Hebben we nog vertrouwen in het VAG concern?

Hebben we nog vertrouwen in het VAG concern

  • Ja, volledig.

    Stemmen: 55 49,5%
  • Nee, mijn vertrouwen is weg. Mijn volgende auto wordt geen VAG product.

    Stemmen: 12 10,8%
  • Nee, maar als VAG haar best doet kan het nog goed komen

    Stemmen: 44 39,6%

  • Totaal aantal stemmers
    111

Wouter1

Forumguru
Hebben we nog wel vertrouwen in het VAG concern?:arghh:
Na de distributie kettingen bij de TSI, de DSG, het hoge olie verbruik bij de T(F)SI, en de sjoemel software in de euro 5 diesels?
Mijn vertrouwen heeft in elk geval een flinke deuk opgelopen.
 

RogerS

Forumguru
Mijn volgende auto wordt zeker geen VAG auto. Niet zozeer vanwege de problemen maar meer vanwege de houding van PON inzake coulance verzoeken.
 

ElScorpione

Forumguru
Tja, vertrouwen. Ik denk zoals @rocket dat VAG niet de enige is met dit soort praktijken. Het is aan de ene kant uitgelokt door de overheid. Door steeds strengere eisen te stellen moeten fabrikanten zich in allerlei bochten wringen om hieraan te voldoen. Als je dan als overheid de testen niet aanscherpt, dan kun je op dit soort zaken wachten. Het is aan de ene kant goed dat er wat aan de emissie wordt gedaan, maar je ziet ook vaak dat dit allerlei problemen oplevert. EGR kleppen kapot, verstopte roetfilters etc.

En zoals @RogerS hierboven aangeeft, weet ik nog niet of mijn auto een VAG product gaat worden. PON is inderdaad tamelijk arrogant en reparaties zijn kostbaar (een dikke 800 euro voor een EGR). Het zou zomaar kunnen dat ik weer een Opel ga rijden, of misschien wel een Fransman.
 

turboturbo

Forumguru
Inderdaad is het verplichte VAG ingrediënt PON niet buiten deze discussie te houden. Immers, had PON (evt. in een al eerder stadium) meer voor de klant gedaan met dit olie probleem, dan waren de gemoederen (en dus zoiets als 'vertrouwen') denk ik heel anders....
 

reeseend

Forumguru
Ik zat al te kijken naar een andere auto en dat baart mij zorgen bij de VAG producten.
Mijn huidige RS is goed (2007 Motor), maar wil weer iets anders.
Ik denk toch dat er iets japans voor in de plaats komt omdat we toch geen sleurhut meer hoeven te trekken.
Of de RS een tijdje behouden, tja dit doet geen goed voor het vertrouwen van de VAG groep.
 

CDK

Forumguru
@Wouter1, bezoekje aan de uitdeuker brengen dan maar :deuk:

VAG kan super auto's bouwen en mijn vertrouwen is dan ook zeker niet weg, ik zou het best aandurven om er weer 1 aan te schaffen. Ik verwacht en de consument zal dat ook eisen van VAG, dat het leert van zijn fouten en dat het dergelijke zaken in de toekomst probeert te voorkomen óf correct oplost.
 

RogerS

Forumguru
@Wouter1, bezoekje aan de uitdeuker brengen dan maar :deuk:

VAG kan super auto's bouwen en mijn vertrouwen is dan ook zeker niet weg, ik zou het best aandurven om er weer 1 aan te schaffen. Ik verwacht en de consument zal dat ook eisen van VAG, dat het leert van zijn fouten en dat het dergelijke zaken in de toekomst probeert te voorkomen óf correct oplost.
De grote vraag zal echter zijn: zal PON zijn arrogante en inflexibele houding naar klanten toe ook bijstellen?
 

CDK

Forumguru
@RogerS, dat verwacht ik niet. Tenzij dat de verkoop van VAG producten zo drastisch zal afnemen dat ze daardoor 'wakker geschud' worden en tot inkeer komen, maar de Ponnetjes staan er bij mij niet hoog op.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat mijn volgende gewoon weer een VAG product wordt (als het dan nog bestaat natuurlijk)
Vertrouwen in Pon heb ik niet en zal ook nooit krijgen. Pon gaat ook echt niet veranderen, ook niet door dit incident.
Voor de echte oplossingen gebruik een hele goede site: www.skodaforum.nl :deuk:

@MarcoO2 Ik begin ook een beetje sjoemeldiesel berichten moe te worden.
Zullen we dit draadje het laatste nieuwe maken over het hele debacle?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik denk dat het grenzeloos naïef is om te denken dat dit iets is wat specifiek te maken heeft met VAG. Het is gewoon iets wat nu toevallig daar aan het licht komt, maar het toont slechts de ware aard van het kapitalisme. Dat zagen we natuurlijk ook al tijdens de banken crisis.
Dus vertrouwen wat betreft dingen als ethiek of moraal heb ik er totaal niet in. Slechts het maken van zo veel mogelijk winst is de doelstelling van dit soort multinationals en daarvoor gaat men over lijken (soms zelfs letterlijk).
Vertrouwen wat betreft de kwaliteit en betrouwbaarheid van het product, heb ik wel. Maar dat zijn dus totaal verschillende zaken.
 
VAG zal inderdaad de eerste zijn die hier mee naar buiten komt. Echter zijn zij echt niet de enige die door alle overheids maatregelen sneller de motoren "zuiniger" moesten lijken.
Echter is het ook raar dat de testen gedaan worden door de fabrikant en niet door de overheid. Nu krijg je het verhaal dat de slager zijn eigen vlees keurt. Uiteraard ben je er zelf bij, maar het maakt het "niet goed" testen wel makkelijker
 

Canon-Eye

Forumguru
vag, zullen de auto's daar (voorlopig?) foutloos moeten zijn
Op basis van mijn eigen ervaringen over de afgelopen pakweg 45 jaar tot heden heb ik geen probleem van enige betekenis gehad met (en dus ook een behoorlijk vertrouwen in) de auto's van VAG.

De vraag gaat over het vertrouwen in het VAG-concern. En dat is nu even wat minder.
Of en hoe dit mijn keuze bij een volgende auto beïnvloedt, kan ik nu niet voorspellen. Maar dat duurt nog effe, hoop ik...
 

Import Yeti

Forumguru
Wat betreft het diesel schandaal heb ik geen reden to klagen met VAG. Mijn Yeti is immers getuned.
Maar gezien het diesel schandaal op zich, de kettingproblematiek, de fabrieksfouten met de 1.8 en 2.0 TSI en de manier waarop PON hiermee omgaat, gaat het verhaal Wir Leben Auto's en voorsprong door techniek niet echt meer op en begin ik toch wel te twijfelen of mijn volgende auto bij VAG vandaan gaat komen.
 
Bovenaan Onderaan