Hebben we nog vertrouwen in het VAG concern?

Hebben we nog vertrouwen in het VAG concern

  • Ja, volledig.

    Stemmen: 55 49,5%
  • Nee, mijn vertrouwen is weg. Mijn volgende auto wordt geen VAG product.

    Stemmen: 12 10,8%
  • Nee, maar als VAG haar best doet kan het nog goed komen

    Stemmen: 44 39,6%

  • Totaal aantal stemmers
    111

Kogamyata

Senior Member
En waar gaan we naar toe nu dat vertrouwen zo verminderd is? Toyota? Mazda? BMW? Mercedes?
Zie onderstaand een opsomming van slechts enkele terugroepacties waar deze modellen mee te kampen hebben. Er staan serieuze veiligheidszaken tussen. Dan liever een boom die het loodje legt door een te hoge NOx uitstaat dan dat ik het loodje leg door een veiligheidsvoorziening die niet werkt.

Bekijk bijlage 42419

Bekijk bijlage 42420

Bekijk bijlage 42421

Bekijk bijlage 42422

E="ertromp, post: 562545, member: 2408"]En waar gaan we naar toe nu dat vertrouwen zo verminderd is? Toyota? Mazda? BMW? Mercedes?
Zie onderstaand een opsomming van slechts enkele terugroepacties waar deze modellen mee te kampen hebben. Er staan serieuze veiligheidszaken tussen. Dan liever een boom die het loodje legt door een te hoge NOx uitstaat dan dat ik het loodje leg door een veiligheidsvoorziening die niet werkt.

Bekijk bijlage 42419

Bekijk bijlage 42420

Bekijk bijlage 42421

Bekijk bijlage 42422 [/QUOTE]

Mooi uitgezocht. Heb je die ook van de Koreanen?
Bvd,
Joop
 

maartenv84

Senior Member
Ik heb tot nu toe 2 auto's van VAG gereden. de eerste was een O2 combi facelift (1.2TSI) en de tweede is mijn huidige S2 facelift (1.6TDI).

Met beide probleemloos alle kilometers afgelegd. Na 30.000km in de O2 is de ketting vervangen uit voorzorg tijdens een reguliere beurt. Zelf had ik er nog absoluut geen last van gehad. Maar het viel wel onder die terugroepactie destijds. Daarna probleemloos alle kilometers afgelegd en nooit in de garage geweest. Nu met mijn huidige superb inmiddels bijna 60.000km afgelegd. Wederom geen enkel probleem. Alleen nog maar in geval van de regulieren servicebeurten ben ik de garage geweest. Nu heb ik volgens mij wel de befaamde euro5 TDI in het vooronder liggen. Ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren.

kortom, ze bouwen echt niet alleen maar slechte producten. Ik denk dat de problemen zich nu opstapelen maar dat veel frustratie van berijders ook door PON veroorzaakt wordt.

Om te schetsen dat het erger kan: Tussen de O2 en de S2 heb ik een Ford Mondeo 1.6TDCI gereden. Daarmee stond ik gemiddeld eens per maand bij de garage voor een probleem, waarbij ook tot 3x toe hetzelfde probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kogamyata

Senior Member
Ik heb tot nu toe 2 auto's van VAG gereden. de eerste was een O2 combi facelift (1.2TSI) en de tweede is mijn huidige S2 facelift (1.6TDI).

Met beide probleemloos alle kilometers afgelegd. Na 30.000km in de O2 is de ketting vervangen uit voorzorg tijdens een reguliere beurt. Zelf had ik er nog absoluut geen last van gehad. Maar het viel wel onder die terugroepactie destijds. Daarna probleemloos alle kilometers afgelegd en nooit in de garage geweest. Nu met mijn huidige superb inmiddels bijna 60.000km afgelegd. Wederom geen enkel probleem. Alleen nog maar in geval van de regulieren servicebeurten ben ik de garage geweest. Nu heb ik volgens mij wel de befaamde euro5 TDI in het vooronder liggen. Ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren.

kortom, ze bouwen echt niet alleen maar slechte producten. Ik denk dat de problemen zich nu opstapelen maar dat veel frustratie van berijders ook door PON veroorzaakt wordt.

Om te schetsen dat het erger kan: Tussen de O2 en de S2 heb ik een Ford Mondeo 1.6TDCI gereden. Daarmee stond ik gemiddeld eens per maand bij de garage voor een probleem, waarbij ook tot 3x toe hetzelfde probleem.

Ik heb tot nu toe 2 auto's van VAG gereden. de eerste was een O2 combi facelift (1.2TSI) en de tweede is mijn huidige S2 facelift (1.6TDI).

Met beide probleemloos alle kilometers afgelegd. Na 30.000km in de O2 is de ketting vervangen uit voorzorg tijdens een reguliere beurt. Zelf had ik er nog absoluut geen last van gehad. Maar het viel wel onder die terugroepactie destijds. Daarna probleemloos alle kilometers afgelegd en nooit in de garage geweest. Nu met mijn huidige superb inmiddels bijna 60.000km afgelegd. Wederom geen enkel probleem. Alleen nog maar in geval van de regulieren servicebeurten ben ik de garage geweest. Nu heb ik volgens mij wel de befaamde euro5 TDI in het vooronder liggen. Ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren.

kortom, ze bouwen echt niet alleen maar slechte producten. Ik denk dat de problemen zich nu opstapelen maar dat veel frustratie van berijders ook door PON veroorzaakt wordt.

Om te schetsen dat het erger kan: Tussen de O2 en de S2 heb ik een Ford Mondeo 1.6TDCI gereden. Daarmee stond ik gemiddeld eens per maand bij de garage voor een probleem, waarbij ook tot 3x toe hetzelfde probleem.

Hoeveel km's totaal met O2 en welk euvel met Mondeo? Mondeo wordt toch vaak geroemd?
 

maartenv84

Senior Member
Met de O2 uiteindelijk op 60.000km overgedragen aan collega.

Problemen met de Mondeo waren vooral van elektrische aard. Ik ben onder andere 3x in een paar maanden tijd in de garage geweest vanwege het kinderslot waar een storing zat. En dat met 2 kinderen achterin vond ik best wel storend. Daarnaast ook probleem gehad met trillingen door de hele auto heen. De stoel naast me zag ik gewoon tijdens een rit continu heel erg trillen. Voelde het ook in het stuur, waardoor ook mijn armen mee trilden zeg maar. Toen is de auto helemaal opnieuw Daarnaast ook voelbaar plotseling inhouden van de moter. Ook bij gebruik van cruise control. Dit was zo goed voelbaar dat je echt de schok voelde dat de moter even niks deed, alsof ie een slag oversloeg ofzo. Deze gereden tot 140K daarna werden problemen erger en kwam de auto bijna niet meer uit de garage. Hoe het is opgelost weet ik niet, want ben toen van werkgever verwisseld met de Superb als vervolg :)

Al met al vond ik het na de periode met de Mondeo echt weer een opluchting om in eerste instantie een O3 als voorloop te krijgen. Daar 1 maand in gereden en toen bijna een gloednieuwe S2 uit de pool gekregen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ach, ik heb ruim 7 jaar en ruim 100.000km probleemloos rondgereden met een Mondeo die al 7 jaar oud was met meer dan 100.000km op de teller toen ik 'm kocht. Dat is al wel lang geleden, en was nog de eerste generatie Mondeo, maar dat was in ieder geval wel een prima auto waar ik veel plezier van gehad heb. Je kunt inderdaad denk ik met ieder merk wel geluk of pech hebben.

En heb ik nog vertrouwen in VAG, eerlijk gezegd geloof ik best dat het een stelletje boeven zijn (op managementsniveau uiteraard, de "werkvloer" zal best OK zijn), maar ze bouwen prima auto's waar ik nog steeds wel vertrouwen in heb.
 

Canon-Eye

Forumguru
Jij hebt dat (nog) niet gehad, maar feit is wel de EGR, Binnenventilator en bij elk VAG product regelmatig water binnen
Sinds 1970 rijd ik nu mijn twaalfde VAG-produkt (VW, Audi, Skoda), bij elkaar zo'n twee miljoen km. Dat ik van alle op dit forum zo breed besproken(*) ellende - nog steeds - hoegenaamd niets ervaren heb, zal wel een kwestie van geluk zijn. Maar dát lijkt me statistisch gezien toch ook weer niet heel waarschijnlijk...

N.B. de enige auto in al die jaren waarmee ik wel een 60.000km lang olieverbruiksproblemen heb gehad voordat het werd opgelost, was een Opel Ascona 1.6S (1982-1985) - tevens mijn enige niet-VAG auto in al die jaren. Ook dit zegt statistisch gezien natuurlijk niks, maar ik wil het toch niet onvermeld laten.

(*)
Bedenk bij dit alles ook dat een merkforum als dit a.h.w. een natuurlijke verzamelput vormt voor alle bijzonderheden - gunstig én ongunstig - die zich t.a.v. auto's van het betreffende merk voordoen. Dat kan op zichzelf al vertekenend werken.
En ach, hoeveel procent van de - in dit geval - Skodarijders is hier nou helemaal actief? Ik ga niet zitten turven, maar ik heb toch de sterke indruk dat een aanmerkelijk deel van de voorstel-topics mensen betreft die hier terecht zijn gekomen nadat ze een probleem(pje) hebben ervaren.

Toyota en misschien wel de Koreanen
Verkijk je niet op Toyota, hè. Ondanks alle betrouwbaarheids-juichverhalen hier, hebben die in de USA toch ook al de nodige heel vervelende (en kostbare) problemen gehad. En in het lijstje terugroepacties dat @ertromp hierboven plaatste, staan ook de nodige tamelijk onaangename zaken - als die je treffen in een worst case scenario.

Alles overziende:
  • het blijft techniek, dus het kan kapot - en zo hier en daar gáát het dan ook wel eens kapot. Maar gelukkig niet overal.
  • het blijft tevens mensenwerk. Mensen maken wel eens fouten - vaak per abuis, soms echter moedwillig. Sjoemelen valt in de laatste categorie. In dit geval is de beste preventie: industrie-onafhankelijk uitgevoerde, realistische én veel minder fraudegevoelige testprocedures.
 

peterrapid

Forumguru
@Canon-Eye +1 :bloemen::dankje: eindelijk eens een nuchtere kijk op de zaak, ik kan me alleen maar volledig aansluiten bij je verhaal. Hier nr 7 in de VAG-stal gaande van Transporter 2x, Caddy 2x, Polo, Leon, Rapid en RS en met allen een hele hoop km gedaan.
 

Kogamyata

Senior Member
@Canon-Eye Ik denk er grotendeels ook zo over, maar feit is dat EGR en binnenventilator, mogelijk van bepaalde types of bouwjaren, stuk gaan en veel reparatiegeld kosten. In mijn Fabia 1,2 TDGL van 2010 allebei tussen 140.000 en 160.000 km al gehad. Water in de auto, waar jij niet op in gaat, heb ik met de Fabia nog niet gehad, maar met de Golf van 1986 wel. Er is ook niet voor niets 'n topic over. Ik ken enkele mensen die dat ook en met vrij nieuwe gehad hebben, zowel van VW als Skoda als Seat. Dat hoort niet, want andere merken hebben dat ook niet. Dat hadden ze al heel lang anders kunnen doen. Blijft nog dat ik op dit moment zeer tevreden ben v.w.b. sturen, wegligging, comfort, ruimte en zeker het verbruik. Hoewel ik argwanend ben v.w.b. de storingslampjes. Gaat er wel of gelukkig toch geen, branden. Ook de verlichting van bepaalde types verdient aandacht. Maar dan krijg je: "Nein ist nicht so, wir sind gründlich, nicht"!? Maar elk merk, dat heb ik al beschreven, heeft zijn rariteiten. Toch moet ik op dit moment zeggen dat de Koreanen heel snel leren en de Chinezen en Indiërs komen ook nog.
 

michelover

Forumguru
Vanaf 1989 alleen maar auto's van het VAG concern gereden en ze hebben me nooit in de steek gelaten.
En de kleine "probleemjes" die ik had waren kinderziektes die snel opgelost zijn.
En kom op mensen , elke fabrikant bedonderd de boel , of het nu een auto,tv of wat dan ook is.
Als je denkt dat fabrikanten altijd de waarheid spreken leef je waarschijnlijk in het sprookjesbos van de Efteling.
 

Kogamyata

Senior Member
@Peter-036 Ik ben me van geen kwaad bewust. Als dat gebeurt is dan is dat onbewust. Enneh zoveel citeer ik niet. Maar zo lijkt 't wel of ik dat iedere keer doe.
 

emiel10

Senior Member
Het hele dieselverhaal zal mij niet beinvloeden bij mijn volgende auto. Dat VAG geen goede motor meer bouwt vanaf 2010 wel. Zal dus of een ander merk worden (hoe jammer ik het ook vind) maar heb echt geen zin in de nieuwere TFSI perikelen en 2 diesels is voor ons gewoon teveel. Los van de trillende ophangingen en falende stuurhuizen....

Jammer want ben verder echt compleet VAG minded.
 

Wouter1

Forumguru
Vertrouwen is goed, maar controlle is beter!
Volledige openheid over het hoe en waarom van de sjoemel software + de precieze inhoud van de aangeboden oplossing inclusief alle verschillen in prestaties en emissies onafhankelijk aangetoond per auto type op de weg + een vernieuwde garantie periode op de motor inclusief turbo en egr + een financieele compensatie voor het verschil in prestaties, de waarde vermindering en het bedrog zou mij helpen om het idee terug te krijgen dat de VAG groep haar klanten vanaf nu wel heel serieus neemt.

Ik ben alleen niet zo naief om te denken dat dit haalbaar is. Maar we wachten rustig af waar VAG precies meekomt.

Ondertussen heb ik een behoorlijk groot vertrouwen in onze Citigo en F2 GL. Beide voldoen aan de verwachting en hebben nog geen steken laten vallen. Al zal ik bij beide de parafaanbak goed in de gaten moeten houden dit omdat er bij ons in de straat veel troep uit de berkenbomen valt.

Onze vorige VAG producten ( O1 1.6 2003 + Leon 1 tdi 2004) hebben beide vochtprobleemjes gekend. +
De kachelweerstand + ventilator van de leon. En een raam mechanisme + een thermostaat klep van de O1 heb ik moeten vervangen. Deze defecten beschouw ik maar als ouderdoms kwaaltjes...

Ik hoop dat VAG de kwaliteit van haar producten op het allerhoogste niveau kan brengen en mocht er per ongeluk incidenteel een kwaliteitsprobleem optreden zich zo coulant mogelijk opsteld.
Ik ben over het algemeen wel te spreken over het design (F2 uitgezonderd) ergonomie comfort en weggedrag van haar producten.
 

Kogamyata

Senior Member
Kijk als je op die citeerknop drukt en het programma reageert nog niet, denk ik dat ie niet gepakt heeft en ben dan niet te beroerd nogmaals te drukken. Ik ben niet zo behept met die bazerige computer electronica. Ik kan er ook niet zoals anderen doen 'n klein stukje citeren uithalen. Heb ook al lang moeten zoeken om 'n topic te openen. Maar alléz...
 
Bovenaan Onderaan