HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

Topic in 'Mijn auto' gestart door HarrieSkoda, 24-04-2017.

1. Djmark84

Djmark84 Lid

waar heb je die ledjes vandaan gehaald? En heb je dit moeten coderen?

Last edited by a moderator: 04-12-2019

2. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Gelukkig is alles goed gegaan met verzending, ondanks dat er een ‘brand tape’ gebruikt werd. Er zullen ongetwijfeld interessante pakketjes de mist in zijn gegaan, zonde is dat altijd.

@Djmark84 ik heb je een PM gestuurd.

BF pakketje 1/2 is zojuist binnengekomen! Kunnen we wel weer ff mee vooruit.

9E0850DB-7EB4-4D86-BEA9-98ECBA66B1C0.jpeg

Hoop BF pakketje 2/2 deze week nog in ontvangst te mogen nemen!

3. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

En pakketje 2/2 van de BF acties is geleverd :D. Verzenden heeft wat langer geduurd dan verwacht, maar het wachten wordt beloond.

Ik zat al een tijdje te kloten met spacers die ik nog graag zou willen. Ik heb nu dé perfecte combinatie gevonden.
    H&R Spurverbreiterungen, op de vooras 15mm per zijde, op de achteras 20mm per zijde.

Bij de 15mm spacers zitten verlengde wielbouten, maar óók 2 verlengde slotbouten met adapter.
    De 20mm spacers maken gebruik van het 'bolt-on' principe. Spacer op de naaf bouten, wiel op de spacer bouten.

Voor mij de 'perfecte combinatie' omdat ik graag gebruik wil maken van slotbouten. Nee, het houdt diefstal wellicht niet tegen, ja ze zijn langer bezig om ze los te kunnen krijgen....

Door deze spacer switch komen mijn H&R 20mm alu-kleurige spacers (bolt-on principe) weer beschikbaar, kijk hiervoor in de bazaar!

Ook moest de achterbank plaats maken voor een extra passagier, dus hebben we dat ook even netjes aangepakt!
    Ik had wat moeite om de hoofdsteunen los te krijgen. Echter blijkt het een fluitje van een cent te zijn.

De steun kun je bij 1 pootje zelf ontgrendelen. Het andere pootje blijft vergrendelt zitten als je niet weet wat je moet doen. Bij onderstaande foto kun je het goed zien; in het gleufje steek je een platte schroevendraaier, tegelijkertijd lift je de hoofdsteun en voíla, de hoofdsteun komt los :thumbsup:.

Op die manier kon ik mooi 2 gaatjes in een grote handdoek maken, welke ik zoveel mogelijk onder de MaxiCosi Familyfix heb weg kunnen werken. Hetzelfde geldt voor de 2 armen voor de IsoFix.

Nu gauw een afspraak maken om de Continental WinterContact's op de Turini's te laten monteren, zodat ik bij de wielenwissel ook gelijk met de spacers aan de slag kan :D.

Een wasbeurt met de binnengekregen CarClean spulletjes mag natuurlijk ook niet achterwege blijven, na al die kapot gereden bladeren wat een grote opspattende papzooi is geworden.

Goofy@5E en CDK vinden dit leuk.
  4. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Om het verhaaltje, over de wasbeurt met de binnengekregen vertroetelspulletjes van Carclean, even kracht bij te zetten.

Ook zijn de Continental ContiWinterContact TS850P vandaag om de 18 inch Turini's gegaan. Ik zou zeggen; laat de winter (lees: sneeuw) maar komen :D. Paar leuke kiekjes.

Ik ben er blij mee!

CDK, Goofy@5E, xplain en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Mooie wielen! Zwart staat toch mooier onder een zilveren auto met zwarte raamstijlen en ramen, rete strak!:rockon:

HarrieSkoda vindt dit leuk.
  6. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Is jouw Oct trouwens verlaagd of...?

7. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Thanks.. Dat is zeker waar. Deze Octavia heeft al zwarte raamlijsten inderdaad. Maar ik houd mijn ogen wijd open..... ;)

En ja, de Octavia is verlaagd met Eibach veren.

JeSko vindt dit leuk.
  8. brepus13

brepus13 Forumguru

Die velgen zijn echt heel erg mooi zo! Goed bezig @HarrieSkoda

9. Tjenne

Tjenne Lid

@HarrieSkoda : ik ben ook toe aan de verloopstekkertjes voor de mistlichten,als ik mij niet vergis heb ik 4 x H11 (male) + 2 x H11 (female) nodig,maar welke dikte van draad heb jij gebruikt?
    Ook zou ik graag weten hoe die metalen stekkertjes noemen en welke maat jij hiervoor gebruikt hebt voor de 8 stuks in de H11 (male) stekker en de 4 stuks in de H11 (female),
    alvast dank voor uw reactie ;)

10. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Oeps @Tjenne . Je berichtje over het hoofd gezien, excuses.
    Volgens mij heb ik 2,5mm2 gebruikt, zo even uit het hoofd!
    Qua stekkertjes even goed in mijn topic kijken, volgens mij heb ik dat daar duidelijk in beschreven.

Ik heb toen al die stekkertjes, dus inclusief die 'metalen stekkertjes', gekocht bij ome Ali.

Even wat anders, tijd gehad voor de spacers... eindelijk!

Schoonmaken nu toch alles open ligt!

Draagarmrubbers ingevet tegen het kraken bij drempels, etc.

Nieuwe spacer in de velg gelegd.

Nieuw situatie.

Achteras; oude situatie vs. nieuwe situatie.

Situatie voor vs. situatie na.

[​IMG] [​IMG]

Blijft een mooi gezicht (dopjes er nog niet op vanwege het natrekken op moment van de wielbouten).

eriktv, CDK, Goofy@5E en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. prosier

prosier Forumguru

Nice, nu nog zwarte (Ate) remschijfjes, en je ziet de spacers niet eens meer :)

12. Tuulster

Tuulster Forumguru

Lekkerrrrrrrrrr :thumbsup:

13. Henrik

Henrik Forumguru

Heel netjes! Wat me wel direct opvalt is dat de schijfjes er heeeeeeel inlog uitzien zo... :lezen:

14. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Thanks voor de complimenten! Ben er zelf ook erg blij mee zo.

15mm per zijde op de vooras en 20mm per zijde op de achteras is mijn inziens perfect voor deze wielen met ET51!

@Henrik inlog? Bedoel je misschien ielig? Zo ja; helemaal mee eens! Heb al eens voor een remmen upgrade zitten kijken, zoals bijv. van een Golf R, maar dat kostenplaatje werd me te gek..

prosier vindt dit leuk.
  15. prosier

prosier Forumguru

16. Henrik

Henrik Forumguru

Ik bedoel inderdaad ielig... autocorrect he? :D

17. brepus13

brepus13 Forumguru

En even een likje verf over je remklauwen maakt het af :-)

gewoon zwart of wellicht een wat spannendere kleur :jaja:

edit:

mijn schoonvader vond de klauwen van de fab wat vies. Ik had nog wel een spuitbusje staan. Nog geen uurtje werk inclusief op bokken zetten en afplakken.

Bijgevoegde bestanden:

Laatst aangepast: 29-04-2020
  18. Spector

Spector Forumguru

Ik blijf dit knappe velgen vinden :thumbsup:

19. Jee13

Jee13 Forumguru Donateur

is al tijdje stil in je topic

nog leuke mods op komst ?

ik zal ze even voor je opsommen:D