heb gekocht denk ik dat in de toekomst best wel weer een wagen uit het VAG concern zou kunnen kiezen .

Maar wat ik absoluut een verkeerde ontwikkeling vind en ik vrees dat wij dat niet kunnen stoppen is de houding die de dealers van tegenwoordig denken te moeten hebben.


De goeie natuurlijk niet aangesproken maar de meerderheid van de dealers hebben een klantvriendelijkheid van lik-me-vestje met name naar de particuliere autokoper ( oa ik dus:pardon:)

Loop een willekeurig dealer van een willekeurig automerk in en je merkt binnen 2 minuten althans hier in Groningen en omgeving.

Wat bij mij ook een rol speelde is dat service na dat je de auto hebt gekocht per jaar afneemt en vooral als er problemen beginnen op te komen. Men wil gewoon niet hebben dat je een klacht uit.

Maar ja andere kant van het verhaal verruwen hier in Nederland de omgangsvormen niet in een snel tempo de laatste jaren.

Bij welke winkel wordt je nog normaal goed geholpen in je omgeving , ik denk dat een iedere van ons in zijn of haar omgeving zo een paar winkels kan opnoemen waar je absoluut als klant niet goed geholpen wordt.

Ga in een gemiddelde bouwmarkt maar niks technisch / bouwkundig vragen want de dames / heren die er werken hebben er geen snars verstand van.

En ik heb dit ook al een beetje bij de dealers bij hun service balie / werkplaats balie. Doen ze nog wat je vraagt of wordt je niet serieus genomen of nog erger zitten ze je wazig aan te kijken als je iets vraagt.

Dat VW software in de auto heeft zitten die de boel bedonderd verbaast me niks , er zullen ongetwijfeld meer zijn.

Tis niet goed maar het toont wel aan hoe men denkt over de klant.

Wat ik me afvraag worden er ook kantjes af gesnoept van dingen die onze veiligheid betreft.

Denk maar GM die zat te kloten met de airbags


Tis vertrouwen en vertrouwen kun je niet kopen maar moet je verdienen en schijnbaar zijn ze dat vergeten en zij niet alleen.


Goed weekend
:cheers:
 

Eemspoort

Forumguru
Half on-topic: Over de dealers in Groningen.

Waar je best goed heen kunt gaan: BM Driebond, Citroën garage. Heb ik goede ervaringen mee.
Waar je vooral weg moet blijven: Martinistad, BMW. Die hebben er niet alleen voor gezorgd dat zowel ik als mijn vader daar niet meer binnen stappen, ze hebben er ook voor gezorgd dat ik geen BMW meer hoef.
Da's maar goed ook, want anders had ik nooit mijn Superb gekocht. :D
 

Brightstar1981

Forumguru
Ik heb eigenlijk wel nog vertrouwen in de vag.
Mede doordat ik al 4 wagens had/heb waarbij ik nog nooit zware kosten meegemaakt heb.
Na de dieselgate beginnen ze nu ook al bij de elektrotoestellen dat hun werkelijk verbruik niet blijkt te kloppen wat de fabrikanten uitgeven.
Persoonlijk vindt ik het een beetje vreemd allemaal.
eerstde autoindustrie en nu bij elektro....
 

auriga

Forumguru
Dit zijn dingen die de gevestigde orde liever negeert.
Er gaan miljarden om in die hele klimaatlobby: wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.

On topic: Volkswagen heeft een ferme tik op de vingers gehad, ligt nu onder een vergrootglas en kan zich geen verdere misstappen permitteren. Ik heb vertrouwen in VAG.
Ben wel benieuwd wat voor lijken er nog uit de kast komen bij andere concerns,
 
Bovenaan Onderaan