HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

HarrieSkoda

Forumguru
Thanks.. Dat is zeker waar. Deze Octavia heeft al zwarte raamlijsten inderdaad. Maar ik houd mijn ogen wijd open..... ;)

En ja, de Octavia is verlaagd met Eibach veren.
 

Tjenne

Lid
Het eerste mooie weer van het jaar heeft zich aangediend, en heb beloofd dat ik dan iets zou gaan doen...

Zo gezegd zo gedaan en lekker op m'n gemak zaterdag eraan begonnen! Ik heb er helaas geen how-to van gemaakt, aangezien dit teveel tijd in beslag nam, en ik deze tijd hard genoeg nodig had.

Als eerst alle spullen uitgestald in de garage om een goed overzicht, en alles bij de hand te hebben.

Auto op de krik en 2 assteunen eronder, zodat de volledige voorkant los van de grond was. Hierna de modderkuipen verwijderen, waarna er een verassing tevoorschijn kwam.

1k0.jpg


Ik kan het beter een bladvanger in plaats van een modderkuip noemen.

1k0.jpg


Nu we toch de kans krijgen om erbij te komen, het geheel even goed zuiver gemaakt.

Uiteindelijk heeft de auto er gedurende de dag er zo bijgestaan.

1k0.jpg


Na het demonteren van de originele bumper, ben ik begonnen met het overzetten van de originele kabelboom voor de mistlichten. Het was nog even puzzelen met het maken van de verloopstekkertjes voor de mistlichten, maar uiteindelijk hebben we het tot een goed geheel kunnen krijgen.

1k0.jpg


Natuurlijk moet wel even getest worden of ze het dan ook wel écht doen. En jáwel, zonder foutmeldingen zelfs!

1k0.jpg


Vervolgens was het tijd om de bumper dan definitief te monteren.

1k0.jpg


Het blijven vervelende schroefjes, die 2 die aan weerszijde van de bumper zitten, om de bumper strak tegen het spatscherm te trekken. Maar aangezien de modderkuipen toch vervangen moesten worden, en dus gedemonteerd waren, maakte dat het wel een stukje gemakkelijker om erbij te kunnen.

Direct van de gelegenheid gebruik gemaakt, en de naaf - ophanging - en overige delen, ontdaan van smerigheid.

1k0.jpg


Vervolgens konden ook direct de zomerwielen weer gemonteerd worden, aangezien ik geen sneeuw of ijzel meer verwacht met opgegeven weersverwachtingen :D.

Toen was de zaterdag weer voorbij, en zag ik zondag nog een gaatje om de auto een in- en exterieur verzorgingsbeurt te geven.

1k0.jpg


Eindresultaat in combinatie met de zomerwielen.

1k0.jpg


1k0.jpg


Verschil standaard/origineel ten opzichte van huidige situatie.

1k0.jpg


1k0.jpg


Het heeft uiteindelijk wat uitzoektijd gekost, maar dan heb je ook wat. Ik ben zeer blij met het resultaat.

Nu twijfel ik nog of zwarte spiegelkappen zullen staan, of dat dit té zal worden...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan pakken we even de wishlist erbij om de stand van zaken te bekijken.

Wensenlijst:
Groen = reeds voltooid
Blauw = al in huis, maar moet nog gemonteerd worden

- Luxe (opdruk) kentekenplaten --> Besteld, opgehaald & gemonteerd
- Diepgaande diagnose TVS (aankoopkeuring) --> Uitgevoerd - geen gebreken ontdekt
- Uitvoeren software-update 34H5 terugroepactie dealer --> uitgevoerd door Van Udenhout
- Chiptuning op maat + DSG up-date/grade --> 146 pk - 287 Nm
- Ruiten vanaf de A-stijl laten tinten --> Vanaf A-stijl max. wettelijk, vanaf B-stijl 95% verduisterd
- Zomerset Turini 18 inch matzwarte velgen --> Michelin Pilot Sport 4 - 225/40/R18 92Y XL FSL
- Winterset VW R32 18 inch zwart gecoate velgen --> Goodyear Ultragrip 8 UP - 225/40/R18 92V FSL
- vRS voorbumper --> In kleur gespoten & grill in kleur spiegelkappen & omlijsting gespoten
- Verlagingveren Eibach Pro-Kit --> Gemonteerd + daarna uit laten lijnen
- Bilstein B4 gasgevulde schokbrekers voor + achterzijde --> Gemonteerd + daarna uit laten lijnen
- Aanpassingen VCDS laten uitvoeren --> Uit laten voeren door een mede-forummer
- Geel halogeen naar helderder --> H7 Osram Cool Blue Intense 4500K, H15 Aliexpress 5000K
- Frontje asbak achterbank vervangen --> Frontje beter bekeken en weer vast kunnen zetten
- 2 x originele LED kentekenverlichting --> Origineel VAG (000052110)
- Nieuwe O3 mattenset --> Textiel mattenset origineel Skoda (Octavia)
- SuperSkoda powerled mirror verlichting -->
- SuperSkoda powerled kofferbakverlichting --> Gemonteerd, wat een bak licht!
- SuperSkoda powerled interieurverlichting -->
- Led verlichting voor de achterste zitrij -->
- Kapjes/grilles/mistlampen RS bumper compleet maken --> Alle delen compleet en gemonteerd op vRS bumper
- Originele Skoda wielsloten --> Ontvangen en bevestigd met bijbehorende wielboutkapjes
- O3 kofferbakmat --> Textiel mattenset origineel Skoda (Octavia)
- Skoda EA211 motorcover & accucover --> Motorcover is gemonteerd, accucover moet nog aangepast worden
- 2 x Skoda emblemen in kleur van auto -->
- Typeaanduiding verwijderen --> Twijfel - kaal kontje, of 'black edition'
- Zwarte spiegelkappen --> Twijfel - huidige kleur, of 'black edition'
- Professioneel laten poetsen

Twijfelgevallen (op een laag pitje):
- Nieuwe frisse(re) rolhoes (geen must, leuk mocht ik er een tegenkomen)

@HarrieSkoda : ik ben ook toe aan de verloopstekkertjes voor de mistlichten,als ik mij niet vergis heb ik 4 x H11 (male) + 2 x H11 (female) nodig,maar welke dikte van draad heb jij gebruikt?
Ook zou ik graag weten hoe die metalen stekkertjes noemen en welke maat jij hiervoor gebruikt hebt voor de 8 stuks in de H11 (male) stekker en de 4 stuks in de H11 (female),
alvast dank voor uw reactie ;)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Oeps @Tjenne . Je berichtje over het hoofd gezien, excuses.
Volgens mij heb ik 2,5mm2 gebruikt, zo even uit het hoofd!
Qua stekkertjes even goed in mijn topic kijken, volgens mij heb ik dat daar duidelijk in beschreven.

Ik heb toen al die stekkertjes, dus inclusief die 'metalen stekkertjes', gekocht bij ome Ali.

Even wat anders, tijd gehad voor de spacers... eindelijk!

Schoonmaken nu toch alles open ligt!

1k0.jpg


Draagarmrubbers ingevet tegen het kraken bij drempels, etc.

1k0.jpg


1k0.jpg


Nieuwe spacer in de velg gelegd.

1k0.jpg


Nieuw situatie.

1k0.jpg


Achteras; oude situatie vs. nieuwe situatie.

1k0.jpg


1k0.jpg


Situatie voor vs. situatie na.

1k0.jpg
1k0.jpg


1k0.jpg


Blijft een mooi gezicht (dopjes er nog niet op vanwege het natrekken op moment van de wielbouten).

1k0.jpg
 

HarrieSkoda

Forumguru
Thanks voor de complimenten! Ben er zelf ook erg blij mee zo.

15mm per zijde op de vooras en 20mm per zijde op de achteras is mijn inziens perfect voor deze wielen met ET51!

@Henrik inlog? Bedoel je misschien ielig? Zo ja; helemaal mee eens! Heb al eens voor een remmen upgrade zitten kijken, zoals bijv. van een Golf R, maar dat kostenplaatje werd me te gek..
 

brepus13

Forumguru
En even een likje verf over je remklauwen maakt het af :-)

gewoon zwart of wellicht een wat spannendere kleur :jaja:

edit:

mijn schoonvader vond de klauwen van de fab wat vies. Ik had nog wel een spuitbusje staan. Nog geen uurtje werk inclusief op bokken zetten en afplakken.
 

Bijlagen

  • 1599C5B3-9798-4A28-B185-79D2EEDDEB8E.jpeg
    1599C5B3-9798-4A28-B185-79D2EEDDEB8E.jpeg
    413,2 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
is al tijdje stil in je topic

nog leuke mods op komst ?

ik zal ze even voor je opsommen:D
-remklauwen in kleurtje
-wielflenzen zwart maken
-312 mm upgrade
-RS achterbumper
 

Jee13

Forumguru
mijne overnemen ?:D dan bouw ik alles wel over op een RS245 en kan je zelf aanpassen wat je wilt
 

HarrieSkoda

Forumguru
Klopt, eigenlijk weinig meer te vermelden hier, buiten het feit dat het een fantastisch fijne auto is die totaal naar eigen smaak is aangepast. Binnenkort mag hij naar VAG-Techniek voor een oliebeurtje, en als het weer écht om gaat slaan komen de spiksplinternieuwe winterwielen er nog eventjes onder.

Verder is het zaak om voor deze liefhebbers auto een liefhebber te vinden, die deze stijl ook aanstaat. Want inderdaad, zoals @brepus13 al mooi verwoord, ben ik steeds serieuzer op zoek naar een waardige opvolger. Het meest voor de hand liggend zou een vRS245 DSG combi zijn, maar ik heb bijv. ook een héle mooie blauwe 540i zien staan... Keuzes.

Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat jullie de O3 op Gaspedaal voorbij zien gaan komen, wie zal het zeggen!
 

HarrieSkoda

Forumguru
1k0.jpg


Even een plaatje in de sneeuw, omdat dat niet zo vaak voorkomt in ons kleine landje.

Voor nu staat er een grote was- en schoonmaak beurt op de planning, om vervolgens goede foto's te maken om de Octavia beter te kunnen aanbieden op verschillende verkoopsites. Het begint namelijk steeds meer te kriebelen om een opvolger te zoeken.

Mochten jullie nog geïnteresseerde weten, laat het me vooral weten. Alles qua verkoop is mogelijk; volledig terug naar origineel, overname zoals hij momenteel is, of her en der wat zaken origineel maken, geen enkel probleem!
 
Bovenaan Onderaan